כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
שלוש הדלקות בלבד

פרסום ראשון • 40 משתתפים בלבד: כך יתנהל ל"ג בעומר במירון

בתום דיונים קדחתניים שהתקיימו ביומיים האחרונים הושג המתווה לקיום ההילולא בהר מירון בל"ג בעומר, לפיו רק שלוש הדלקות יתקיימו על ההר בהשתתפות 40 איש בלבד | תוכן מפה מדויקת ל-120 האנשים שיורשו להגיע אל ההר, היכן בדיוק עליהם לעמוד כדי למנוע הידבקות ח"ו • כל הפרטים בפרסום ראשון

פרסום ראשון • 40 משתתפים בלבד: כך יתנהל ל"ג בעומר במירון
הדלקה במירון. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

פרסום ראשון: בתום דיון שקיימו היום (רביעי) נציגי משרד הבריאות עם המועצה לביטחון לאומי, נציגי ראש הממשלה והגורמים החרדים, הוחלט להגביל את משתתפי שלוש ההדלקות היחידות שייערכו השנה בל"ג בעומר במירון ל-40 משתתפים.

בדיון שקיימו אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו, השרים אריה דרעי, רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' יחד עם חבר הכנסת משה גפני ומוטי בבצ'יק נציגו של שר הבריאות עם אנשי המל"ל, הוחלט על מתווה ההילולא במירון, כשהפרטים האחרונים נסגרו בדיון נוסף שקיימו היום.

על פי המתווה שפרטיו הגיעו לידי 'בחדרי חרדים', יותר לקיים רק שלוש הדלקות, אחד לציבור החסידי בראשות האדמו"ר מבויאן, הדלקה לציבור הספרדי אותו יערוך הגרש"מ עמאר והדלקה שלישית לציבור הדתי לאומי של הרב שמואל אליהו, רבה של צפת.

במהלך הדיונים דנו הנציגים בכמות המשתתפים בהדלקות, כשהיום החליט שר הבריאות יעקב ליצמן להשוות את הילולת מירון לאירוע יום העצמאות בהר הרצל, שם הותרה כניסתם של 40 משתתפים, כשעל פי ההחלטה גם בהילולת הרשב"י תותר כניסת 40 משתתפים לכל אחד משלוש ההדלקות הצפויות.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי בדיונים היום סוכם, כי תוכן מפה מדויקת שתקבע היכן יתייצב כל משתתף בהדלקה, וזאת, כדי למנוע הדבקה בין המשתתפים, כששאר הציבור צפוי להשתתף בהדלקות מביתם באמצעות שידור חי שיופעל על ידי המשרד לשירותי דת.

יומיים קודם ההילולא צפוי הר מירון צפוי להיסגר והמשטרה תפנה את כל השוהים במירון ותשאיר ביישוב רק את התושבים הקבועים שמתגוררים במקום לאורך כל השנה. עוד סוכם כי כל דרכי הגישה למירון יחסמו ביום ההילולא.

יצוין כי לצד זאת תיאסרנה הדלקות בכל חלקי הארץ והמשטרה מתכוונת לאכוף את האיסור ולתת קנסות למפרים.

ל"ג בעומר הדלקות במירון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד