כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
עוד קונספירציה?

העריק מצפון קוריאה: קים לא יכול לקום וללכת

היעלמותו של רודן צפון קוריאה קים ג'ונג און מהציבור מרמזת שהוא לא יכול לקום או ללכת לבדו, כך קובע עריק צפון קוריאני לשעבר שעבר לדרום והושבע לפרלמנט שם

העריק מצפון קוריאה: קים לא יכול לקום וללכת
שליט קוריאה הצפונית צילום: pixabay

"קים ג'ונג און לא יכול לעמוד בעצמו או ללכת כמו שצריך", כך טוען עריק מצפון קוריאה על רקע השמועות בימים האחרונים כי הדיקטטור מת או חולה במצב קשה.

תאה יונג-הו, דיפלומט מצפון קוריאה שערק לקוריאה הדרומית, אמר ל-CNN כי היעדרותו 'הלא שגרתית' של קים ממופע ראווה של מפלגת השלטון ב- 15 באפריל סימנה כי הדיקטטור חולה. "אני לא ממש בטוח אם הוא באמת עבר ניתוח או משהו כזה, אבל דבר אחד ברור, הוא לא יכול לקום בעצמו או ללכת כמו שצריך", קבע תאה שנבחר לפרלמנט הדרומי לפני כחודש.

סיאול יחד עם וושינגטון פרסמו שמועות לפיהן קים חולה או מת, אך תאה אומר כי "רק משפחת המנהיג העליון ועוזריו הקרובים ביותר יודעים את האמת".

קים נראה לאחרונה בציבור ב-11 באפריל, בזמן ישיבה מיוחדת של מפלגת הפועלים השולטת בפיונגיאנג. ב-15 באפריל הוא החמיץ באופן בלתי מוסבר את חגיגת 'יום השמש' לכבוד סבו קים איל-סונג, מייסד צפון קוריאה.

היעדרותו חסרת התקדים עוררה גל של ספקולציות בנוגע לבריאותו, והוא לא נראה בפומבי מאז. "קים ג'ונג און הוא לא רק מנהיג צפון קוריאה, אלא שהוא נכדו של קים איל סונג מקים צפון קוריאה, ובעיני צפון קוריאה זה ממש לא נורמלי", אמר תאה.

בדיווחים נטען כי קים עבר ניתוח לב וכעת הוא חולה באורח קשה או אפילו מת, אך אי אפשר לאמת שמועות אלה בשל המגבלות המוטלות במדינה הדיקטטורית על האזרחים ועל התקשורת.

קים ג'ונג און צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד