כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הנשיא בפועל

הבכיר חושף: קושנר עובד גם בשבת בגלל פיקוח נפש

בכיר לשעבר בבית הלבן חושף לעיתונאי גבריאל שרמן המפורסם בארה"ב כי חתנו היהודי של הנשיא טראמפ, הוא בעצם הנשיא בפועל של ארה"ב וכי הוא ברמה גבוהה יותר מסגן הנשיא בפועל מייק פנס, למרות שהם מסתדרים מצוין ביניהם | כן הוא מספר כי קושנר עובד בימים אלה גם בשבת בשל פיקוח נפש

הבכיר חושף: קושנר עובד גם בשבת בגלל פיקוח נפש
ג'ארד קושנר עם חותנו הנשיא טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

"ג'ארד מנהל הכל. הוא נשיא דה-פקטו של ארצות הברית", כך אומר בכיר לשעבר בבית הלבן לעיתונאי גבריאל שרמן מהמגזין Vanity Fair, שרמן הוא כתב פוליטי שכתב ספר ביוגרפיה רב מכר של נשיא 'פוקס ניוז' המנוח רוג'ר איילס.

המאמר מלא במקורות אנונימיים מהבית הלבן לגבי תגובתו של הנשיא דונלד טראמפ למגיפת נגיף הקורונה, מהכתבה עולה כי חתנו היהודי ג'ארד קושנר מתנהל בעצם כסגנו של טראמפ בכל נושא המגיפה כולה. מהדיווח עולה, כי קושנר הזהיר את חותנו מפני נקיטת צעדים שיכולים לגרום להפסד של שוק המניות, וגם לאחר שסגן הנשיא מייק פנס נבחר לתפקיד 'ראש משימת הנגיף הקורונה' הקים קושנר צוות משלו להתמודד עם התפשטות הנגיף.

עמדתו של קושנר נתמכה על ידי מזכיר (שר) האוצר סטיבן מנוצ'ין וראש המועצה הלאומית לכלכלה לארי קודלו. טראמפ התייצב איתם בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, ואמר כי "מדובר באדם אחד שהגיע מסין, ויש לנו את זה בשליטה", אמר אז טראמפ. הבית הלבן ומחלקת האוצר מכחישים כי מנוצ'ין וקודלו התנגדו לסגירת טיסות.

"האנשים של פנס מסתכלים על ג'ארד בחשש. אך פנס מתייחס לג'ארד כאל עמית", כך אמר סם נונברג, עוזר לשעבר של טראמפ לשרמן.

כאשר וירוס הקורונה התפרץ מחוץ לסין, קושנר היה האדם החזק ביותר באגף המערבי, והפעיל השפעה כמעט על כל החלטה משמעותית, החל במשא ומתן על עסקאות סחר ועד אסטרטגיית קמפיין 2020 ועד ההגנה על טראמפ בכל הנוגע לנסיון הדחתו.

לאחר זיכויו של טראמפ, קושנר עזר לפטר גורמי ביטחון לאומי שהעידו נגד הנשיא. לטענת גורם בבית הלבן, קושנר סיפק למנהל כוח האדם של הבית הלבן, ג'ון מקנטה, רשימת שמות שיפוטרו. מנגד בבית הלבן מכחישים לדברים הללו.

המאמר שופך אור על האופן בו קושנר מנהל את המגיפה מהזווית היהודית הדתית.

"קושנר הרכיב במהירות צוות של יועצי נגיף הקורונה שהפכה לחזקה יותר מהצוות הרשמי של פנס", כתב שרמן. "הוא אפילו עבד בשבת, אמר מקור ששוחח עמו בשבת. אדם המקורב לקושנר הבהיר למגזין "כי עבודה בשבת מקובלת על יהודים אורתודוכסים אם זה בשביל להציל חיים של מישהו".

גבריאל שרמן ג'ארד קושנר דונלד טראמפ נשיא ארצות הברית קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד