י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מניצולי רכבת קסטנר

ניצול השואה ששרד את מחנה ברגן בלזן נפטר

אבל כבד בקהילה החרדית בפלטבוש עם הסתלקותו של הרב יונתן בנימין הלוי יונגרייז זצ"ל, משרידי מחנה הריכוז ברגן בלזן וממאות הבודדים שניצלו מרכבת קסטנר בשנות השמונים לחייו | הותיר אחריו את רעייתו, שני בנים, שלוש בנות וצאצאים רבים

ניצול השואה ששרד את מחנה ברגן בלזן נפטר
הרב יונתן בנימין הלוי יונגרייז זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

בניו יורק הלך לעולמו בשנות השמונים לחייו, הרב יונתן בנימין הלוי יונגרייז זצ"ל, ששרד את מחנה הריכוז ברגן בלזן וניצל מהרכבת של קסטנר.

המנוח ז"ל היה בנם של הרב אברהם והרבנית מרים יונגרייז ע"ה מברוקלין, ואחיהם של הרבנית אסתר יונגרייז והרב יעקב יונגרייז, הוא היה צאצא של ה'מנוחת אשר' מ'טשענגער', הגה"צ רבי אשר אנשיל הלוי יונגרייז זצ"ל.

הוא היה אחד מ-1600 יהודים שניצלו ב'רכבת קסטנר', הוא לא נח לאחר שניצל, ומתוך אחריות עמוקה להמשיך להציל נשמות יהודיות, הוא עשה הכל להציל עוד יהודים.

לאחר שלמד בישיבת חיים ברלין בברוקלין, הוא הפך לתלמיד בישיבת פונוביז' בישראל, ומשם חזר לארצות הברית ל'ישיבה יוניברסיטי' בניו יורק, שם קיבל את הסמיכה שלו לרבנות. לאחר מכן המשיך להנהיג את קהילתו כרב הישיבה עטרת ישראל בקנרסי - ברוקלין.

בהמשך עבר לפלטבוש, שם המשיך ללמוד מדי יום בכולל 'בית אביגדור', כמעט ולא החמיץ אף יום למרות בריאותו הרופפת.

הרב יונגרייס היה ידוע בהתנהגותו הידידותית והעדינה ביותר, והתעניין בהיסטוריה האישית של כל אחד ואחת. הזיכרון החד שלו, השנינות המהירות בה תפס הכל, והנשמה הטובה שלו ישאירו חלל אצל כל מי שהכיר אותו.

הוא הותיר אחריו את אשתו המסורה, הרבנית גולדי יונגרייז, חמשת ילדיו, רוחלה זאגלבאום, אהרון יונגרייז, חיה איסבי, לאה סלומון, ברוך יונגרייז, ונכדים ונינים רבים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

יונתן בנימין הלוי יונגרייז ניצול שואה מחנה ריכוז ברגן בלזן ישראל קסטנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד