י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"הסיתו בגלל השטריימל"

ליצמן מודה: הסגר בבני ברק היה טעות; הוביל לאנטישמיות נגד החרדים

שר הבריאות היוצא מודה לראשונה כי טעה בסגר שיזם על העיר בני ברק: "אנטישמיות הגיעה בגלל הסגר" • מסביר כי ההסתה נגדו הגיעה "בגלל שלבש שטריימל במסיבת העיתונאים" • תוקף את התקשורת: "העיתונים לא התייחסו לתוכן" | ראיון 

ליצמן מודה: הסגר בבני ברק היה טעות; הוביל לאנטישמיות נגד החרדים
יעקב ליצמן צילום: פלאש 90

שר הבריאות היוצא יעקב ליצמן מודה לראשונה, כי הסגר שיזם על העיר בני ברק והוביל להסתה כנגד הציבור החרדי - היה טעות. ליצמן מסביר בדיעבד כי היה צריך להטיל רק סגר נקודתי על השכונות הבעייתיות, ולא על כל העיר.

דבריו של שר הבריאות היוצא מגיעים לאחר שביקרו את המהלך שיזם, גם במאמרי בביטאון הבית של חסידות גור, עיתון 'המודיע', שהסגר על העיר החרדית שיזם ליצמן אף הוביל להוראת האדמו״ר מגור שעליו לעזוב את תפקידו במשרד הבריאות ולדרוש במקום את שר השיכון.

בראיון שהעניק השר ליצמן ל׳ישראל היום׳ הוא נשאל האם עשה טעויות בניהול משבר הקורונה והשיב: "כל אדם עושה טעויות". לדבריו, "יכול להיות שבבני ברק הייתי צריך לטפל בצורה אחרת. יכול להיות שהייתי צריך לסגור רק שכונות שנגועות ולא את כל העיר, כמו שעשו בירושלים וכמו שעושים היום בבית שמש".

ליצמן במסיבת העיתונאים בליל פוריםליצמן במסיבת העיתונאים בליל פורים

ליצמן מודה כי הסגר בבני ברק הוביל להסתה כלפי הציבור החרדי, שנראה כמי שמפיץ את הנגיף. הוא אמר, "לא היה צריך לסגור את כל העיר. האנטישמיות שהגיעה בגלל הסגר נוראית. אמרו על החרדים שהם מזהמים, הכלילו על כל החרדים. אם היינו סוגרים שכונה, זה היה עובר כמו בירושלים. לא הייתה אנשטימיות כזאת נגד החרדים".

שר הבריאות התייחס להסתה כנגד הציבור החרדי שהגיעה בצל התפרצות נגיף הקורונה, "גם הביקורת נגדי הייתה על הרקע הזה (אנטישמיות א.ק.). אנשים לא יכולים לבלוע חרדי בעמדה כזאת, זה לא עובר להם בגרון". ליצמן טען עוד כי ההסתה נגדו הגיעה בעקבות הופעתו בליל פורים במהלכה הוא חבש שטריימל. לדבריו, "יש אנטישמים שראו אותי עם שטריימל, וזה מה שהפריע להם".

ליצמן הטיח ביקורת גם כלפי התקשורת, "בעיתונים לא התייחסו לתוכן הדברים שאמרתי. האם יש מישהו שכתב שאני הראשון שחסם את הכניסה לארץ? אף אחד". הוא הוסיף, "זה עניין אותם. עניין אותם למה באתי עם שטריימל. שטריימל לובשים בשבת ובמוצאי שבת. למה? ככה אני, לא מתבייש בזה. בגלל זה צריך צריך ללעוג?".

יעקב ליצמן סגר הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד