י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
בטלפון המאובטח

נתניהו כינס את השרים לדיון בעסקת השבויים מול חמאס

ועדת השרים לענייני שבויים ונעדרים התכנסה בשבוע שעבר לדיון במו"מ לעסקת אסירים, שבה ישוחררו השבויים הישראליים. במקביל, מתאם השבויים והנעדרים עדכן את המשפחות בנוגע למגעים. משפחת גולדין: "לא להחמיץ את ההזדמנות". לשכת רה"מ: "הוועדה מתכנסת מעת לעת"

נתניהו כינס את השרים לדיון בעסקת השבויים מול חמאס
נתניהו בשיחת טלפון צילום: פלאש 90

בשבוע שעבר כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו את ועדת השרים המיוחדת לענייני שבויים ונערים כדי לדון במגעים לעסקה עם החמאס לשיחרור אסירים. ברקע דיווחים על התקדמות במגעים לקראת עסקת שבויים.

לפי הדיווחים העסקה תכלול שחרור של אסירים פלסטינים ובתמורה לכך יעברו לידי ישראל ארבעה ישראלים שנמצאים בשבי החמאס, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, ושניים מחללי צה"ל הדר גולדין ואורון שאול המוחזקים בעזה.

בחדשות 13 דווח כי נתניהו כינס את הוועדה באמצעות הטלפון המאובטח, ודן עם שר הביטחון נפתלי בנט, שר האוצר משה כחלון ושר הפנים אריה דרעי על פרטי העסקה אפשרית.

במקביל דווח עוד כי בשבוע שעבר מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום נועד משפחותיהם של הדר גולדין ואורון שאול כדי לעדכן אותם במגעים.שמשפחת גולדין מסרו כי, "קיימת הזדמנות להשיב מידי חמאס את בננו הדר ואת סמ"ר אורון שאול ואת האזרחים מנגיסטו וא-סייד. להחמיץ עכשיו את ההזדמנות, זה חוסר אחריות לאומית".

גם בנאומים שנשא ראש הממשלה השבוע, במהלך טקס יום הזיכרון הוא התחייב לעשות מאמצים כדי להחזיר את הנעדרים והשבויים המוחזקים בעזה. נתניהו אמר, "כאח שכול, שצלקות האובדן טבועות בו, אני מברך על כל מקרה שנחסך ממשפחות חדשות. כראש ממשלה אני יודע שהמדיניות התקיפה שלנו אל מול מבקשי נפשנו מונעת קורבנות".

בתוך כך, כלי תקשורת ערביים דיווחו על כך שהחמאס דורש שחרור של אסירים מבתי הכלא עבור כל פיסת מידע שתועבר לישראל. בשנה שעברה הופצה תעמולה מצד הנהגת חמאס, שתהליך ההסדרה כולל את שחרורם של אסירים בכירים מבתי הכלא. זאת, כחלק מעסקה עם ישראל בהגעה לשקט ארוך טווח.

החמאס עצמו מכחיש עסקה הכוללת את שחרור הישראלים בתמורה לשחרור אסירים קטינים, נשים ומבוגרים. עם זאת, העיתון אל-אחבאר מפרסם כי הארגון קיבל בימים האחרונים פניות ממתווך גרמני שהיה מעורב בעסקת שליט.

על פי הדיווחים בעיתון, חמאס הסכים לחלק מעסקה הכוללת העברת 250 שמות של אסירים קטינים נשים ומבוגרים בתמורה למידע על גורל ארבעת הישראלים.

שבויים חמאס שחרור מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד