י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לייבל'ה במהדורה השבועית

עופר חדד מתפלל בגג וראש הישיבה שנערך לקפסולות

לאחר שלא השתתף בהילולת ר' ישעיה'לה בן ר' משה בהונגריה, נסע לייבל'ה למירון שם ראה את אמן הרגש מוטי שטיינמץ עם סבו הישיש. את מי הכתיר ראש הממשלה ל'ממשיך' של חבר הכנסת ארבל? המנצח המיתולוגי שזעם על מניינים והיכן חגגו עולם המוזיקה בארה"ב? • כנסו כנסו

עופר חדד מתפלל בגג וראש הישיבה שנערך לקפסולות
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה השבוע היה שרוי בצער גדול. הוא בכל מאודו רצה לטוס לר' ישעיה'לה כמידי שנה, כדי לפקוד את הציון האהוב עליו, ובפרט לפעול ישועות עבור כלל ישראל שלא השמינו בקורונה. לייבל'ה התנחם בכך שבכל מקום שהוא זז, מישהו תרם משהו לזכרו של ר' ישעיה'לה החל ממגשי פיצות ועד אלכוג'ל. 

לייבל'ה נזכר בסיפור על שני חסידים שהפליגו לקרעסטיר שבהונגריה ומיד כשהגיעו נכנסו לבית התבשיל למלא את כרסם. לאחר זמן ממושך שהם אוכלים, אומר האחד לרעהו: בוא ניכנס להתפלל על הציון הקדוש וכך הם נכנסו להתפלל, אחרי כמה דקות אומר החסיד לחברו, נו בוא נחזור לר' ישעיה'לה.

לייבל'ה מתכוון להתנחם במירון ולנסות להגיע להילולא אולי בשיטת ה'דרייב אין' לפיה יגיעו אלפי רכבים שיעברו במסלול מסודר ובטוח כיאה להילולא הגדולה בישראל. 

אך לייבל'ה הגיע גם ביארצייט של ר' ישעיה'לה לציון במירון, שם ראה את אמן הרגש הגדול מכולם מוטי שטיינמץ (שלא מפסיק לקבל בקשות ליענקלה הכונס) נושא תפילה חרישית עם מסכה על פניו כשסמוך לו יושב יהודי קשיש, מתברר שמדובר בסבו של מוטי, שהגיע עמו לציון ותוך כדי התפילה צלצל המכשיר הכשר של סבו עם הצליל המוכר של הנכד כפי שתוכלו לראות בוידאו המצורף.  

צילום: אוהל הרשב"י

לייבל'ה התרגש השבוע עד מאוד: באולפני החדשות בנווה אילן הוא הבחין במחזה מרגש של קידוש ה', כאשר המגיש והכתב עופר חדד שהחל להגיש מהדורות מוקדמות, נצפה בתפילת מנחה מרגשת בגג כפי ההנחיות הנדרשות של משרד הבריאות וזה עוד לפני הכתבה המרגשת שהביא חדד על משפחת שנרב, שהרטיטה את עם ישראל.

בעיר בני ברק ויכוחים בשגרה בין מתפללים לשאינם: לייבל'ה קיבל תיעוד של המנצח המיתולוגי ר' מנחם בריסטובסקי משיפולי רחוב סמטת אפרים בבני ברק, כשהוא כועס על כך שמקיימים מניינים לא לפי ההוראות של משרד הבריאות.

צילום: יוסי זמיר - פלאש 90

ובצל מתווה הקפסולות שלא כל כך תופס בעולם הישיבות והוא בלתי ישים, ראה לייבל'ה בסניף 'אושר עד' את ראש ישיבת 'עטרת שלמה' הגאון רבי שלום בער סורוצקין רוכש מוצרים לקפסולות בישיבה שם שוהה ראש הישיבה עם משפחתו בעקבות הסגר בבית שמש. 

ובסגר על בית שמש ראה לייבל'ה את עורך עיתון 'הדרך' אברהם דוב גרינבוים מחלון ביתו כשהוא משקיף על עבודות המשטרה בין עריכה לעריכה. הצלם יעקב לדרמן תפס את הרגעים הנעלים. 

ובצל כל מגיפת הקורונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו התפנה לשגר ברכת מזל טוב לבנו של חבר הכנסת והמשפטן משה ארבל. בנו, החתן החשוב חגי ארבל, חגג בר מצווה בצל הקורונה. ראש הממשלה הכתירו ל'ממשיך' של אביו אחד מחברי הכנסת הטובים ביותר שידעה ש"ס וכנסת ישראל.

ואפרופו בר מצוות. סגן ראש עיריית בני ברק יהושע (שיקי) מנדל כבר חשב הרבה זמן על בר מצווה גדולה לבנו הגדול, בתור סגן ראש עיר של התורה והחסידות לצד היותו מבכירי חסידות ויז'ניץ, אלא שהקב"ה רצה אחרת ונגיף קטן שיבש כל התוכניות, מנדל מצא פתרון ויצא לדירת הנופש של הרבי בחצור - שם חגג הרבי 75 שנים. מנדל לקח את החתן והעמיד אותו במרחק של 4 מטר לומר את הדרשה וכך יצא גם בר מצווה וגם כותרת. 

מי שאמור היה לחגוג השבת שמחה גדולה, הוא הרב אריה קנייבסקי נכדו חביבו ומשמשו הוותיק של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, לרגל הגיע בנו בנימין לעול תורה ומצוות. הרב אריה קנייבסקי לא חיפש היתרים וקומבינות וביטל את כל האירועים המתוכננים לשבת ובאמצע השבוע.

ר' אריה השבוע במחיצת הסבא הגדול. צילום: שוקי לרר

ובמעדנייה של בני ברק ברחוב יונה הנביא בליל שישי סמוך לשעה 3:00 אחרי שלייבל'ה סיים לדבר על החזרה לשגרה אצל יואלי דיקמן ב'קול ברמה' הוא ראה אותו מגיע לסעוד את ליבו על פי כל ההוראות וההנחיות המתבקשות.

ומי שעוד זכר את הילולת ר' ישעיה'לה בן ר' משה היה עקיבא חופי התימני - עוזרו המסור ויועץ החקיקה של ח"כ מיכאל מלכיאלי - שלאחר שתיית ויסקי כדת וכדין הוא התרפק על השיר האהוב והמוכר. 

עולם המוזיקה החסידית בארה"ב: ליפא שמלצר, שמילי אונגר, אלי שפריי, ואמן הנשמה התכנסו במונסי בבית נגיד שהוא גם שף גדול ולא הפסיקו לרייר על הבשרים שהגישו כנהוג באמריקה, לצד שירי רגש של 'לשובע ולא לרזון' מילאו את בטנם בבשרים עד בלי די תוך כדי חגיגת יומולדת לזמר אלי שפריי. 

לכבוד ר' ישעיה'לה גם קיימו סיום מסכת ועל פי כל ההנחיות המחמירות, האירוע המיוחד התרחש במרפסות ביתו של עורך הדין הבכיר משה יצחק אוסדיטשר בהשתתפות כל המי ומי בדיוק 19 איש, מי שהשלים ל 20 היה הרב צבי הורביץ רב שכונת נווה צדק שנשא דברי חסידות לזכרו של ר' ישעיה בן ר' משה.

משה גשייד, עוד צלע במשפחה המפוארת המכבדת את עולם החסידות, הרפואה והעסקים, משמש כאחד מבכירי מנהלת הסכם הגג בעיריית אשדוד. הוא עזב את עיסוקיו והגיע לעזור בניהול חמ"ל בנק הדם של מד"א ורחשי לב, המרכז את תרומות הפלסמה של המחלימים מהקורונה.

אפרופו רפואה, ר' שמיל חיים פפנהיים לשעבר הדובר הבלתי נשכח של 'העדה החרדית' ממשיך בבדיקות קורונה לאחר שהוא עצמו נדבק בנגיף הארור ובחסדי שמים יצא מכך אחרי 34 ימי בידוד. 

ברביעי בלילה ראה לייב'לה  את איציק קליין מנהל הלשכה לפניות הציבור ומוקד 'קו הבריאות' בנושא הקורונה של אגודה בירושלים ראה עומד במרחק נכבד של למעלה משני מטר מראש ישיבת סלונים, הגר"מ ברזובסקי, שהגיע לתפילה בכותל. 

ועדיין בגזרת ר' ישעיה'לה בן ר' משה. הצלם הבעלזאי אנשיל בעק המתגורר בגבעת זאב, נצפה מארגן חמגשיות ארוזות לכל בני הקהילה שלא יישארו רעבים בליל היארצייט. 

הצלם אברומי ברגר בארה"ב שחגג יומולדת נצפה בחנות של ה'פלייש' בבורו פארק יחד עם מסכה וחגג עם בשרים לכבוד ר' ישעיה'לה.  

הצלם שחווה השבוע 'מופת' הוא דוד קשת מבני ברק, שחגג בדיוק 20 להיוולדו, בהגיעו לשמחת ברית בחצר רחבת בית המדרש נדבורנה גילה כי כרטיס הזיכרון נאבד, לאחר מאמצים שנראו כנצח גילה כי אבי הבן הביא כרטיס המתאים למצלמה שהכין מראש - מה שנקרא ויהי לפלא. 

ולמיזמים בעת קורונה: לייבל'ה מדווח השבוע על עוד קולקציה של מסכות אדמו"רים חגיגית מתמיד. 

גם בית מדרש נייד לחברותא מבלי שידביקו תפס תאוצה בכל המקומות נקווה שמי שיזם את הדבר יעשה קצת כסף וגם ימכור כמה חתיכות. 

ולפני פינת המזל טובים לייבל'ה משגר תנחומים לעיתונאי מנחם קולדצקי על פטירת אביו רבי יעקב זצ"ל מחשובי רמת אלחנן שנפטר מקורונה. מנחם מקבל ניחומים במודיעין עילית ונעזר באנשי הפלג הירושלמי בברכפלד להשלמת מניין. 

צילום: שוקי לרר

ברכת מזל טוב לר' בן ציון שטנגר משב"ק האדמו"ר מויז'ניץ לרגל אירוסי הבן עם בת הרב אברהם משה קלוגר מחשובי חסידי צאנז באלעד ונכדת הרה"ח ר' שלמה לודנר.

ברכת מזל טוב לאברהם גרובייס הכתב הכלכלי של עיתון 'המודיע' לרגל בר מצווה לבנו שנחגגה במרפסות באשדוד. 

ברכת מזל טוב לבחור החשוב משה בן יעקב, הבעלים של מסעדת 'בובע' בשיפולי רחוב הירקון בבני ברק, לרגל אירוסיו בשעה טובה. לייבל'ה יודע שאין כמו השניצלים של 'בובע'.

ברכת מזל טוב לעסקן החב"די הרב יעקב גלויברמן שחגג השבוע יום הולדת 67. ל'לייבלה' נודע שיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מצא זמן בין כל הקלחת הפוליטית והתקשר במיוחד לאחל מזל טוב לעסקן החב"די.

ולסיום, ברכת ‏מזל טוב לשמחה אברמס מאנשי 'כיכר ספרא' בירושלים לרגל שמחת אירוסיו עם מלכי שפר.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד