י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעקבות החלטת בג״צ

לאחר עימות: הכנסת האריכה את השימוש באיכוני שב"כ

בדיון בכנסת בנושא שימוש המשטרה בכלי המעקב של השב"כ לצורך בלימת נגיף הקורונה עלו הטונים, אך לבסוף ועדת המשנה למודיעין אישרה להאריך ב-5 ימים בלבד את החלטת הממשלה לשימוש באיכוני שב"כ

לאחר עימות: הכנסת האריכה את השימוש באיכוני שב"כ
גבי אשכנזי בדיון וועדת חוץ וביטחון צילום: דוברות הכנסת

ועדת המשנה למודיעין אישרה להאריך ב-5 ימים בלבד את החלטת הממשלה לשימוש באיכוני שב"כ. בדיון שקיימו חברי הכנסת הבוקר (חמישי) הוחלט להאריך למרות התנגדות הצוות המשפטי, כאשר בתחילת השבוע פסל בית המשפט העליון את החלטת הממשלה ודרש להפעיל את איכוני השב"כ רק באמצעות חקיקה שתאושר ברוב דרוש במליאת הכנסת.

בתחילת הדיון המשנה ליועמ"ש לממשלה, עו"ד רז נזרי הביע התנגדות למהלך, ואמר: ״פסק הדין של בג"ץ קבע שככל שהממשלה מבקשת להמשיך באיכונים צריך לעשות את זה בחקיקה ראשית ואם רוצים בינתיים להאריך צריך להתניע הליך חקיקה. אנחנו מבקשים שבוע. אין שום סיכוי להעביר חקיקה בשבוע. ביקשנו שבוע מאחר שבעצם בשבוע הזה אמורה להתקיים ישיבה בראשות ראש הממשלה, השרים הרלוונטיים והשב"כ כדי לבחון האם לקדם חקיקה או לא״.

נזרי אמר עוד: ״מאחר שאנחנו נכון לרגע זה לא התקבלה החלטה אם לקדם חקיקה או לא, אז לא חשבנו שנכון לבקש יותר זמן אלא רק את השבוע הזה כתקופת גישור וביום ראשון הקרוב נראה לאן פנינו מועדות כשתתקבל החלטת הדרג המדיני. אם לא נלך לחקיקה בוודאי שזה ייעצר מידית.

מנגד, ראש שירותי בריאות הציבור, פרופ' סיגל סדצקי, הססבירה את הנחיצות באישור התוכנית, ואמרה: ״ברור לנו לחלוטין שללא שימוש בשירות של השירות נפסיד הרבה מאוד בידודים והרבה מאוד חולים וברור לנו שצריך את זה לטובת פתיחת המשק״. שהיא עדכנה את כמות ההדבקות היומית היורדת, שלדבריה, ״הם נענו בין 170-184 הדבקות ביום״. אבל היא אמרה כי, ״אנחנו צריכים לראות כל הזמן את התמונה הגדולה״. 

לבסוף כאמור, הוחלט על הארכה בחמישה ימים. היו"ר אשכנזי אמר בתום הדיון, כי הוא רואה בפעולות הממשלה התחלה של התנעת תהליך חקיקה, אך הוסיף כי זאת החלטה קשה ללכת לחקיקה שתאפשר לשב"כ לבצע גם פעילות אחרת.

הוועדה אישרה את הצעתו של היו"ר אשכנזי להאריך את השימוש באיכונים עד יום שלישי בלבד, ולא עד יום חמישי כפי שביקשה הממשלה. בהתייחס לכך אמר אשכנזי: "אם אכן ביום ראשון הממשלה תחליט שהיא לא הולכת על חקיקה אז ההחלטה תפוג, ואם היא תרצה להמשיך היא תבוא אלינו ביום שלישי ונבדוק כמה זמן להאריך. אני ממליץ להגביר את החקירות האפידמיולוגיות והבדיקות, שכן אנחנו מבינים שיש סיכון אבל נצטרך לחיות בשגרת קורונה בשנה הקרובה ולפיכך יש חשיבות להגברת החקירות האפידמיולוגיות ובחינת חלופות טכנולוגיות אחרות".

שבכ גבי אשכנזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד