י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחאת ההורים • 10 כשלים במתווה

"בלי שגננות ישבו בוועדה - לא שייך לחזור לשגרה"

זה נשמע מצחיק שתשב גננת בוועידת שרים אבל שזה גובל בפיקוח נפש זה ישמע אחרת • הנה לכם 10 כשלים במתווה להחזרת גני ילדים • זווית של גננות

"בלי שגננות ישבו בוועדה - לא שייך לחזור לשגרה"
גן ילדים. אילוסטרציה צילום: pixabay

הדבר שהכי נשמע בכל אמצעי התקשורת בכל ראיון או שידור זה ''הילדים'' כולם התחילו להבין מה זה שהילדים בבית. די כבר איבדנו את זה עם הילדים. נכון לכולנו קשה מאוד עם הילדים גם בלי עבודה ועוד יותר כשיש עבודה

אז אם היו אומרים נכון המתווה מסוכן מאוד כי באמת לא שייך אמצעי זהירות בגני ילדים ובטח לא במעונות אלא שהכסף במדינה יותר חשוב ואי אפשר להמשיך ככה ופשוט ניקח סיכון וה' יעזור, נו נו זה היה נשמע אחרת, אבל אבוי למי שיגיד את זה בצורה כזאת. אז למה מחזירים בכל זאת את הילדים כמובן שזה בגלל המשכורת שכבר צריכה לחזור לכולנו, ומי שמפריע בקצב זה הילדים, בנוסף לכל זה השיקולים נובעים לא מהשכל ולא מהבריאות אלא מהקושי, מכיוון שהזמן עשה את שלו עם הילדים בבית אז הכל מתגמד ומקפלים הכל כדי לומר שאפשר כי יש מתווה חזרה שבעצם לא אומר כלום!    

השאלה אם מישהו הלך לבדוק איך ניתן לבצע את זה! הכי קל זה להטיל  על מנהלת הגן או הסייעת לעמוד על הכללים!

  1. 1. ''תותר הכניסה לגן הילדים אך ורק לצוותים החינוכיים ולתלמידים (ההורה אינו יכנס לגן)''- דבר שאינו בא לידי ביצוע כאשר הילד מסרב להיכנס,(כן כן, זה קורה כל יום במיוחד במעונות) וכי הסייעת או הגננת אינן יכולות לשאת אותו אל הגן.

2.- ''המפגשים יעשו בשתי קבוצות כאשר הילדים יושבים רחוקים האחד מהשני ככל הניתן קבוצה עם הגננת וקבוצה בפעילות עם הסייעת במשך כל היום''- כאשר מבקשים מהסייעת להימצא עם קבוצה אחת בכדי שלא כולם ילמדו באותו הזמן עם הגננת ובאותה מידה לנקות את תאי השירותים לעיתים קרובות, דבר שלא בא לידי ביצוע. למי שלא יודע כשהגננת ביום רגיל מרכזת את כל הילדים, הסייעת אינה יושבת לנוח אלא מארגנת מסדרת מנקה גם בתוך הגן וגם בשירותים ("ניקיונם של תאי השירותים יבוצע באופן שוטף במשך כל יום הפעילות") וגם עם ילדים שצריכים להתפנות ואם הסייעת תמצא עם קבוצה נוספת מי יעשה את עבודתה במיוחד בזמן זה שהכל צריכים לשמור על היגיינה יותר.  

.3 ''שלושה ימים בגן (2 קבוצות) ו- 3 ימים בבית''- מה תעשנה הגננת והסייעת עם ילדיהם השוהים בבית כאשר הם מחולקים לקבוצות ובכל יום ילד אחר נמצא בבית. מי ישהה עימם? הרי גם להן יש ילדים ....

  1. 4. ''קבוצה ב' – תלמד בימים ד' עד ו''- מדוע מאשרים את הלימודים בימי שישי – לרוב העובדים במדינה יש יום חופשי ביום זה וזהו יום שאינו נצרך ללימודים... נכון שמגיע להורים חופש אך זה לא הזמן.
  2. 5. ''בימים בהם הילדים לא יגיעו אל הגן הם ילמדו מהבית''- איך ניתן לבקש ממנהלת הגן לבצע גם הכנה ללמידה מרחוק בשביל הילדים השוהים בבית וגם לדרוש ממנה להגיע בכל יום אל הגן כאשר היא גם אמא לילדים בבית הדבר עלול למותת אותה.
  3. ''להקפיד שיישמר המרחק של 2 מטר''- כיצד ניתן להתרחק מהילדים שני מטרים כאשר ילד נדבק לגננת באופן אוטומטי ובנוסף חייב את החום ואהבה מהגננת כאשר הוא רגיל לקבל זאת ממנה גם במקרה של נפילה וקבלת מכה הילד חייב לקבל נשיקה מהגננת אחרת איך זה יעבור לו... ומה עם המעונות ילד לא זז בלי גננת .
  4. ''הצוות יקיים מפגשים אישיים עם הילדים על מנת להקשיב לצרכים ולתת מענה אישי ומותאם לכל ילד'' - ומה יעשו עם שאר הילדים ...
  5. 8. ''רצוי להתבונן במרחב ולהפחית עומס של צעצועים, אביזרים ומשחקים''- נכון שכפפות אי אפשר לחייב את הילדים ללבוש. אך גם לדרוש שלא להוציא להם משחקים זה בלתי אפשרי כאשר רוב היום והלמידה הם בצעצועים כגון משחקי דידקטיקה ועוד...
  6. 9. ''כיצד ניתן לשמור על התינוקות במעון שלא יכניסו משחקים לפה''- דבר שקורה בכל שניה ורוק זה הדבר שהכי עלול להדביק הן בין הילדים והן בין המטפלת לילדים.
  7. 10. ''הצוותים החינוכיים, התלמידים והוריהם, יגיעו למוסד החינוכי בתנאי שאינם נדרשים לבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות, ללא חום מעל 38 מעלות או תסמינים הקשורים בקורונה (שיעול, קשיי נשימה או תסמין נשימתי אחר) או נחשפו לחולה מאומת'' – כיצד ניתן לאכוף את זה ואיך ניתן לדעת אם הורה שלח את הילד שלו כשאחד מבני הבית אינו חש בטוב ...

בסופו של דבר כולנו צריכים לדעת ולהפנים ולהבין עד כמה נותנות הגננת והסייעת לילד שלנו במשך כל השנה והן בתחילת סופו של משבר קורונה העובדות הכי חיוניות!!!

מעונות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד