י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
חשיפת 'בחדרי חרדים'

המל"ל נוטה לאמץ את עמדת גדולי ישראל באשר לחזרה ללימודים

בתום דיון שקיימו היום נציגי המל"ל, משרד הבריאות ומנהלי רשתות החינוך - הנטייה היא לאמץ את עמדת גדולי ישראל ובראשם שר התורה הגר"ח קנייבסקי, הגר"ש כהן והגרי"ג אדלשטיין, ולהפוך את מתווה שר החינוך כך שהמוסדות החרדים ייפתחו רק מכיתה ו' ועד לישיבות הקטנות

המל"ל נוטה לאמץ את עמדת גדולי ישראל באשר לחזרה ללימודים
אילוסטרציה צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

חשיפת 'בחדרי חרדים': לאור דרישת גדולי ישראל שפורסמה לראשונה ב'בחדרי חרדים' בה הם דרשו למנוע את פתיחת המוסדות לתלמידים הצעירים מחשש להתפרצות הנגיף בקרב הילדים שלא יודעים לשמור על ההנחיות - הבוקר (חמישי) התקיים דיון במל"ל עם גורמים מהציבור החרדי. ל'בחדרי חרדים' נודע כי המל"ל ומשרד הבריאות נוטים לאמץ את עמדתם של גדולי ישראל.

בדיון השתתפו מנהלי המוסדות החרדים: לייזר סורצקין מנכ"ל החינוך העצמאי, חיים ביטון מנכ"ל רשת 'בני יוסף', נציגי המל"ל ומשרד הבריאות יחד עם מנהלת המחוז החרדי רות אלמליח, רמ"ט סגן שר החינוך יהושוע טננהויז, נציג שר הפנים ישראל אוזן, מנכ"ל עיריית בני ברק, נציג גדולי ישראל הליטאים שמוליק ליטוב ונציג מטעם העדה החרדית. 

בתום הדיון התברר כי הנטייה במל"ל ובמשרד החינוך היא לאמץ את עמדת גדולי ישראל: נשיא מועצת חכמי התורה הגר"שׁ כהן, שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגר"ג אדשלטיין, שלא לפתוח את המוסדות לילדי הכיתות הנמוכות. ורק את הכיתות הגבוהות, החל מכיתה ו׳ ועד לישיבות הקטנות. מדובר במתווה הפוך מזה שאישרה הממשלה בתחילת השבוע. ההצעה תחול כנראה רק על הציבור החרדי.

בתוך כך, הביקורת על המתווה הושמעה היום גם במליאת הכנסת. בדיון עם שר החינוך אמר חבר הכנסת אורי מקלב כי אמנם, "מערכת החינוכית היא דבר חשוב מאוד כאשר מדברים על חזרה לשגרה, אבל השיח ורוב הדעות והבלבול שנוצר נובע מזה שהדיון הוא לא על החזרה ללימודים, אלא האם בתי הספר מספיק טובים כדי לשמש כ'בייביסיטר' עבור ההורים שחוזרים לעבודה".

מקלב רמז על כך שכל המאמצים להחזרה ללימודים הם למען החזרה למשק של ההורים, וכי קיימת סכנה לחזרת הילדים - בדגש על הצעירים - לספסל הלימודים. מקלב הוסיף כי, "במקום לשים את הדגל החינוכי לנגד עינינו אנו שמים את דגל החזרה לעבודה במקום הראשון ונוצרת זילות של ממש בצורך של הלימודים עצמם".

חינוך מלל החינוך העצמאי בני יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד