י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אפילו ספר תורה שבהיכל • מיוחד

ספר תורה שאמור היה להיכנס לישיבת 'ארחות תורה', נמכר לבסוף לאלמוני מצרפת. הלה שאל את האדמו"ר רבי דוד מנהריה להיכן יכניס הספר. התשובה היתה: "ישיבת... ארחות תורה" • הסיפור המלא

רבי דוד אבוחצירה והגראי"ל שטיינמן. צילום: אליהו קובין
רבי דוד אבוחצירה והגראי"ל שטיינמן. צילום: אליהו קובין

את הסיפור הבא, שנראה לקוח היישר ממדור סיפורי צדיקים בהכוונת הסופר הרב ליהמן ז"ל, שמענו מכלי ראשון. יש מי שיראה בזה מופת ניסי, אך מספר הסיפור ונשואיו אינם חשודים באמונות תפלות, הצצות לאחרונה כפטריות לאחר גשם ברוך במיוחד.

ישיבת 'אורחות תורה' בבני ברק, העומדת תחת הנהגתו של הגראי"ל שטיינמן, זוכה ליהנות מתרומותיו הנדיבות של הרב מרמורשטיין, שמאז שם לו למטרה לעזור לישיבה ככל שביכולתו - הוא מוזיל מהונו סכומים בלתי מבוטלים לטובת הישיבה ותלמידיה.

לפני כחצי שנה, החליט הרב מרמורשטיין לתרום ספר תורה לישיבה. אמנם הישיבה לא נמצאת במצוקה קיומית בכל הנודע לספרי התורה השוכנים כבוד בארון הקודש, אך מכיוון שהישיבה קרובה לליבו, הוא החליט להכניס את ספר התורה שנדר לתרום - לישיבה דווקא. טקס התחלת הכתיבה נערך ברוב פאר והדר, והגראי"ל שטיינמן כובד לכתוב את האות הראשונה. עם סופר הסת"ם סוכם כי יעשה את מלאכתו ברוגע. הזמן עומד לרשותו, והעיקר שהמלאכה תסתיים על הצד היותר טוב.

מספר חודשים לאחר תחילת כתיבת הספר, מקבל הסופר טלפון מיהודי מצרפת. היהודי הצרפתי מספר לסופר כי קיבל על עצמו לתרום ספר תורה, והוא מעניין לקיים את הבטחתו במהירות האפשרית. שאלתו היא: האם יש לסופר ספר תורה מוכן לתת לו, בכדי שיוכל לקיים את הבטחתו. הסופר ענה, כי הוא נמצא בעיצומה של כתיבת ספר תורה, אך אותו הוא כותב עבור ישיבה, ואם הוא זקוק לספר בדחיפות, הוא יכול לשאול את מזמין הספר, אם יואיל לוותר על הספר הנמצא בשלביו כתיבתו ולחכות עוד זמן עד שתיגמר כתיבתו של הספר הנוכחי ואפשר יהיה לפתוח בכתיבתו של ספר חדש.

הטלפון הבא הגיע לרב מרמורשטיין. הסופר שהיה על הקו, שאל האם יסכים הרב לדחות את קבלת הספר במספר חודשים. הרב מרמורשטיין שמע את הבקשה - וקיבל אותה. לאחר שהשיב תשובה חיובית, נמכר הספר ליהודי הצרפתי, והלה שלח אותו לאדמו"ר רבי דוד אבוחצירה מנהרייה.

היהודי סיפר לרבי דוד על הבטחתו, ושאל להיכן ראוי להכניס את הספר. עוד הוסיף הצרפתי לשאול, האם הרב יודע על מקום שמתפלליו זקוקים לספר תורה. רבי דוד השיב, כי באם רוצה לזכות להכניס את הספר למקום תורה אמיתי, הרי שכדאי להכניס את הספר לישיבת 'אורחות תורה' של הגראי"ל שטיינמן. כך, לא פחות ולא יותר.

הצרפתי ההמום סיפר לרבי דוד את גלגולו של הספר, שנועד מלכתחילה לישיבת אורחות תורה. רבי דוד נענה כי הדבר סימן משמיים הוא שלשם נועד הספר, והוסיף כי הוא יבוא להשתתף בהכנסה החגיגית של ספר התורה הפלאי.

ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, ששמע את הסיפור המופלא, אמר שהזמן המתאים ביותר לערוך את הכנסת ספר התורה הוא מוצאי חג שמחת תורה.

וכך, במוצאי שמחת תורה תערוך הישיבה שמחת ספר תורה בהשתתפות התורם, רבי דוד אבוחצירה, וכמובן הרב מרמורשטיין, שזכה לייעד את הספר לישיבה החשובה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד