כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מקים עולה של תורה

המייסד של שתילי זיתים: הרב יהודה זיאת זצ"ל

הרב יהודה זיאת זצ"ל מקים עולה של תורה לציבור בני התורה הספרדים הלך לעולמו בבית החולים לאחר שמצבו הדרדר בימים האחרונים • הקים את תלמוד תורה 'שתילי זיתים', ישיבת 'משכנות הרועים' וישיבת 'יסודות' 

המייסד של שתילי זיתים: הרב יהודה זיאת זצ"ל
הרב יהודה זיאת זצ"ל צילום: משה אשכנזי

ברוך דיין האמת: בבית החולים שיבא בתל השומר הלך לעולמו בשם טוב הרב הגאון רבי יהודה זיאת זצ"ל, מקים עולה של תורה בבני ברק, מייסד תלמוד תורה "שתילי זיתים", הישיבה לצעירים "משכנות הרועים", והישיבה הגדולה ביסודות והוא בן 85.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרב זיאת לא נפטר מנגיף הקורונה. ביום ראשון מצבו הדרדר והוא אושפז בבית החולים - שם השיב את נשמתו ליוצרה.

הרב זיאת זצ"ל הקים אימפריה של תורה - תלמוד תורה הספרדי המובחר ביותר בבני ברק, 'שתילי זיתים', המונה למעלה מאלף ילדים; וכן את ישיבת 'משכנות הרועים' לצעירים והישיבה הגדולה 'משכן ידידיה' יסודות במושב. 

הרב יהודה נודע כיהודי צדיק גדול שהחזיק את מוסדותיו כל השנים והיה מכתת את רגליו בכל מקום לגייס כספים להחזקת המוסדות המפוארים שהקים. 

היה מקרוב מאוד לגאון רבי חיים גריינמן זצ"ל בעל ה'חידושים וביאורים', אליו היה מקושר מאוד ואף שימש כנהגו בשנים עברו, וכשר' חיים נפטר לפני חמש שנים לקח את פטירתו בצורה קשה מאוד ולא הפסיק לבכות.

בתנועת ש"ס הוציאו הודעת אבל על לכתו: "תנועת ש"ס ובראשה מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה בראשות גדול הדור מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט"א, יו"ר התנועה הרב אריה דרעי, נציגיה ופעיליה, מבכים מרה את פטירתו של האי גברא רבא, מקים עולה של תורה בבני ברק, איש החינוך החזון והמעש, שייסד מוסדות מפוארים לבני הציבור הספרדי התורני וגידל דורות של תלמידים על מבועי התורה והיראה בדרך הסלולה. מועצת חכמי התורה ותנועת ש"ס אבלים יחד עם אלפי תלמידיו ובוגריו וכל בית ישראל על האבדן הגדול לעולם התורה והחינוך, ומשגרים תנחומים כנים למשפחתו המעטירה ומן השמיים ננוחם אכי"ר".

ח"כ יעקב אשר ספד: "הרב יהודה זיאת זצ"ל, היה מדמויות ההוד וההדר של העיר בני ברק שבדמותו הקרין על כל סביבתו, איש ירא ה' וישר דרך ממקימי עולם התורה והחינוך של בני הישיבות מעדות המזרח. זכרון דמותו האצילה המאירה והנבונה ומסירות נפשו הם מופת ודוגמה לרבים שצועדים בדרכו".

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך: בנים וחתנים מרביצי תורה ויראה הממשיכים את מפעל חייו הגדול שהקים בעשר אצבעותיו. בין בניו: הרב שמעון זיאת מנהל תלמוד תורה 'שתילי זיתים' והרב אברהם ישעיהו זיאת. 

בחודש אלול תשע"ה הלכה לעולמה רעייתו הרבנית מרת חנה זיאת ע"ה. 

מסע ההלוויה היום (חמישי) בשעה 15:00 בצהריים מביתו ברחוב אמי 10 בבני ברק דרך תלמוד תורה 'שתילי זיתים' ברחוב חידושי הרי"ם 9 להר המנוחות בירושלים - שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

ישיבת יסודות הרב יהודה זיאת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד