י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עוקץ מכונות ההנשמה

הישראלי לשעבר שעקץ את ניו יורק במיליונים

אחרי ציוץ תגובה אחד לנשיא טראמפ - מהנדס חשמל ישראלי קיבל 69 מיליון דולר ממדינת ניו יורק למכשירי הנשמה אותם היה אמור לספק - אך אלו מעולם לא סופקו

הישראלי לשעבר שעקץ את ניו יורק במיליונים
מכשיר ההנשמה אחרי פריקתו מהמסוק צילום: Paraflight

עוקץ מכונות ההנשמה: מהנדס ישראלי מעמק הסיליקון, שלא היה לו רקע באספקה ​​רפואית אך הומלץ על ידי הבית הלבן - מעולם לא העביר את המכונות. כך מפרסם אתר BuzzFeed News. 

ב-27 במרץ, כאשר חדרי המיון בניו יורק ובכל רחבי ארצות הברית החלו להתמלא בחולים מהנגיף ונאבקו לנשום, פרסם הנשיא דונלד טראמפ בטוויטר הוראה ליצרנית הרכב פורד ולג'נרל מוטורס, "להתחיל להכין מכונות הנשמה עכשיו!" הנשיא טראמפ השתמש אז לראשונה בחוק שמעניק לו סמכויות חירום.

אחת מאלפי התגובות שהציוץ של טראמפ קיבל, הייתה מישראלי לשעבר, "אנחנו יכולים לספק מכונות לטיפול נמרץ, שמישהו יתקשר אלי דחוף".

האיש שהגיב הוא מהנדס חשמל מעמק הסיליקון, שהזדהה כמומחה בטכנולוגיה לטלפונים ניידים, ולו רק 75 עוקבים בטוויטר, ללא ניסיון עם מכשירים רפואיים, וללא חוזים ממשלתיים בעבר.

אולם כעבור שלושה ימים שילמה מדינת ניו יורק לישראלי 69.1 מיליון דולר. התשלום היה עבור 1,450 מכשירים - במחיר מדהים של 47,656 דולר למכשיר, פי שלוש מהמחיר הקמעונאי הרגיל של דגמים מתקדמים.

אלא שאף מכשיר לא הגיע לבתי החולים. גורם ממשלתי שדיבר בעילום שם, אמר כי מדינת ניו יורק התקשרה בחוזה עם האיש בהמלצתם הישירה של צוות המאבק בקורונה מהבית הלבן.

כמעט חודש לאחר מכן מדינת ניו יורק מנסה כעת להשיב את כל הכספים ששילמה. גורמים רשמיים סירבו לומר עד כמה המדינה הצליחה להחזיר. "אנחנו בדיונים על כמה סוגיות שנותרו", אמרה הת'ר גרול, דוברת המשרד לשירותים כלליים בניו יורק.

אתר BuzzFeed News ניסה לקבל תגובה מהישראלי לשעבר שהגיב. "לא אני ולא החברה שלי יספקו תגובה על כך", ואז ניתק את הטלפון. הוא גם לא הגיב להודעות טקסט שקיבל מהאתר.

דונלד טראמפ מכונת הנשמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד