י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חזרה הדרגתית לשגרה

מהיום: בוטלה מגבלת היציאה עד 500 מטר

חזרה הדרגתית לשגרה • מהיום: בוטלה מגבלת איסור יציאה של עד 500 מטר לצרכי התעמלות • יתקיים דיון על היתר שחיה בים

מהיום: בוטלה מגבלת היציאה עד 500 מטר
אילוסטרציה צילום: pixabay

חוזרים לשגרה: על פי החלטת הממשלה החל מהיום (חמישי) בשעה 8:00, מגבלת 500 המטר לפעילות ספורטיבית מבוטלת - כך שניתן לקיימה בכל מרחק מהבית. את ההחלטה אישרה הממשלה כבר בתחילת השבוע, אך האישור הוקפא. הממשלה צפויה לדון בהמשך היום בנושא ההתרה של שחייה בים, שעדיין אסורה.

בדיון טלפוני שהתקיים ביום ראשון השבוע אישרה הממשלה את ביטול המגבלה, אולם זמן קצר לאחר מכן הודיעה מזכירות הממשלה על הקפאת המשאל כדי לאפשר למשרד הבריאות לספק הבהרות לשרים. לבסוף הושגה פשרה ולפיה מגבלת המרחק של 500 המטרים תבוטל רק בבוקר שלאחר יום העצמאות.

עם השרים שדרשו את ביטול המגבלה בישיבות הממשלה האחרונות נמנים שר הרווחה אופיר אקוניס, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שרת הספורט מירי רגב ושרת השיכון יפעת שאשא ביטון.

מי שערך את התקנות החדשות הוא היועץ המשפטי של משרד הבריאות אורי שוורץ, השרים התבקשו לאשר בדחיפות ואכן כך עשו. בשלב מסוים, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ביקש להקפיא ההחלטה ולמסור הבהרות לציבור. יצוין כי במשרד הבריאות דרשו לאחר האישור "להחזיר את הגלגל" , לבטל את מגבלת 500 המטרים ולאשר רק לספורטאים מקצועיים להתאמן - אך לאחר מכן נסוגו.

על אף הביטול על מגבלת ה-500 מטר, מגבלת 100 המטרים על פעילויות שאינן חיוניות עדיין קיימת - אך הממשלה צפויה לבטל גם אותה בתחילת השבוע, על רקע ביקורת במשטרה על כך שלא ניתן לאכוף אותה בעקבות שאר ההקלות שאושרו.

במשרד הבריאות הבהירו כי גם לאחר ביטול מגבלת הספורט ל-500 מטר - לא תותר שחייה בים. אולם היום כאמור ייערך דיון בנושא, וייתכן כי שחייה בים תיכלל בהיתר לפעילות ספורטיבית.

משרד הבריאות ספורט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד