ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
משבר הקורונה

ח"כ ארבל קורא לסייע לעצמאיים ותוקף את רשות המיסים

חבר הכנסת משה ארבל דיבר במליאה על הצורך המיידי להרחיב ולתקן את מתווה הסיוע לעצמאיים שעסקיהם נפגעו בגלל משבר הקורונה • "מה הם 20% לאם חד הורית שמפרנסת שלושה ילדים? מה הם 20% למשפחה שגם לפני המשבר בקושי הצליחה לסגור את החודש?"

ח"כ ארבל קורא לסייע לעצמאיים ותוקף את רשות המיסים
משה ארבל צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

חה"כ משה ארבל (ש"ס) נשא נאום במליאה בנושא הצעה לסדר היום: "הצורך המיידי להרחיב ולתקן את מתווה הסיוע לעצמאיים", הצעה שעלתה לסדר היום בעקבות בקשתו וקבוצת ח"כים נוספים.

ח"כ ארבל פתח את דבריו בכך "שאנו בעיצומו של המשבר הכלכלי הקשה ביותר שידעה מדינת ישראל מזה שנים רבות. מקור המשבר הזה אומנם אינו כלכלי אלא בריאותי, אבל ההשלכות הן כלכליות וחברתיות והן רחבות היקף, כבר היום נרשמו כ-1.1 מיליון אזרחים ישראלים בשירות התעסוקה כמובטלים. חלקם הוצאו לחל"ת אבל ברור שרבים מהם לא יוחזרו לעבודתם ע"י המעסיקים. גם עובדים שלא פוטרו או הוצאו לחל"ת נפגעו כמובן מהמשבר, השכר במקומות רבים קוצץ, מנכ"ל הביטוח הלאומי מסר לגבי חודש מרץ שבניכוי העובדים שפוטרו או הוצאו לחל"ת, השכר הממוצע ירד בכ-10%. אם לוקחים בחשבון שהכלכלה הושבתה באמצע חודש מרץ, מדובר למעשה בירידת שכר חודשית של כ-20% בקרב העובדים שלכאורה לא נפגעו שכן הם ממשיכים להיות מועסקים".

"אני מזמין אתכם", קרא ארבל לאנשי משרד האוצר, "לעשות את החישוב, מה הם 20% לאם חד הורית שמפרנסת שלושה ילדים? מה הם 20% למשפחה שגם לפני המשבר בקושי הצליחה לסגור את החודש?

בתקופה הזאת אנחנו מתוודעים לסיפורים קורעי לב, על בעלי משפחות שלא יודעים אם יצליחו לעמוד בחובות לבנק. על עצמאיים בעלי עסקים קטנים, שבנו עסק בעשר אצבעות וכעת צריכים להיפרד מעובדים בתפילה שלא יטבעו, שיצליחו להחזיק את העסק מעל למים עד שיבואו ימים טובים יותר".

ח"כ משה ארבל סיפר כי, "קראתי את סיפורה של ס' מגבעת שמואל, אלמנה בת 40 עם חמישה ילדים, שלא נתנה לקשיים לשבור אותה, עולה מברית המועצות לשעבר שפתחה גן פרטי והחזיקה אותו כלביאה בעשר אצבעות, עסק שפרנס 5 עובדים עד לחודש שעבר. הגן כמובן סגור בימים אלו, ההכנסות התאפסו, אבל ס' לא הייתה זכאית למענק מרץ. יש כאלו עוד אלפי סיפורים של עצמאיים, גברים ונשים שבנו עסק, מפרנסים בתי אב בישראל ומחזיקים את הכלכלה"

"קראנו את תוכנית הסיוע החדשה של האוצר לעצמאים ולעסקים קטנים. מדובר בצעד בכיוון הנכון אבל אני מבקש להזכיר לאוצר שהרבה יותר קל לשמור על עסק חי ונושם מלהקים אותו מחדש. כולנו מבינים את ההסתייגות הטבעית באוצר משימוש בארנק הציבורי, כל שקל שנגבה ממשלם המיסים הישראלי צריך להיות מושקע אחרי מחשבה ותכנון, אבל כל שקל שיושקע היום בהצלת עסק מקריסה יחזור בעתיד בתקבולי מיסים וייחסך מתשלום דמי אבטלה.

ארבל תקף את רשות המיסים: "התנהלות רשות המיסים כפי שפורסם, לחפש בנרות עסקים קטנים דוקא בעת הזו במקום להוסיף כח אדם להגדלת מס הכנסה שלילי למשל היא שערוריה. - אנו נמצאים במקום טוב מבחינה בריאותית, נראה בשלב זה שהרע מכל מאחורינו אך זה לא המצב ביחס למשבר הכלכלי. כל יום שעובר ועסקים נשארים סגורים עובדים נוספים גולשים מחל"ת לאבטלה, מבינים שהמשרות שלהם כבר לא יחזרו".

קורונה משה ארבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד