כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
הגיע הזמן

גרמניה הוציאה את ארגון חיזבאללה מחוץ לחוק: "לתמוך בישראל היהודית והדמוקרטית"

עכשיו זה רשמי: לאחר שעבר החוק בפרלמנט, משרד הפנים הגרמני פרסם הבוקר צו פדרלי המוציא את ארגון חיזבאללה מחוץ לחוק בגרמניה. הצו מכוון לכל זרועותיו של הארגון ואוסר על כל קיום קשר כלכלי עמם 

גרמניה הוציאה את ארגון חיזבאללה מחוץ לחוק: "לתמוך בישראל היהודית והדמוקרטית"
חסן נסראללה צילום: צילומסך

משרד הפנים הגרמני פרסם הבוקר צו פדרלי המוציא את ארגון חיזבאללה מחוץ לחוק בגרמניה. הוא אף נקט באמצעי אכיפה בכפוף להוראות הצו.

הצו החדש אוסר לקיים כל קשר עם פעילי הארגון ואינו מבדיל בין זרועותיו השונות - צבאית, מדינית או סוציאלית. ע"פ הצו, נאסר לעשות כל שימוש בסמלי הארגון ונכסי הארגון בגרמניה, אם קיימים, יוחרמו.

שר החוץ, ישראל כ״ץ, בירך על ההחלטה ואמר "מדובר בהחלטה חשובה ביותר וצעד ערכי ומשמעותי במאבק העולמי נגד הטרור. אני מבקש להביע את הערכתי לממשלת גרמניה על הצעד ובטוח שממשלות רבות במזה"ת וקורבנות טרור החיזבאללה שותפים לתודה זו. אני קורא למדינות אירופה נוספות ולאיחוד האירופי להצטרף ולאמץ מדיניות מתחייבת זו ולקרוא לילד בשמו: חיזבאללה, על זרועותיו הצבאית והמדינית, הוא ארגון טרור וכך יש להתייחס אליו".

כזכור בדצמבר האחרון עברה בבונדסטאג הגרמני הצעה שאוסרת את פעילותו של ארגון חיזבאללה בגרמניה. על סדר היום הונחו שלוש הצעות שונות אבל זו שעברה היא ההצעה של סיעות הקואליציה (המפלגה השמרנית והסוציאל דמוקרטים) יחד עם המפלגה הליברלית FDP. ההצעה דרשת לפקח מקרוב אחר פעילותם של תומכי חיזבאללה ולעקוב אחריהם בכל אמצעי שמאפשר שלטון החוק.

ההצעה כללת גם מאבק בהלבנת הון ומניעת גיוס כספים למימון טרור בתחומי גרמניה. בנוסף נכתב בהצעה: "על הממשלה לוותר על ההפרדה שהייתה קיימת עד היום בין הזרוע המדינית לזרוע הצבאית של חיזבאללה, על הממשלה הפדרלית להמשיך ולתמוך בזכות קיומה של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית והאינטרסים הביטחוניים הלגיטימיים של מדינת ישראל צריכים לעמוד במרכז מדיניות החוץ והביטחון של גרמניה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: אני מברך על ההחלטה של ממשלת גרמניה להוציא מחוץ לחוק את ארגון הטרור חיזבאללה. גרמניה מצטרפת בזאת למדינות כמו ארה"ב, בריטניה, קנדה, אוסטרליה ומדינות באמריקה הלטינית שכבר עשו צעד זה. כל המדינות שוחרות השלום צריכות להוקיע את ארגוני הטרור ולא לתת להם שום סיוע ישיר או עקיף.

יו"ר כחול לבן ויו"ר הכנסת, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ הגיב לדברים. "אני מברך את ממשלת גרמניה על ההחלטה החשובה להכיר בחיזבאללה על כל זרועותיו כארגון טרור ולאסור את פעולותיו באופן גורף על אדמת גרמניה. זהו מהלך משמעותי וחשוב במאבק העולמי נגד הטרור."

חיזבאללה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד