ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
אולטימטום כפול

נעדר מההצבעות: התרגיל הפוליטי של ח"כ אייכלר לא השיג את מטרתו

לחבר הכנסת אייכלר היה מאוד חשוב שסיעתו תתכנס כדי לדון בדרישתו להקים מערכת חינוך חרדית נוספת שתתוקצב כמו האחרות, כפי שפורסם לפני מספר ימים לראשונה ב'בחדרי חרדים', לצורך כך, נעדר אייכלר משתי הצבעות חשובות מאוד לממשלת האחדות המתגבשת והציב אולטימטום - שהסיעה תתכנס לדון או שלא יצביע. מה קרה בסוף?

נעדר מההצבעות: התרגיל הפוליטי של ח"כ אייכלר לא השיג את מטרתו
חבר הכנסת ישראל אייכלר צילום: יהודה חיים, פלאש 90

חבר הכנסת ישראל אייכלר ערך היום (חמישי) תרגיל פוליטי לחברי סיעתו, סיעת יהדות התורה, בעקבות דרישתו לקיים דיון אודות דרישתו, שנחשפה כאן לפני מספם ימים, להקים רשת חינוך חרדית חדשה. התרגיל: אייכלר נעדר מהצבעות הכנסת והציב אולטימטום.

מדובר בשתי הצבעות גורליות לעתיד ממשלת האחדות בהן המליצו היועצים המשפטיים להגיע לרוב גדול של מעל 70- חברי כנסת.

תחילה אייכלר המתין מחוץ למבנה הכנסת כדי שיבחינו כי הוא נעדר מההצבעה, ובמענה לפניות שקיבל מרכזת סיעתו ומאנשי לשכת ראש הממשלה הוא ביקש התחייבות לכינוס סיעתו בתמורה לנוכחתו בהצבעה.

לבסוף אייכלר נכנס למשכן הכנסת והצביע על החוק הראשון בדקה ה- 99, לאחר שהובהר לו כי הסיעה תתכנס בהקדם האפשרי. אלא שאייכלר חשב כי הסיעה תתכנס באותן דקות, אך משזה לא התרחש, חבר הכנסת אייכלר חזר על התרגיל גם בהצבעה הנוספת, וגם בה הוא הסכים לתמוך שוב רק לאחר שהובהר לו כי הסיעה תתכנס לדיון מקיף בדרישתו כבר בימים הקרובים.

חבר הכנסת אייכלר מחוץ למליאה

כזכור, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', בתחילת השבוע שיגר חבר הכנסת אייכלר מכתב לעמיתיו לסיעה, בו העלה את דרישת מרנן ורבנן גדולי ישראל להקים רשת חינוך חרדית עצמאית שתפעל לצד הרשתות הוותיקות: החינוך העצמאי ומעין החינוך התורני והיא תתוקצב כמותן.

אייכלר הודיע כי אם לא יוכנס הסעיף הסכם הקואליציוני, אזי יהדות התורה לא תוכל להיכנס לקואליציה. במכתב מפרט אייכלר: כי "ישנן שתי רשתות חינוך חרדיות שהוכרו במשך השנים לתקצוב מלא: החינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני בני יוסף. רשתות אלו הוחרגו בהסכמים הקואליציוניים של שנת 1992 ומאז הן מתוקצבות ב-100 אחוז כמו בחינוך הממלכתי.

"הסיבה לקיומן של שתי רשתות חינוך נפרדות למגזר החרדי נובעת בשל חילוקי דעות ותחושות אפליה שהייתה בין המגזר האשכנזי למגזר הספרדי. ממשלת ישראל הבינה את הנחיצות של הקמת רשת חינוך נפרדת למגזר הספרדי, ובשנת 1992 חתמה על הסכם מול מפלגת ש"ס והכירה ברשת מעיין החינוך.

"במשך השנים" אומר אייכלר, "הופלו לרעה, תלמודי התורה הוותיקים והחדשים במגזר החסידי, אך לא רק. בשל רצונו של המגזר לשמר את דרך החינוך על פי השקפת עולמו, הוא נאלץ לוותר על שותפות באחת מרשתות החינוך החרדיות, והסתפק במוסדות מוכש"ר ופטור. היה לכך מחיר כבד של אפליה לרעה עד כדי דילול התקצוב של עשרות אחוזים מהתקצוב".

"אם בעבר היו התרומות ושכר הלימוד משלימים את הפער האדיר, הרי בשנים האחרונות התרומות אפסיות ושכר הלימוד צמח. נוצר מצב שמכביד על ההורים ועל המלמדים. ומדובר במקרים רבים בהורים ומלמדים שהם עניי ישראל, וחלקם מגיעים עד כדי פת לחם"..

"הסירוב של רשת 'החינוך העצמאי' לצרף תתי"ם מסיבות שונות, מחייב הקמת רשת תלמודי תורה עצמאיים, באותם תנאים של רשתות החינוך החרדיות הקיימות "לא נוכל להיכנס לקואליציה שמקפחת את תלמידי התתי"ם בתקצוב ומונעת את תקציב החינוך מילד מסוים רק בגלל שאינו שייך לרשת כלשהי".

"בשליחות מרנן ורבנן אנו דורשים להכניס בהסכם הקואליציוני סעיף להקמת רשת חינוך חרדית שתאגד בתוכה את המוסדות שאינם נמצאים תחת חסותו של החינוך העצמאי או מעין החינוך התורני מכל סיבה שהיא, ותתוקצב כמו שתי הרשתות הוותיקות".

כבר אז ביקש חבר הכנסת אייכלר לכנס דיון דחוף בסיעה אלא שבקשתו טרם נענתה.

ישראל אייכלר יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד