כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
החזרה לשגרה

הקלות נוספות בהגבלות: בני 67 יחזרו לעבוד

משרד הבריאות הסיר את התנגדותו העזה להחזרת אזרחים ותיקים למקומות העבודה. השרה גמליאל: "אמשיך לוודא כי האזרחים הוותיקים משתלבים באסטרטגיית היציאה ככלל האוכלוסייה ומתקבלות לגביהם החלטות ענייניות"

הקלות נוספות בהגבלות: בני 67 יחזרו לעבוד
קשיש מתמגן מקורונה בירושלים צילום: Nati Shohat/Flash90

גל הקלות נוספות בדרך: לאחר שמשרד הבריאות דרש בתוקף בהקלות האחרונות שאושרו כי בני 67 לא יחזרו לעבוד היות והם נכללים קבוצת סיכון, היום משרד הבריאות הסיר את התנגדותו להחזרת אזרחים ותיקים למקומות העבודה.

עוד הקלה, מסתמן כי תוקל ההגבלה שחייבה עובדים לשים מסכה במהלך ישיבה בעבודה. הבוקר נכנסו לתוקף הקלות נוספות והשרים - שיחליטו מחר על החזרת מערכת החינוך - עשויים לאשר צעדים נוספים.

מהתאחדות התעשיינים נמסר: "שמחים לעדכן שבעקבות פעילותנו מול משרד הבריאות, תוקן צו בריאות העם באופן שמאפשר עבודה ללא מסיכה בישיבה בתא או חלל עבודה אשר גובה המחיצה בו עומד על 1.50 מ׳ לפחות". עם זאת, טרם התקבל אישור רשמי למהלך.

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל היא זאת שיזמה את הפנייה למשרד הבריאות בבקשה שיבטל את מגבלת האיסור של יציאת האזרחים הוותיקים לעבודה, היא הביעה שמחה שהדבר אושר, והודיעה כי המהלך יובא לאישור הממשלה. במשרד הבריאות אישרו את הפרטים.

"אני מברכת על כך שמשרד הבריאות נענה לבקשתי וחזר בו מההחלטה לאסור על האזרחים הוותיקים לעבוד", מסרה גמליאל. "אמשיך לוודא כי האזרחים הוותיקים משתלבים באסטרטגיית היציאה ככלל האוכלוסייה ומתקבלות לגביהם החלטות ענייניות".

אחד התנאים ל"תו הסגול" היה איסור על עובדים מעל גיל 67 - אלו שלא התייצבו בעבודה בשלבים הקודמים כ"עובדים חיוניים" - להגיע לעסק. גמליאל טענה שתקנה כזאת מהווה אפלייה על בסיס גיל, פוגעת כלכלית באזרחים הוותיקים ומרחיקה אותם מהחברה.

משרד הבריאות מסר לשרה ולגורמי המשרד כי לאחר דיון חוזר בעניין, הם לא יעמדו יותר מאחורי האיסור. במשרד הביטחון בוחנים להחיל לכל היותר המלצה בלבד בנושא. בתקנות לשעת חירום המעודכנות, שיעלו בקרוב לאישור הממשלה, לא יהיה איסור מחייב בעניין.

נעם גלייכר, מנכ"ל מייסד 'לגאסי' המחזירה פנסיונרים לשוק התעסוקה: "ההמלצה של משרד הבריאות להחזיר אזרחים ותיקים לשוק התעסוקה אידאלית למגזר השלישי האקדמאי שמעדיף לעשות את רוב העבודה בסביבת הבית שלו במסגרת יעוץ, פרוייקטים ועבודות קצרות /חלקיות מכאן שיותר לו לצאת למינימום שיצטרך לפגישה עם המעסיק ולהמשיך לעבוד מהבית. כך ישמור על בריאותו עם פחות חשיפה וישפר את בריאות הגופנית /נפשית בעצם התעסוקה".

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד