י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בראדין חוזרים לישיבה

לפי מתווה דרעי: שיטת 'הר"מ הנודד' וחזרה הביתה בסוף שבוע

ישיבת 'ראדין' בהודעה לבחורים: חוזרים לישיבה בתחילת שבוע הבא. בין הדברים שסוכמו, תינתן האפשרות לבחורים לחזור לביתם בסופי שבוע כפי המתווה שהגה השר דרעי וגם, מה הפתרון שמצאו הישיבות שאין בשטחן מקום לקפסולות?

לפי מתווה דרעי: שיטת 'הר"מ הנודד' וחזרה הביתה בסוף שבוע
בחורי ראדין בלימוד עם הר"מ הנודד צילום: ברוך יערי

הנהלת ישיבת 'ראדין' שבנתניה, הודיעה במכתב להורים כי לאור המתווה החדש - 'מתווה הקפסולות' הישיבה נערכת לפתיחת הזמן בישיבה בתחילת שבוע הבא וכי על הבחורים להתכונן לשיבה להיכל הישיבה.

הישיבה נערכת בימים אלו בכוחות מתוגברים על מנת לתחום כמה קפסולות בתוך שטח הישיבה וזאת בתיאום מלא עם משרד הבריאות על מנת שהבחורים יחזרו להיכל הישיבה ברווחות המקסימלית האפשרית. השטחים הגדולים בהם ממוקמת הישיבה, מעמידים לרשותה אפשרויות רחבות לשכן כמות קפסולות גדולה כשכל אחת מהן עצמאית לחלוטין ולא באה במגע עם שאר הקבוצות 'קפסולות' כשכל אחת מהן עם תנאים מרווחים ונוחים.

בעוד שבשאר הישיבות המצוקה הגדולה של ראשי הישיבות היא שלאחר 14 יום המדוברים בתוך קפסולה גם אז הבחורים לא יורשו לצאת משטח ישיבה במשך 45 יום, בישיבת 'ראדין' בתיאום עם ועד הישיבות תתאפשר יציאה לבתים לשבתות לפי הצורך והבחורים יחזרו לתנאי הקפסולה שאף הם מרווחים ונוחים.

ראש הישיבה הגר"מ גוגיג עומד בקשר רציף עם הגורמים על מנת לקבל את האישורים הנדרשים למתווה הייחודי. בימים האחרונים פנו בחורים מהישיבות הגבוהות חברון, פוניבז' וולפסון לראש הישיבה הגר"מ גוגיג בבקשה להצטרף לישיבה מאחר שהישיבה עתידה להיפתח בימים הקרובים בינתיים ראש הישיבה מסרב על מנת שלא לסכן את תלמידיו. בישיבה מתאמצים בכל אופן לקבל קבוצה מצומצמת מישיבות אחרות בקפסולה נפרדת.

בחורים מהישיבה ציינו ל'בחדרי חרדים', כי "היה ברור לנו שהלחץ שלנו לפתוח את הישיבה והשטח המרווח והצוות המסור יגרמו לכך שהישיבה שלנו תפתח בין הראשונות".

בעיה נוספת שמקשה מאוד על פתיחת הלימודים בעולם הישיבות, היא שהצוות הרוחני נדרש אף הוא לא לצאת משטח הישיבה במשך כל הזמן האמור.

תנאי זה מקשה מאוד על פתיחת הלימודים עקב כך שלא ניתן לנתק את רבני הישיבה מביתם למשך כל הזמן המדובר. בנושא זה הנהלת הישיבה נמצאת בקשר הדוק עם גורמי רפואה בכירים במשרד הבריאות והמל"ל ויחד הם מגבשים מתווה ייחודי לישיבת 'ראדין' שתאפשר כניסה ויציאה סטרילית של הצוות דרך אזורים מבודדים, וכן מסירת שיעורים דרך קירות שקופים שנבנים לשם כך.

המתווה צפוי לקבל את אישורו של משרד הבריאות ובכך תתאפשר הגעת צוות הישיבה כרגיל.

במקביל למאמצים לתחילת הזמן במתכונת רגילה, בשטח הישיבה עמלו על מסירת שיעורים במתכונת 'הר"מ הנודד', בה רבני הישיבה מסרו מידי יום שיעורים במקומות שונים ברחבי הארץ בהם יש ריכוז מתלמידי הישיבה בשטחים פתוחים על פי כללי משרד הבריאות וזאת על מנת לשמר את הקשר ההדוק בין הרבנים לתלמידיהם.

מאחר וכידוע קווי הטלפון הגדולים קרסו, התארגנו בישיבת 'ראדין' במתכונת של 'פירמידה' ובה בחור ראשון מתקשר לשניים נוספים בוועידה והשניים מוסיפים ארבעה וכן הלאה וכך באמצעות שרי אלפים ושרי מאות מעלים את כל השיעור לוועידה ובכך השיעור חי והבחורים יכולים להשתתף.

ישיבות רבות שהמבנים שברשותן לא מאפשרים להם לקיים את מתווה הקפסולות, מנסים לשכור מקומות חלופיים כדי לשכן את תלמידיהם בתקופה זו. בישיבת 'תורת זאב' ברשות הגר"ב סולובייצ'יק, פנו אתמול לישיבת בני עקיבא בנתניה, אך הרעיון ירד מהפרק עקב כך שבני עקיבא יכולה לאכלס שתי קפסולות ובכך הם ייאלצו לפצל את הישיבה.

ישיבת ראדין נתניה קפסולות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד