י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לא יותר מאגורה לדקה

החסימות במספרים הכשרים נמשכות; השר אמסלם ייפגש עם ועדת הרבנים

בניגוד להצהרת משרד התקשורת: תרעומת רבה בקרב חרדים רבים על המונופול התקיף של ועד רבני התקשורת בשוק הסלולר, שחוסם לפי רצונו מספרים בקומה הכשרה בדיוק בתקופה שאנשים כה נזקקים לכך

החסימות במספרים הכשרים נמשכות; השר אמסלם ייפגש עם ועדת הרבנים
אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

למרות הצהרות משרד התקשורת כי לא יאפשר חסימות של מספרי טלפונים, חסימות מספרי טלפון במגזר החרדי מצד ועד רבני התקשורת נמשכות.

כמו כן, למרות שהמשרד קיבל פניות של גופים שמבקשים לנייד מספרים, המספרים עדיין חסומים למעבר, כך דווח ב"גלובס".

בשל כך, רשות התחרות ומשרד התקשורת הודיעו כי הם לקחו את נושא חסימות המספרים במגזר החרדי על-ידי ועדת הרבנים - לבדיקה.

בשבוע שעבר הזהיר שר התקשורת אמסלם כי אם החסימות לא ייפסקו, הוא ידאג להפסיק אותן דרך הוראה ישירות למפעילים. אמסלם אמור להיפגש עם ועד הרבנים בשבוע הבא.

מנתונים שפרסם משרד התקשורת עולה, כי בצל הקורונה עם המעבר ללמידה מרחוק, חל גידול משמעותי בתעבורת רשתות הטלפוניה בשל שימושים רבים בקרב האוכלוסייה המשתמשת בטלפונים וקווים כשרים, דבר שגורם לקושי בזמינות מלאה של הרשתות באזורים מסוימים.

המשרד הודיע כי הוא פועל למציאת פתרונות בעניין עם החברות, ועם זאת הציבור נדרש לפעול באופן מושכל על-מנת להקל על העומסים בתקופה זו.

לדוגמה: לייחד השימוש בשעות הבוקר לשימוש הלומדים (08:00- 15:00) ולהעדיף שימוש בטלפונים נייחים (ביתיים) על פני טלפונים סלולריים.

ערב חג העצמאות פרסם משרד התקשורת שימוע שנועד לטפל בבעיית מחירי השיחות במגזר החרדי. המשרד קבע כי בזק עשויה להרוויח מהחריגות בהיקף הדקות ברשת שלה במגזר החרדי, היות שרבים עושים שימוש בטלפוניה שלה.

מבנה התעריפים של בזק נזכיר, מפוקח על-ידי משרד התקשורת. המשרד רוצה לרסן את היכולת של בזק לגבות תשלומים על שיחות חורגות לתקופה של חודש, כך שדקת שיחה חורגת (מכמות הדקות שיש למנוי בחבילה שלו) תעלה לא יותר מאגורה לדקה. הבעיה היא ששיחה ליעד סלולרי מחייבת קישור גומלין של 6 אגורות לדקה, כך שבזק תידרש למעשה לסבסד על חשבונה את החריגות, ולכך היא לא מסכימה.

מרשות התחרות נמסר כי הנושא מטופל על-ידה.

דודי אמסלם משרד התקשורת ועדת הרבנים לענייני תקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד