י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מצטרפים לחרדים

במגזר הערבי הכריעו: לא חוזרים ללמודים ביום ראשון

בישיבה מיוחדת שנערכה היום בין מספר גורמי מפתח בחברה הערבית, הוחלט כי הלימודים בחברה הערבית לא ישובו ביום ראשון הקרוב • "אנחנו צריכים לשמור על ילדינו ולכן אנו משאירים את הילדים שלנו בבתים"

במגזר הערבי הכריעו: לא חוזרים ללמודים ביום ראשון
בית ספר בצל נגיף קורונה צילום: פלאש 90

הבוקר התקיימה ישיבה של ראשי הרשויות הערביות, חברי ועדות החינוך והבריאות, הועד הארצי של ראשי הרשויות הערביות , ועדת המעקב לענייני החינוך הערבי, ועד ההורים הארצי וועדת הבריאות הארצית בחברה הערבית, ובישיבה הוחלט כי החברה הערבית לא חוזרת ללימודים ביום ראשון. בכך מצטרף המגזר הערבי למגזר החרדי שגדולי התורה שלו החליטו לא לפתוח את מערכות החינוך לגיל הרך מחשש לפיקוח נפש.

המשתתפים בדיון הדגישו שלקהילה הערבית יש אינטרס להחזיר את התלמידים לבתי הספר כיוון שלמחצית מהתלמידים הערבים אין מחשבים או חיבור לרשת ולכן הם אינם משתתפים בחלק גדול מהלמידה מרחוק.

עמדת ועדת הבריאות שהגישה ד"ר נהאיה דאוד התבססה על כך שאתמול הגיע מספר נדבקי נגיף הקורונה במגזר הערבי עלה ל-903 נדבקים (לא כולל ערים מעורבות), מתוכם 670 מקרים ב-18 ערים מרכזיות שבכל אחת מהן יש 15 מקרים ומעלה.

התפרצות הווירוס קשה במיוחד בכמה יישובים כמו דיר אל אסד, אום אל-פחם, רהט, טיבה, חורה וערערה בנגב.

לגל המחאה נגד המתווה שהתחיל עם הורים בפייסבוק ונמשך עם נהגי ההסעות מצטרף עכשיו הציבור הערבי. "אנו מסרבים להחלטת משרד חינוך. הילדים שלנו יקרים לנו. אנחנו צריכים לשמור על ילדינו ולכן אנו משאירים את הילדים שלנו בבתים", אמר אחד ההורים בשיחה לערוץ 12.

ד"ר שרף חסאן, ראש ועדת המעקב לחינוך הערבי אומר כי "ועדת הבריאות הציגה דוח שמראה בצורה ברורה שהעקומה בעלייה וגם הוצגה רשימה שמראה שבראש הישובים הם הישובים הערביים", לדבריו "יש גידול בתחלואה של 40 אחוז ולכן החברה הערבית לא מוכנה לחזרה לבית הספר. לכן הוחלט שבשבוע הבא לא תהיה חזרה ללימודים, כל שבוע נקיים הערכת מצב לאור הנתונים ותגובש המלצה להמשך, כאשר נגבש המלצה לגבי מדיניות לכל ישוב וגם נגבש סוג של קריטריונים באיזה תנאים ניתן לחזור. יש לנו אינטרס כחברה ערבית לחזור. כ-50 מהתלמידים לא מחוברים ללימודים מרחוק".

קורונה המגזר הערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד