י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"המשפחה התחננה לטיפול"

תיעוד דרמטי: שוטר ירה למוות באדם המעורער בנפשו

מקרה מזעזע בשעות הצהריים בראש העין: מעורער בנפשו נורה למוות על ידי שוטר, לאחר שזה רדף אחריו ודקר אותו | בתיעוד ממצלמת אבטחה נראים הרגעים הדרמטיים | לאחר הירי הקטלני, האחות והאב נראים חסרי אונים מול התוצאה הקשה | במשטרה הודפים את הביקורת ומגבים את השוטר שפעל כמצופה ממנו

תיעוד דרמטי: שוטר ירה למוות באדם המעורער בנפשו
צוות מד"א, אילוסטרציה צילום: דוברות מד"א

גבר מראש העין נורה למוות בידי שוטר היום (חמישי) כעבור שעתיים האיש מת מפצעיו.

השוטר ירה לפחות עשרה כדורים בחשוד, שיראל חבורה, שהיום הוא יום הולדתו ה-30. לאחר שחבורה רדף אחריו ברחוב. בני משפחתו טענו כי בימים האחרונים ביקשו להעביר את חבורה למוסד פסיכיאטרי, אך סורבו. בעת הירי אחותו רצה וגוננה על אחיה בגופה, לאחר שהשוטר ירה מחסנית שלמה מאקדחו, השוטר החליף מחסנית והתכוון להמשיך בירי.

המקרה אירע ברחוב המהרי"ץ בעיר, שוטר שהגיע למקום הותקף על ידי חבורה שדקר אותו ברגלו. מצבו של השוטר קל. החשוד נורה על ידי השוטר ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה כשמצבו אנוש, בבית החולים נקבע מותו של הגבר, במשטרה אמרו כי הרקע פלילי וכי הנסיבות נבדקות.

אביו של הגבר סיפר ל-ynet כי המשפחה ביקשה בימים האחרונים לאשפז את בנם במוסד פסיכיאטרי: "כבר שלושה ימים אשתי מדברת עם המשפחה ועם בית החולים שייקחו אותו לטיפול. המצב שלו לא טוב, אנחנו רואים את התגובות שלו וכל הזמן אומרים לנו שעד שהוא לא יהיה אלים אין מה לעשות. היום הוא כבר אמר שיתקוף את הכלבה ואת החתולים, אז קראנו לשוטר. השוטר בא לדבר איתו ואמר שהוא לא נחשב אלים".

פראמדיק מד"א שגיא אברמוב סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע, גבר כבן 40 שוכב מחוסר הכרה עם פציעות בגופו, ביצענו בדיקות רפואיות ראשוניות בשטח, הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו תוך כדי פעולות החייאה לבית חולים. אנשים שהיו בזירה הובילו אותנו לפצוע נוסף, גבר בן 28 שהיה בהכרה מלאה ופונה לבית חולים במצב קל."

במשטרה אומרים כי מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי השוטר פעל כמצופה ממנו, זאת לנוכח סכנת החיים הממשית והברורה בה היה מצוי. מן הראוי לכל הפחות להימנע מהטעיית הציבור תוך פרשנות והסקת מסקנות ביחס לאירוע זה בטרם השלמת חקירת מח"ש.

דקירת שוטר מעורער בנפשו ראש העין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד