י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

תמיר פינגבוים: עוקץ או קורבן?

בעקבות התפוצצות פרשת 'מיידוף הישראלי' בתקשורת, מעביר נשוא החשדות, תמיר פינגבוים, תגובה מפורטת. לטענתו, הוא נסחט על-ידי עבריינים שרוצים להזיק לו. עוקץ? "אני הקורבן" • בלעדי

תמיר פינגבוים: עוקץ או קורבן?



הכתבה על 'מיידוף החרדי' שפורסמה בהבלטה באמצעי התקשורת, כולל באתר 'בחדרי חרדים', הצליחה להוציא את נשוא הכתבה מכליו. תמיר פינגבוים, בן ה-35, המתגורר בקהילה החרדית ברכסים, טוען כי בין הכתבה שפורסמה לבין המציאות, הדרך רחוקה מאד.

במכתב שנשלח לאתר 'בחדרי חרדים' על-ידי בא כוחו, עו"ד אריק לוי, מגולל פינגבוים את טענותיו אחת לאחת, ומבקש להעניק לו את זכות התגובה, אותה לא איפשרו לו באמצעי התקשורת.

את מכתב התגובה אנו מביאים כמעט במלואו, בשנויי נוסח מתחייבים, ובעריכה לשונית קלה.

"תמיר הינו אדם אשר עוסק מזה מספר רב של שנים בתחום ההשקעות בשוק ההון ולכך משקיע את מירב זמנו ומרצו. השקעותיו בשוק ההון הינן אמיתיות ובתחום מכשירים עתידיים ופיננסיים, ובפועל יצרו רווחים עצומים לאור מקצועיותו ואין מדובר כלל ועיקר בהונאה ו/או בפירמידה כלשהי כאשר ההפך הוא הנכון.

לאור הצלחתו המרובה בהשקעות פרטיות שלו מכספים שלו, פנו אליו אנשים אשר היו מעוניינים להשתתף יחד עמו בפעילתו, ולתת בידיו את כספם לצורך ניהולו על ידו.

תמיר הצביע על האפשרות במפורש כי מדובר בפעילות ברת סיכון ספקולנטית, אשר מטיבה ומטבעה כרוכה הן בסיכון כמו גם סיכוי לרווחים. כפי שצוין בכתבה, נהנו שותפיו המשקיעים מרווחים עצומים לאורך השנים. שותפיו המשקיעים אף חתמו על מסמכים המציינים זאת במפורש בטרם העברת סכומים כלשהם.

הפעילות אינה מתנהלת באופן שונה מהותית מפעילויות דומות בשוק ההון. חברות השקעות ו/או כל קרנות השקעות אחרות במדינת ישראל ובעולם כולו. השוני הבולט הינו פעילותו המוצלחת לאורך שנים אשר הניבה פירות אמיתיים למשקיעים.

אלא שיחד עם זאת, נראה כי היותו של מרשי אדם חרדי, המתגורר ביישוב מרוחק, מהווה אנקדוטה פיקנטית ליצירת כותרות יש מאין ולניגוח ציבור שלם, כאשר אין כל קשר בין הכותרות לבין העובדות בפועל (למרבה הצער אף אין כל קשר בין הכותרת לבין הפרסום בכתבה עצמה).

ככל הידוע לנו, מאחורי הפרסום הידיעות השקריות עומדים בעלי אינטרסים מקרב אותם גורמים מתווכים, כמפורט להלן, אשר מטרתם להשחיר את פניו, לאור חקירות משטרה בהם הינם מצויים תוך הכפשה והטלת רפש כאשר האשם רובץ לפתחם בלבד.

סחיטות מצד גורמים עבריינים

יובהר, כי תמיר מעולם לא ניסה למשוך אנשים להשתתף עמו ולהשקיע אצלו, אלא השמועה עברה מפה לאוזן, כאשר רווחיו הגבוהים והצלחתו נמשכו באופן שוטף במשך שנים רבות.

מעולם הוא לא הפעיל רשת סוכנים לכאורה, בפועל כאשר היו אלו חלק משותפיו אשר המתווכים מיוזמתם, ללא כל מעורבות מצד מרשי, כאמור להלן, ביקשו לגייס כספים מאנשים אחרים אשר ניסו לגרוף רווחים על חשבון כספי משקיעים אחרים ובתוכם כן כספי גורמים עבריינים.

לאור הצלחותיו הנ"ל, ככל הנראה גורמים המקושרים לעבריינים החליטו לנצל את עשייתו המוצלחת לצורך גריפת רווחים קלים ללא סיכון לכאורה. גורמים אלה, כאשר נטלו סכומים מגורמים עבריינים מבלי שמרשי ידע זאת (אלא בדיעבד כפי שיפורט להלן), והתחייבו להעביר רווחים באופן תדיר לאותם גורמים עבריינים - כמובן תוך עשיית גריפת רווחים בגין הפרשים ומרווחים בין הסכומים המועברים, גם על חשבון הגורמים העבריינים עצמם ובאמצעות כספם לכאורה.

במשך תקופה ארוכה ומבלי ידיעתו, אותם גורמים מתווכים גרפו רווחים עצומים בסכומים העולים על סכומי הקרן, ובשלב מסוים, לאור הסתבכויות אחרות של הגורמים המתווכים עם הגורמים העבריינים - הופנו העבריינים על ידי המתווכים לכאורה לתמיר לצורך סחיטתו ונטילת סכומים נוספים, בגין חובות של אותם גורמים מתווכים.

תמיר מעולם לא פגש בגורמים עבריינים אלו, ולא היה לו כל קשר עסקי עמם, כאשר להבנתו ולמיטב ידיעתו הושקעו הכספים שהיו שייכים להם לכאורה, על ידי הגורמים המתווכים אשר עשו זאת על דעת עצמם ומתוך כוונה לגרוף רווחים.

לאור סחיטות חוזרות ונישנות מצד גורמים עבריינים שהופנו על ידי המתווכים, אשר מצידם ראו במרשי כתובת לגריפת רווחים קלים, נוצר מצב בו הופרעה באופן מכריע פעילותו, כאשר כאמור הסכומים שנסחטו היו שייכים בין השאר לשותפיו האחרים, ולמשקיעים אחרים בין היתר. פעילות עבריינית זאת, אשר כאמור בעטיים של הגורמים המתווכים, אף היא נחקרת בימים אלו על ידי רשויות האכיפה, כאשר לו אין כל קשר עסקי או אחר עם גורמים אלו.

יובהר כי תיקי ההוצאה לפועל המוזכרים בכתבה - אשר היקפם הוא 2 מיליון ₪ בלבד ולא 73 מיליון ₪ - נובעים מסחיטת תמיר וגניבת שיקים ממנו, תוך רישום סכומים כאוות נפשם של העבריינים- תיקים אשר יסגרו בזמן הקרוב ומצויים בטיפול משפטי.

מעבר לנ"ל ולפעילות הגורמים המתווכים ביחד עם העבריינים לעשוק אותו (עניין המצוי בחקירת משטרה כאמור), מרשי אינו חב מאומה ואף לא הוגשה כנגדו תביעה כלשהי על ידי משקיע כלשהו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד