י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בינתיים; עבודות תשתית

בעוד שבועיים: תנועת הרכבות תחודש באופן הדרגתי

תנועת רכבות הנוסעים תחודש באופן הדרגתי החל ממוצאי שבת כ"ב אייר - בעוד שבועיים, בינתיים יסיימו עובדי החברה את הפרויקטים התשתיתיים על המסילות | הנוסעים יידרשו להישמע להנחיות ומאבטחים יתשאלו ויבדקו חום באקראי

בעוד שבועיים: תנועת הרכבות תחודש באופן הדרגתי
נסיעה ברכבת בימי משבר הקורונה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

הרכבות חוזרות לפעול: בתום דיון מקצועי שנערך היום (חמישי), בראשות שר התחבורה חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', ובהשתתפות מנכ"ל רכבת ישראל מיכאל (מיכה) מייקסנר, אנשי הרכבת ואנשי משרד התחבורה, החליט שר התחבורה כי תנועת רכבות הנוסעים תחודש בהדרגתיות החל ממוצאי שבת בהר בחוקותי, כ"ב באייר.

ברקע ההחלטה מפת הביקושים לתחבורה ציבורית העומדת נכון להיום על 20% בלבד והצורך להשלים כמה שיותר עבודות תשתית בהינתן הביקוש הנמוך לשירותי התחבורה הציבורית וממילא הפגיעה הקטנה בנוסעים בביצוע העבודות בעיתוי הנוכחי ולא בתקופה בה הביקושים יהיו גדולים יותר וממילא הפגיעה הנוסעים תהיה גדולה יותר.

תנועת הרכבות תחודש בכפוף לאישורו של משרד הבריאות, תוך בחינת כלל המרכיבים הדרושים לשמירה על בריאות הנוסעים, בהתחשב בקושי הטבעי לשמור על כללי הריחוק החברתי הנדרשים בקרונות הרכבת.

נוסעי הרכבת יידרשו לאחריות חברתית בדומה לכלל המקומות הציבוריים, הכוללים שמירה על מרחק, עטיית מסיכה והימנעות במקרה של תסמיני מחלה.

בהינתן האישור הנדרש, תנועת הרכבות תחודש בחלקה הגדול כבר באמצע חודש מאי, למעט מספר קוים שיקבלו מענה באמצעות תחבורה ציבורית או היסעים. ההנחה היא כי החיילים ימשיכו להשתמש בהסעות של משרד הביטחון.

רכבת ישראל תקיים הסברה בקרב הנוסעים, ותפעיל מערך בידוק מוגבר בכניסות לתחנות, המאבטחים יבדקו חום, יתשאלו את הנוסעים, וכן יחייבו חבישת מסכה וחיטוי ידיים.

בשבועיים שנותרו עד חזרת הרכבת לשגרה, תמשיך האצת הפרויקטים התשתיתיים על המסילות, וכן יתווספו פרויקטי תשתית נוספים, מתוך רצון להקדים כמה שיותר פרויקטים עתידיים ולהקל עד כמה שניתן על ההפעלה העתידית של הרכבת עם מינימום פגיעה בשירות בעת חזרת השירות לסדרו.

רכבת ישראל קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד