י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"רואים את המקרה בחומרה רבה"

חיל האוויר פתח בבדיקת החיילים החרדים

לאחר שחיל האוויר חיפש חיילים חרדים משורותיו למשימת הסיוע האזרחי בבני ברק בימים שקדמו לחג הפסח ומצא כי כמה מהם לא מנהלים אורח חיים חרדי, הוחלט לפתוח בבדיקת כלל החיילים החרדים המשרתים בחיל | דובר צה"ל: באחת היחידות אותר חייל שעזב את הדת

חיל האוויר פתח בבדיקת החיילים החרדים
חיילים חרדים בבית הנשיא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חיל האוויר פתח בבדיקה של כלל החיילים החרדים בשורותיו ואם הם מקיימים בפועל אורח חיים חרדי, כך דיווח לראשונה הכתב לענייני צבא, משה שטיינמץ ב'כאן 11'.

על פי דיווחו, הבדיקה החלה לאחר שחיל האוויר חיפש חיילים חרדים למשימת הסיוע האזרחי לבני ברק בזמן שהיתה בסגר ובמהלך החיפוש התגלה כי כמה חיילים המוגדרים חרדים, כלל אינם מקיימים אורח חיים חרדי בפועל.

ראש תחום חרדים בחיל האוויר כתב לכלל מפקדי החיל וגורמי משאבי אנוש כי "אנו רואים את המקרה בחומרה רבה" והנחה לוודא כי כל חייל המוגדר חרדי "אכן מקיים אורח חיים חרדי ובכך זכאי לשלל ההטבות המוגדרות", כך על פי הדיווח ב'כאן 11'.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה ל'כאן11' כי "חיל האוויר התגייס למאמץ הסיוע הלאומי בעיר בני ברק כדי לסייע בתיווך בין הצבא לאזרחים. במהלך תהליך איתור חיילים מתאימים למשימה זו, נמצא באחת היחידות חייל שחזר בשאלה ולפיכך נשלח מייל הבהרה כדי לחדד את ההגדרות בדבר שירות החרדים בצה"ל. חיל האוויר מקפיד על ההגדרות המטכ"ליות בנושא, ומעת לעת מתקיימות בקרות שונות על מסלולי שירות ייחודיים ביניהם גם מסלול החרדים, וכן מתבצעים חידודי נהלים למפקדים וסגלי המשא"ן [משאבי אנוש] ביחידות כדי לוודא שחייל עומד בקריטריונים של המסלול אליו הוא שייך. לא היה ניסיון פסילת זכאות לזכויות של חרדים".

כזכור, לפני כחצי שנה חשפה הכתבת הצבאית כרמלה מנשה ברשת, כי במשך שנים צה"ל זייף בכוונה תחילה והגדיל במאות אחוזים את כמות החיילים החרדים שהתגייסו לצבא. בצבא שיקרו לכל הגורמים הממשלתיים: לוועדת החוץ והביטחון, לרמטכ"ל ולשר הביטחון כדי לעמוד ביעדי הגיוס שנקבעו על ידי הממשלה.

בצה"ל הוסיפו לרשימות המתגייסים החרדים גם מתגייסים שאינם חרדים על פי הקריטריונים שנקבעו וכאלה שאינם דתיים כלל, כך על פי הדיווח אז.

חיילים חרדים זיוף נתונים חיל האוויר כאן 11

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד