י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מי הפעיל אותך?"

הכנסת סערה: הח"כ מ'יש עתיד' עלב ביועמ"ש

"מי הפעיל אותך? האם לחצו עליך חברי הליכוד? האם הם ישבו איתך כשניסחת את חוות הדעת?", כך הטיח ח"כ מיקי לוי מ'יש עתיד' ביועמ"ש הוועדה המיוחדת שדנה בהסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן | היועמ"ש בליי מחה והשיב: "המתקפה הזו לא ראויה בעיניי והיא לא תרתיע אותי"

הכנסת סערה: הח"כ מ'יש עתיד' עלב ביועמ"ש
עו"ד גור בליי/מיקי לוי צילום: ערוץ כנסת/מרים אלסטר, פלאש 90

סערה בוועדה המיוחדת שדנה בהסכמים הקואליציוניים ומכינה את שינויי החקיקה לקראת הקמת ממשלת האחדות בין הליכוד וכחול לבן, בעקבות דברים שאמר בדיון, ח"כ מיקי לוי מ'יש עתיד', בהם בין השאר האשים את הייעוץ המשפטי לוועדה בהטייה לטובת יוזמי הצעת החוק.

בעודו מתחיל למנות את הקשיים בהצעת החוק, קרא ח"כ לוי לעבר היועץ המשפטי לוועדה עורך הדין גור בליי ואמר לו: "מי הפעיל אותך? האם לחצו עליך חברי הליכוד? האם הם ישבו איתך כשניסחת את חוות הדעת?".

היועץ המשפטי לוועדה, עו"ד גור בליי, הגיב במחאה ואמר: "אני מוחה על השאלה ולמה שוב ושוב היועץ המשפטי הופך להיות המוקד של הדיון. חוות הדעת היתה יוזמה שלי. סברתי שבעקבות השינויים בקריאה הראשונה ושינויים שהכנסנו להצעת החוק ולקראת הקריאה השנייה והשלישית, ראוי שאוציא חוות דעת נוספת. בוודאי שלא ישבו איתי או השפיעו עליי אנשים חיצוניים. ישבו איתי רק אנשי הצוות שלי".

ח"כ שלמה קרעי מ'הליכוד' הגיב לדברי לוי כנגד היועץ המשפטי ואמר ללוי: "ככה אתה פוגע בשומרי הסף?". ח"כ לוי השיב לו: "תאמין לי שאני יודע על מה אני מדבר".

היועץ המשפטי בליי, שב ואמר: "אני מופתע שזה הקו החדש עכשיו, לתקוף את שומרי הסף, להאשים באופן אישי, מי ישב עם מי וכד' זה לא ראוי. אני לא קובע את נוסח הצעת החוק. כשמציעי הצעת חוק רוצים להכניס משהו או ועדה רוצה בכך, מכניסים תוספות/שינויים. לא אני, אני גם לא קובע את הרציונל עליו מבוססת הצעת חוק. המתקפה הזו לא ראויה בעיניי והיא לא תרתיע אותי".

יו"ר הוועדה המיוחדת ח"כ איתן גינזבורג מ'כחול-לבן הביע תרעומת קשה על הטלת הדופי בייעוץ המשפטי ועל התקפה אישית נגד עו"ד בליי ואמר ללוי: "אתה יכול לא להסכים איתו אבל תכבד אותו".

עו"ד בליי סיכם את עמדתו בעקבות הדברים: "הדברים לא ירתיעו אותי ואם יש משהו לקוי אני אומר את זה".

מיקי לוי גור בליי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד