ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
חומר מטלטל

מסמך הפרקליטה: "דבריו של מנדלבליט, שקר מזוקק"

פרשת מסמך הרפז לא יורדת מסדר היום וצצה לה מידי פעם, אמש חשפה העיתונאית אילה חסון ב'חדשות 13', ציטוטים מטרידים ומטלטלים מחוות הדעת שחיברה הפרקליטה שליוותה את הפרשה, בה היא מנמקת בארוכה מדוע יש לחקור את מנדלבליט בשורה של עבירות מרמה הפרת אמונים ושיבוש חקירה

מסמך הפרקליטה: "דבריו של מנדלבליט, שקר מזוקק"
אביחי מנדלבליט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע העימות הפומבי שפרץ לפני כשבוע בין היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט לבין מ"מ פרקליט המדינה דן אלדד ובצידה דרישת הראשון שלא להאריך את כהונתו של אלדד, חשפה אמש (חמישי) העיתונאית והמגישה אילה חסון ב'חדשות 13', כי בשנת 2014 הפרקליטה טוני גולדברג, שעסקה בפרשת הרפז פירטה על פני עשרות עמודים חוות דעת מנומקת, מדוע יש לחקור את הפרקליט הצבאי הראשי דאז עורך הדין אביחי מנדלבליט, באזהרה בשורה של עבירות של מרמה, הפרת אמונים ושיבוש חקירה. בחוות הדעת הזכירה גולדברג 'ראיית זהב' שבלעדיה ניטל העוקץ מהתיק נגד מנדלבליט, כך לדברי חסון.

"החשד הסביר שהפצ"ר שיטה בעוזרו של היועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, ושלחו אותו להגיע למסמך בכוחותיו שלו, ואולי אף ניסה לחבל בחקירה ולסכל את תוצאותיה. כל אלה מחייבים לחקור אותו באזהרה", כתבה הפרקליטה על פרשת מסמך הרפז. באשר לרמטכ"ל דאז וח"כ כיום גבי אשכנזי, כתבה הפרקליטה גולדברג: "ביקש להרחיק את החוקרים ממנו ומהראיה בה מחזיק (מסמך הרפז) והפצ"ר נתן ידו לכך".

הפרקליטה הפנתה אצבע מאשימה לעברו של מנדלבליט בנקודה נוספת, שבה שיקר לחוקרי מבקר המדינה, כך לטענת הפרקליטה טוני גולדברג.

על פי דיווחה של אילה חסון ב'חדשות 13', בחוות הדעת שחברה גולדברג, הוסיפה וצייינה כי הפצ"ר אביחי מנדלבליט טען בפני אנשי המבקר ששר הביטחון דאז, אהוד ברק, ניסה לשאוב ממנו מידע על החקירה והוא לא מוסר לו מידע, כפי שהוא לא מוסר מידע גם לאשכנזי. "דבריו של הפצ"ר הינם בבחינת שקר מזוקק - הרמטכ"ל נשמע מוטרד מהאפשרות שיגיעו אליו, 'חולב' את הפצ"ר, ודולה ממנו מידע", כך כתבה טוני גולדברג במסמך שלא נחשף עד הלום.

עוד עולה מחוות דעתה הארוכה כאמור על פני עשרות עמודים כי הרמטכ"ל גבי אשכנזי שלט באביחי מנדלבליט ביד רמה ולא ברור למה. גולדברג אף ציטטה מתוך שיחה שהתקיימה בין אשכנזי למנדלבליט, שיחה שאותה הגדירו חוקרים כראיית זהב. הפרקליט הצבאי מנדלבליט עדכן את הרמטכ"ל גבי אשכנזי מתוככי החקירה ממש ודיווח לו על עמדות החוקרים ותפיסתם את התיק, על עמדת ח"כ יואב סגלוביץ' מ'יש עתיד', אז ראש אגף החקירות במשטרה, על הכוונה שלו להשפיע על מקבלי ההחלטות כמו לערב את שוקי למברגר, המשנה לפרקליט המדינה, כדי להטות את הכף לטובתם, כך נחשף ב'חדשות 13'.

אילה חסון דיווחה עוד כי על פי חוקרים שעסקו בפרשה, מדובר בחומר מטלטל שעולה ממנו תמונה קשה של השפעה פסולה לכאורה של אשכנזי ומנדלבליט על הבכירים במערכת אכיפת החוק. 

בסיום חוות דעתה ציינה הפרקליטה טוני גולדברג כי מדובר בפרקליט צבאי (מנדלבליט) החשוד בכך שהסתיר ראיה דרושה לחקירה, שיקר ליועץ המשפטי לממשלה, שיקר למבקר המדינה, מסר מידע מפנים החקירה לנחקרים במהלך החקירה בידיעה שזה אסור לו ולכן אין כל דרך להחמיק את הפצ"ר ממתן הסברים ותשובות תחת אזהרה. מנדלבליט אכן נחקר באזהרה ואם תשאלו באיזו עילה נסגר התיק נגדו ולמה, התשובה עמומה, כך ב'חדשות 13'.

בתגובה לפרסום ב'חדשות 13' נמסר ממשרד המשפטים כי "כפי שמפורט בהחלטה רשמית, ופורסם מספר פעמים נוכח ממצאי חקירתו של מנדלבליט, החליט היועץ המשפטי לממשלה הקודם, יהודה וינשטיין, בשיתוף פרקליט המדינה דאז, שי ניצן, לגנוז את תיק החקירה. פסק הדין שניתן בעתירות נגד מינויו לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה שבו נקבע פה אחד בהרכב של חמישה שופטים כי לא נפל רבב במעשיו, הבהיר כי אין כל אשמה במעשים לגביהם נחקר מנדלבליט".

אילה חסון אביחי מנדלבליט גבי אשכנזי פרשת הרפז מסמך הרפז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד