י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
במסגרת הסכם פשרה

פרשת השחיתות: בנק הפועלים ישלם יותר מ-30 מיליון דולר

משרד המשפטים האמריקאי קבע כי בנק הפועלים ישלם יותר מ-30 מיליון דולר עבור חלקו בקנוניה של הלבנת הון של ארגון פיפ"א העולמית

פרשת השחיתות: בנק הפועלים ישלם יותר מ-30 מיליון דולר
סניף בנק הפועלים צילום: מיטל כהן, פלאש 90

משרד המשפטים האמריקאי פרסם כי בנק הפועלים הישראלי שמנהל פעילויות בינלאומיות, וחברת הבת שלו בבעלות מלאה, הפועלים בשוויץ, הסכימו להסדר של תשלום בסך 30 מיליון דולר, כדי לסיים את החקירה בנוגע למעורבותם בקנוניה של הלבנת הון. עם מעורבות ארגון הספורט פיפ"א הבינלאומי.

אנשי הבנק הודו כי הם, באמצעות חלק מעובדיהם, קשרו קשר להלבנת הון של יותר מ-20 מיליון שהיוו דמי שוחד לבעלי תפקידים בכדורגל העולמי פיפ"א, ופדרציות כדורגל אחרות.

"במשך כמעט חמש שנים השתמשו עובדי בנק הפועלים במערכת הפיננסית של ארה"ב בכדי להלבין תשלומי שוחד של עשרות מיליוני דולרים לבעלי תפקידים מושחתים בכדורגל במדינות שונות", כך אמר המשנה ליועץ המשפטי בריאן בנצקובסקי מהמחלקה הפלילית של משרד המשפטים.

עוד נאמר ממשרד המשפטים. כי "בנק הפועלים מודה כי מנהלים איפשרו לפעילות בלתי חוקית להמשיך גם כאשר העובדים גילו את התוכנית ודיווחו על כך."

על פי ההצהרה של משרד המשפטים, בין ה-10 בדצמבר, 2010 ועד ה-20 בפברואר 2015, קשרו אנשי הבנק קשרים עם מנהלי שיווק בספורט, כולל מנהלים הקשורים לעסק בתחום המדיה והשיווק שבסיסו בארגנטינה, שם נתנו שוחד לבעלי תפקידים בכדורגל. בתמורה לשוחד פקידים בכירים בכדורגל העניקו זכויות שידור למשחקי כדורגל וטורנירים למנהלי שיווק הספורט ולחברותיהם. חוזים וזכויות שמרווחים דרכם מאות מיליוני דולרים. על פי החשד החברות ביצעו את התשלומים הבלתי חוקיים מחשבונות במיאמי, פלורידה ובנק הפועלים בחו"ל היה שותף להם.

בנק הפועלים פרשת שחיתות הסכם פשרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד