י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הספד בתחנת הרדיו במקסיקו

הרבנים הספרדים ספדו לראשון לציון בשידורים חיים

בכל העולם היהודי מבכים את הסתלקותו של הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל שהסתלק לבית עולמו בכל דרום אמריקה מבכים את לכתו של הרב שהיה למורה דרך כל השנים. הגאון רבי אפרים לניאדו מברזיל שלח דברי הספד בכתב ידו

הרבנים הספרדים ספדו לראשון לציון בשידורים חיים
חכם אפרים לניאדו עם הראשון לציון צילום: באדיבות המצלם

בקהילות היהודיות בכל רחבי העולם הספידו וביכו את לכתו של זקן הראשונים לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל שהסתלק לבית עולמו בחול המועד פסח לאחר שחלה בנגיף הקורונה והוא בן 80 בהסתלקותו.

רבני הקהילות וראשי הציבור ביכו את לכתו של הראשון לציון למנוחת עולמים מי בקווי הטלפון הקהילתיים ומי בשיתופים ושידורים חיים דרך האינטרנט. 

הספד מיוחד נערך בכל רחבי ארצות דרום אמריקה על ידי תחנת השידור היהודית ממקסיקו שבה השתתפו כל הרבנים הראשיים של קהילות הספרדים ביבשת הגאון הרב שלמה טוויל רבה של מקסיקו, הגאון חכם יוסף שחיבר רב קהילת יסוד הדת בארגנטינה, הגאון הרב דוד פרץ רבה של הקהילה בפנמה, הגאון הרב יצחק דישי מברזיל ועוד כמו כן השתתף בשידור מיוחד מירושלים הגאון הרב שלום בקשי דורון בן הראש"ל שעומד בראש ישיבת בנין אב לדוברי ספרדית.

הרבנים כולם עמדו על גדלותו של הראשון לציון והקשר שלו עם הקהילות וביכו את לכתו, ההספדים נאמרו בספרדית ובתרגומים לעברית ואנגלית ונצפו ע"י עשרות אלפים מבני הקהילות.

אגרת מיוחדת בכתב ידו שלח לשבעה על ידי הגאון חכם אפרים לניאדו רבה של קהילת בית יעקב בסאו פאולו ברזיל ומבחירי חכמי הספרדים בעולם וידידו מנוער של הרב, הרב לניאדו ביכה את לכתו של הראשון לציון שסיפר על הקשר שלו עוד מלפני בר המצווה עם הראשון לציון ועל גדלותו בתורה. 

אתר משניות מיוחד בשם 'שולחים דורון למרן זצ"ל נפתח והציבור נקרא לקחת משניות לעילוי נשמת בלינק המצורף כאן.

הרב אליהו בקשי דורון זקן הראשונים לציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד