י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

אלפא טרייד מציגים: סקירת מט"ח שבועית

והפעם נסקור את צמדי המטבעות הבאים: היורו מול הדולר, הדולר מול היין, הדולר מול הדולר הקנדי, הפאונד מול הדולר ונקנח עם הדולר מול השקל

אלפא טרייד מציגים: סקירת מט"ח שבועית

הערה כללית: הניתוחים הינם על בסיס גרפים ארוכי טווח ( חודשי, שבועי ויומי), לא נתייחס כאן למסחר תוך יומי.

 

ניתוח צמד: יורו-דולר:



מבט יומי: לאחר שבתחילת שבוע שעבר התקבל איתות לונג חזק בצמד כאשר רמת 1.4330  נפרצה באופן מובהק הצמד סגר את שבוע המסחר האחרון ברמה של 1.4710 המהווה החזקות שבועית בסך של כ- 0.96% ומתחילת החודש כ- 2.6%  של היורו מול הדולר. הצמד רשם גבוה שבועי ב- 1.4766 אך לא צלח לסגור את השבוע מעל 1.4717.התבססות מעל התנגדות זו תתן את האות להמשך המהלך העולה בצמד, כאשר פריצת התנגדות זו עשוייה להוביל את הצמד לבדוק את אזור  השיא ששוכן ב 1.6 שם נסחר ביוני 2008, כאשר צפויה התנגדות לפני כן באזור 1.5. יש לציין כי מתנד ה -RSI נמצא באזור קניית ייתר ומרמז על מימוש אפשרי לפני המשך מהלך העליות. גם השבוע צרפתי את הגרף השבועי על מנת להמחיש את עוצמת ההתנגדות ונחישות המוכרים בנקודה זו.


 




 


ניתוח צמד: דולר-יין:



מבט יומי: המשך מעקב- הצמד התממש בחדות מחודש אוגוסט 2008 עת שהה באזור 110.5 עד דצמבר 2008/ינואר 2009 ויצר תחתית כפולה באזור 87  ומנקודה זו והחל במהלך מתקן. הצמד עלה עד אזור 101.5 שמהווה תיקון פיבו 61.8% לגל היורד שצוין לעיל, ומאז (אפריל 2009) החל לנוע בתעלה יורדת. סקירה שעברה צויין כי:" הצמד נמצא כרגע תחת מהלך דובי מובהק תוך יצירת שיאים ושפלים יורדים,ובתמיכת המתנדים השרויים בטריטוריה השלילית. שבירת קו המגמה היורד עשוי להוביל את הצמד לבחינה מחודשת של השפל באזור 87 אך אין לפסול התהפכות על התמיכה ויציאה לתיקון עולה". ואכן השבוע הצמד נבלם על קו התעלה התחתון וסיים את השבוע על 91.28. חשוב להדגיש כי חרף התיקון שחזינו השבוע הצמד עדיין תחת איתות שלילי ומעבר לתיקון אין כרגע איתות כניסה ללונג.מתנדים נמצאים באזורי מכירת יתר ותומכים אף הם בתיקון עולה.


 


ניתוח צמד:  דולר- דולר קנדי:



מבט יומי: הצמד נמצא במהלך דובי מרמה של 1.3 במרץ 2009 עד שפל של 1.0631 באוגוסט השנה. השבוע הצמד סגר את שבוע המסחר ברמת 1.0690 לאחר שכבר רשם נמוך שבועי ברמה של 1.0591 , כלומר מתחת לשפל של אוגוסט כפי שצויין לעיל. שבירה וסגירה יומית מתחת ל 1.0591תתן איתות שורט נוסף בצמד.מצד שני במידה והתמיכה הנ"ל תחזיק מעמד יש אפשרות לפוזציית לונג אגרסיבית בצמד כאשר הסטופ ימוקם מתחת לתמיכה.



הערה: צמד זה תנודתי מאד ומסוכן למסחר, וכן מושפע מאד ביחס הפוך למסחר בנפט( נפט מתחזק- הצמד נחלש).


 


ניתוח צמד: פאונד-דולר:



מבט יומי: הצמד עדיין נסחר בטווח בו הוא נע מיוני השנה, למעט תקופה מסויימת בה פרץ את הטווח והגיע לאזור 1.7050 אך חזר בחזרה לטווח שבין 1.62 ל 1.6670. הצמד סגר את השבוע על 1.6270, קצת מעל התמיכה. שבירה של התמיכה תתן איתות שורט בצמד ועשוייה להוציא לפועל תבנית ראש וכתפיים( תבנית להיפוך מגמה) שעשוייה להניב מהלך מרובה פיפסים. מאידך, הצמד עשוי להתהפך שוב על התמיכה ולחזור לנוע לכיוון ההתנגדות העליונה.

לסיכום: כרגע הצמד מראה סימנים של שורט, כולל תמיכת מתנדים,  אך לא הייתי נכנס לפוזציית שורט לפני שבירה ברורה של 1.62.


 


ניתוח צמד:  דולר- שקל:


מבט יומי: בסכום שבוע המסחר רשם הדולר האמריקאי החלשות של כ 1% מול השקל וסגר את השבוע בשער 3.7370.

מבחינה טכנית אין שינוי מסקירות קודמות, כאשר כפי שצויין בסקירות קודמות התמיכה הבאה של הצמד נמצאת באזור 3.73-3.75, וגם השבוע הצמד ירד ו"בדק" תמיכה זו שהוכיחה עצמה שוב. שבירה של תמיכה זו עשוייה לשלוח את הצמד לאזור 3.7 ולאחר מכן אף לאזור 3.65. יש לציין כי כמו בשבועות קודמים כך גם השבוע חזינו בהתערבות בנק ישראל במסחר וכפי שצויין בעבר עושה רושם כי  אזור 3.73-3.75 זה האזור בו הנגיד מתערב ובולם את החלשות הדולר, וכאן עולה השאלה לאורך כמה זמן וכמה יכולת יש לנגיד לשמור את הדולר מעל רמה זו.


 


בקיצור ולעניין:


אוסטרלי -דולר: המשך מעקב: הצמד נע במגמה עולה ונתמך על קו מגמה עולה, תוך יצירת שיאים ושפלים עולים. לאחר שבשבוע שעבר הצמד פרץ  התנגדות חשובה 0.8515 ובכך נתן אישור להמשך לונג, השבוע הצמד המשיך לטפס עד 0.8774 ורשם שם את הגבוה השבועי, ובשני ימי המסחר האחרונים התממש ל 0.8673 שם סגר את שבוע המסחר. הצמד עדיין במגמת לונג מובהקת אך קיימת סטיה דובית בין מתנדי  ה MACD  וה RSI למחיר- גורם המרמז על מימוש אפשרי בצמד.איתות שורט ראשוני ואגרסיבי בשבירת קו המגמה העולה( ניתן לראות בגרף בסקירה קודמת).

סטופ מומלץ לשוהים בצמד בפוזיצית לונג ימוקם מתחת להתנגדות שצויינה בהנחה שתהפוך לתמיכה.


אירו-יין: הצמד נע בשבועות האחרונים בתנועה צידית.הנקודה החשובה כרגע בצמד הינה אזור 135. פריצה מובהקת של איזור זה תתן איתות לונג בצמד. מאידך חוסר יכולת לפרוץ את ההתנגדות יכולה להוציא אל הפועל מהלך שורט כאשר יעד ראשון נמצא באזור 131 ויעד שני באזור 127.


דולר-פרנק שוויצרי: המשך מעקב: איתות שורט ראשון ניתן בשבירת 1.0585 כאשר היעד שניתן ב 1.04 נכבש. הצמד כרגע ממשיך לנוע דרומה כאשר השבוע שבר עוד תמיכה חשובה ב 1.036. מתנדים נמצאים באזורי מכירת יתר ומרמזים על תיקון, אך הצמד כרגע תחת איתות שורט ברור, ואין מן הנמנע שנראה אותו שובר את רמת 1.


זהב: הזהב ממשיך לנוע במגמה שורית מובהקת. הזהב הגיע השבוע לגבוה ששכן ברמת 1023.9 ומשם התממש וסגר את השבוע על 1007.15$ לאונקיה. טכנית אין שינוי משבוע שעבר כאשר ההתבססות מעל רמת ה 1,000$ הינה חיונית להמשך עלייה. יעד הבא נותר ללא שינוי 1,033$.


קישורים:
הנך מוזמן/נת לקרוא סקירות נוספות באתר
ולבקר באתר הקרנות של החברה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד