י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התושבים זועמים

לאחר המהומות: המשטרה חילקה מאות דו"חות בשכונה החרדית • צפו

אמש התקיימה הלוויה בויליאמסבורג והמשטרה המקומית הסתובבה במקום ורשמה לפחות מאה קנסות וזימונים לבית משפט בגין אי ציות להוראות • צפו

לאחר המהומות: המשטרה חילקה מאות דו"חות בשכונה החרדית • צפו
שוטר וחרדי בויליאמסבורג צילום: צילום מסך

אמש (חמישי) התקיימה הלוויה בויליאמסבורג שלא על פי ההנחיות והמשטרה הנפיקה מאות זימונים בגין אי קיום ההוראות של שמירת מרחק ואי חבישת מסכות בציבור.

כל זה מתרחש יומיים בלבד לאחר הלוויה אחרת שהתקיימה במקום והפכה מאז לסיפור לאומי בארה"ב, מה שהוביל את ראש העירייה של ניו יורק לבקר בצורה חריפה את הקהילות החסידיות. דבריו זכו לביקורת קשה מצד החרדים שטענו כי הוא מתעלם מאזרחים רבים לא יהודים שלא שמרו על ההוראות, אך תוקף את היהודים. בעקבות הביקורת שהוטחה נגדו, ראש העיר אמנם התנצל בפני הקהילות היהודיות על ההכללה, אך בחר לנקוט שוב ביד קשה רק בשכונות החרדיות.

על פי הדיווח, לפחות 100 זימונים הוצאו ביום חמישי בויליאמסבורג בגין אי קיום ההוראות של שמירת מרחק ואי חבישת מסכות בציבור. מקבלי הזימון יאלצו להגיע לתחנה כדי לקבל דו"ח או אפילו להגיע לבית המשפט. צעיר אחד עוכב אתמול בהלוויה, אך שוחרר לאחר קבלת זימון להגיע לתחנת המשטרה.

כזכור, הסיפור החל אחרי שחסידיו של האדמו"ר מ'תולעת יעקב' זצ"ל, קיבלו אישור מהמשטרה לערוך הלוויה לרבם בכפוף להוראות ברורות. סוכם על רחובות שיסגרו ועל כך שהצועדים יצעדו תוך שמירת מרחק ויחבשו מסיכות. בקהילות החרדיות יצאו בהודעה שתתקיים הלוויית האדמו"ר, ואז החלו לצעוד לעבר ההלוויה מאות חסידים.

לאחר מכן הכל יצא משליטה, "בתקשורת המקומית פורסם כי החסידים לא שומרים מרחק, מה שהיה פרסום לא נכון בעליל, ראש העיר קפץ על ההזדמנות לקבל כותרות והגיע לפזר את ההלוויה" כך מספר תושב מקומי ל"בחדרי חרדים".

"המלווים הגיעו וגילו שאין הספדים ואין לוויה, אז מטבע הדברים נהיה בלגן גדול, ואז כולם נדחפו לכיוון המיטה כי לא הבינו למה אין הספדים, הרי סוכם עם המשטרה שיהיה לוויה" מספר תושב וויליאמסבורג.

"למזלנו ראש העיר תקף את כל היהודים בהכללה, מה שגרם לכולם, רפובליקנים ודמוקרטים לצאת להגנת היהודים, אם הוא היה תוקף רק את הקהילות החסידיות, אף אחד לא היה עומד לצידנו ומסביר שראש העיר הוא פופוליסט, אולי הוא עוד יפטר את יועץ התקשורת שלו".

לאחר שהתקשורת קטלה את ראש העיר, אתמול הגיעה הנקמה, שוטרים הסתובבו בויליאמסבורג וחילקו מאות דו"חות וזימונים להגיע לתחנת המשטרה, כל מי שלא חבש מסכה קיבל דו"ח. על פי דיווחים של תושבים במקום, כל זאת התרחש בעוד תושבים לא יהודים הסתובבו חופשי ולא קיבלו דו"חות גם אם צעדו ללא מסכות ברחובות באופן גלוי.

ויליאמסבורג קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד