י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כך החזירו השרים את הישיבות לשגרה

פרסום ראשון: מתווה התפילות הורחב; שיעורים וחוגים עד 19 בשטח פתוח

פרסום ראשון: במהלך ישיבת השרים שנערכה היום בה דנו בנושא החזרת החינוך החרדי ובני הישיבות ללימודים, נתנה הממשלה אור ירוק למתווה דרעי. הישיבות הקטנות חוזרות לפעילות וכן חלק מהישיבות הגדולות • הלימודים יתקיימו בקבוצות של עד 19, בשטחים פתוחים ועם מסכות

פרסום ראשון: מתווה התפילות הורחב; שיעורים וחוגים עד 19 בשטח פתוח
תפילה בצפת בשטח פתוח צילום: דוד כהן, פלאש 90

פרסום ראשון: ל'בחדרי חרדים' נודע, כי במהלך ישיבת השרים שנערכה היום (שישי), אישרה הממשלה את מתווה החזרה ללימודים ונתנה אור ירוק לחזרה ללימודים בישיבות, בעיקר ישיבות קטנות, אך גם בחלק מהישיבות הגדולות.

על פי המתווה, הותר ל-19 אנשים לעשות יחד פעילות בתחומי הלמידה והחברה, כך שחוגים ופעילויות נוער וחברה, כמו גם שיעורי תורה יכולים להתקיים בשטח פתוח ובכפוף למגבלות ה-2 מטר מאדם לאדם ובלבישת מסכות.

כאמור על פי ההגדרה של המתווה התירו חוגים ולבני נוער, מה שמתיר מעתה לקיים גם שיעורים של דף היומי ולימוד בישיבות גדולות וקטנות, לפי חלוקה של 19 בלימוד בשטח פתוח ולשוב הביתה בסוף היום.

כזכור וכפי שדווח ב'בחדרי חרדים' לראשונה, זה המתווה של השר אריה דרעי שטען כל העת כי אפשר לפתוח את הישיבות לקבוצות של 19 בחורים - כפי שהותרה תפילה במניין בשטח פתוח. כאמור, כעת כשהצעתו התקבלה בישיבת השרים, מסתמן כי המתווה יאומץ בחלקים גדולים מעולם הישיבות, מה שמייתר מאוד את שיטת הקפסולות המסורבל.

כאמור, כעת, הישיבות הגדולות והקטנות, יוכלו לפתוח את מסגרות הלימוד בשטחים פתוחים וללמוד במקום בדיוק כמו שמתפללים בכותל המערבי במסגרות של 19.

קורונה בחורי ישיבות ישיבות קטנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד