ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"יש עיתונאים אנטישמים"

שר הבריאות היוצא בראיון מיוחד: "התלבשו עלי כי אני חרדי. הסגר בב"ב - טעות"

שר הבריאות היוצא ושר השיכון הנכנס יעקב ליצמן התראיין לעיתון סוף השבוע של 'ישראל היום'. במהלך הראיון, אותו ערך הכתב הפוליטי יהודה שלזינגר, התייחס ליצמן לדרמה סביב סיום כהונתו כשר הבריאות בתקופת משבר הקורונה • "אני לא מעדכן שום דבר מהשיחות שלי עם האדמו"ר. אני מתייעץ איתו בהמון נושאים" • על החיקוי שלו בתכנית טלוויזיה: "לא ראיתי ולא מעניין אותי"

שר הבריאות היוצא בראיון מיוחד: "התלבשו עלי כי אני חרדי. הסגר בב"ב - טעות"
יעקב ליצמן צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

השר יעקב ליצמן מיהדות התורה, התראיין ליהודה שלזינגר הכתב הפוליטי של 'ישראל היום', וסיפק שלל תשובות לשאלות מעניינות.

במהלך הראיון אמר ליצמן לגבי הפרסום כי אין לו אינטרנט בבית. "אני לא שוקע בסמארטפון, יש לי יותר זמן לטפל בנושאים הבוערים. אני לא מפסיד שום דבר. יש לי צוות שמעדכן אותי ומציג בפניי כל דבר שצריך לדעת, ואני לא זקוק ליותר מזה. מה שאני צריך, יש לי במשרד. הנה, רגע לפני שנכנסת (הכוונה לכתב יהודה שלזינגר) ניהלתי שיחה בזום עם רבנים ורופאים מארה"ב, שרוצים ללמוד איך הצלחנו במלחמה בקורונה".

"אני גאה בזה שאני לא מחובר טכנולוגית" הוסיף ליצמן. "עם זאת, אני מודע לפיתוחים הכי טכנולוגיים, בייחוד אלה שעומדים לשירות הרפואה המתקדמת, ואנחנו עושים הכל כדי שמערכת הבריאות תמשיך להוביל - בסייבר, בדיגיטל, בחדשנות ובמחשוב עתידני. למשל, התחברתי בלשכה למערכת ממוחשבת למעקב אונליין אחרי תפוסת חדרי המיון בבתי החולים. זו בכלל לא בעיה".

השר ליצמן נשאל לגבי פתיחת איקאה ועל כך שניתן אישור לרשת לפתוח כי הבעלים הוא חסיד גור. "אין לי אפשרות להגיב על כל השקרים בכלי התקשורת" אמר ליצמן. "כמו הסיפור על פתיחת איקאה, שטענו שאני אישרתי לפתוח כי הבעלים הוא חסיד גור ותורם לגור. זה שטויות. אין לי איתו כלום, והוא לא חסיד גור. אם הוא תורם לגור, מאיפה לי לדעת? מה זה שייך אלי בכלל?!"

ליצמן הוסיף כי "משרד האוצר לחץ, והם קיבלו אישור".

"משרד האוצר לחץ על מי?" נשאל ליצמן על ידי יהודה שלזינגר. "על משרד הבריאות, אבל לא עלי. לא ידעתי מזה, לא שאלו אותי, לא דיברו איתי בכלל".

"איך ייתכן שהשר לא יודע על דבר כזה?"

"התקשורת צריכה להחליט פעם אחת ולתמיד אם רוצים שאשמע לאנשי מקצוע או לא. כשאני לא שומע להם, מבקרים אותי. כשאני שומע להם, גם מבקרים אותי. מספיק. על פתיחת איקאה כלל לא ידעתי, וזה לא שייך אלי. בכמה עיתונים נתנו לזה עמוד ראשון. למה? כדי ללכלך. אם לא הייתי חרדי, לא היו מתייחסים לזה".

אז כל הביקורת עליך היא כי אתה חרדי? "ללא ספק. ברגע שנהייתי פופולרי, כשזכיתי למחמאות ונבחרתי לאחד השרים הכי פופולריים בממשלה - מאותו הרגע התלבשו עלי".

ליצמן נשאל האם האדמו"ר מגור, נכנע לביקורת נגדו. וענה. "זה שטויות. לא יודע מה רוצים מהרב. נכון שאני לא עושה שום דבר בלי אישורו, אבל אני לא מבין מה רוצים ממנו".

אתה אמרת לו שאתה רוצה לעזוב או שהוא אמר לך שאתה צריך לעזוב? נשאל ליצמן. "אני לא מעדכן שום דבר מהשיחות שלי עם האדמו"ר. אני מתייעץ איתו בהמון נושאים עקרוניים".

במהלך הראיון ל'ישראל היום' נשאל ליצמן לגבי מסיבת העיתונאים הראשונה בעידן משבר הקורונה, שהתקיימה במוצאי שבת עם ראש הממשלה נתניהו והמנכ"ל, משה בר סימן טוב. למחרת ליצמן ספג ביקורת שאמר דברי תורה במקום לדבר על הטיפול בקורונה, ולא ממש הבינו מה הוא רוצה לומר.

"יש אנטישמים שראו אותי עם שטריימל, וזה מה שהפריע להם". ענה ליצמן ליהודה שלזינגר. "אז הסיפור הוא שהתל אביבי הממוצע לא מסוגל לקבל הוראות מהדוס מירושלים?" נשאל השר. "ברור. ראיתי את זה, זה מה שכתבו בעיתונים. לא התייחסו לתוכן הדברים שאמרתי. יש מישהו שכתב שאני הראשון שחסם את הכניסה לארץ? אף אחד. זה לא עניין אותם. עניין אותם למה באתי עם שטריימל. שטריימל לובשים בשבת ובמוצאי שבת. למה? ככה אני. לא מתבייש בזה. בגלל זה צריך ללעוג לי?"

"מי לעג?" נשאל השר, "כתבים מסוימים. יש כתבים שלא מתביישים לקום בבוקר ולכתוב שקרים".

אז הביקורת עליך היא מכיוון שאתה חרדי? "אין ספק" אומר ליצמן. "יש עיתונאים, בעיקר בעיתון 'הארץ', שיש להם חשבון איתי. כותבים עלי כל הזמן. יום יום. עוד לא התמניתי למשרד השיכון, וכבר כותבים עלי שיש לי אינטרס בערים כמו ערד וחצור. הכל שטויות. יש עיתונאים שהם אנטישמים. הם לא רוצים לראות יהודי חרדי מצליח, לא יכולים להסתכל על זה".

"במבט לאחור, אתה עצמך עשית טעויות?' נשאל ליצמן

"כל בן אדם עושה טעויות. יכול להיות שבבני ברק הייתי צריך לטפל בצורה אחרת, יכול להיות שלא היה צריך סגר. יכול להיות שהייתי צריך לסגור רק שכונות שנגועות, ולא את כל העיר. כמו שעשו בירושלים, וכמו שעושים היום בבית שמש".

זה לא מה שהציל את בני ברק? נשאל ליצמן. "כן, אבל היה אפשר לעשות את זה בסגירה של שכונה. לא היה צריך לסגור את כל העיר. האנטישמיות שהגיעה בעקבות הסגר היתה נוראית. אמרו על החרדים שהם מזוהמים, נגועים, עשו הכללה על כל בני ברק, על כל החרדים. אם היינו סוגרים שכונה, זה היה עובר כמו בירושלים. לא היתה אנטישמיות כזאת נגד החרדים".

מה עשית שבועיים בבידוד? "למדתי, אמרתי תהילים. אבל הייתי עסוק. ביבי העסיק אותי כל לילה בישיבות שעות ארוכות".

היה פרסום שהתפללת במניין למרות ההנחיות.

"זה שקר וכזב, אבל אני לא רוצה להתייחס, כי יש תביעה משפטית על הפרסום הזה. אני רק יכול לומר שכאשר נערכה התפילה, זה עוד היה לפני שאסור. היו כללים מדויקים של תפילה תחת כיפת השמיים, במרחק גדול בין המתפללים ולא יותר מעשרה אנשים, וזה בדיוק מה שהיה.

"יש תביעה נגד חדשות 2, כי הם עשו תרגיל שאסור. הכתבת התחזתה לאחות ממשרד הבריאות ותחקרה את בעל הבית, כביכול כדי לברר פרטים רפואיים. זה אסור על פי חוק. לצערי, זה עשה נזק גדול מאוד, למרות שהכל היה שקר מוחלט".

ברמה האישית, נעלבת מהחיקויים שלך בטלוויזיה? נשאל ליצמן. "אני לא נעלב. אדם שנכנס לחיים הציבוריים צריך להתכונן לדברים האלה".

ראית את החיקוי ב"ארץ נהדרת"?

"לא ראיתי ולא מעניין אותי".

הראיון המלא באתר ישראל היום

יעקב ליצמן משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד