י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הסיקור בעולם עבר מהפך

דו"ח של משרד החוץ: "ישראל הפכה למדינת מודל"

בפרוץ מגפת הקורונה זכתהב מדינת ישראל לביקורות שליליות ברחבי העולם בעקבות הידוק ההגבלות הקפדני, על פי דו"ח שמציג משרד החוץ נראה כי ישראל עברה מהפך בסיקור התקשורתי הבין-לאומי • "בשלב השני הפכה ישראל להיות מודל למדינה שמצליחה להתמודד עם המשבר הרפואי בדיוק בשל אותן הסיבות שלפני כן הועברה עליהן ביקורת"

דו"ח של משרד החוץ: "ישראל הפכה למדינת מודל"
בנימין נתניהו צילום: שמוליק גרוסמן

אחרי שבפרוץ המגפה ישראל זכתה לביקורת רבה בעולם על הקשחת המגבלות, הדוח החדש של משרד החוץ מראה כי בהמשך הטיפול במגיפה, ישראל דווקא זכתה למחמאות מצד גורמים רבים בעולם.

הדוח התבסס על מאות דיווחים שהעבירו בשבועות האחרונים שגרירויות ישראל בעולם. משקלול המברקים ששלחו הנציגויות הישראליות, עולה כי אופן הסיקור של ישראל עבר מהפך.

עם פרוץ משבר הקורונה בסוף ינואר 2020 "זכתה ישראל לגישה ביקורתית, בעיקר על רקע ההחלטות לבטל טיסות, לסגור גבולות ולהוציא מהארץ אזרחי מדינות זרות בשלב הראשון, ולאחר מכן על השימוש בטכנולוגיות איכון טלפונים שהיו בשימוש שירותי הביטחון הישראליים במאבק בטרור". כך בדיווח ב"ישראל היום".

הדוח מציין כי למרות גישת הביקורת בהתחלה, עד מהרה השתנה הקו. כשהתבררו ממדי המגיפה במדינות המערב, הכתבות העוסקות בישראל החלו לשבח את המדיניות הישראלית מצילת החיים: "בשלב השני הפכה ישראל להיות מודל למדינה שמצליחה להתמודד עם המשבר הרפואי בדיוק בשל אותן הסיבות שלפני כן הועברה עליהן ביקורת". ישראל גם זכתה להערכה על המאמצים הרבים שהשקיעה בהחזרת אזרחיה מרחבי העולם.

עוד נקודה מציין הדו"ח, כי כלי התקשורת בעולם עסקו פחות בסוגיית הסכסוך ישראלי- פלשתיני זאת בעקבות העיסוק הרב של כל כלי התקשורת בעולם במשבר הקורונה.

עוד מזכיר הדו"ח את שיתוף הפעולה הבין־דתי שהיה בישראל במסגרת המאבק בקורונה, כמו התמונה המפורסמת של צוות מד"א שבו התפללו זה לצד זה חובש חרדי וחובש מוסלמי.

נעם כ"ץ, סמנכ"ל דיפלומטיה ציבורית במשרד החוץ, אמר אמר בשיחה ל"ישראל היום" כי "מבחינת הייצוג התקשורתי אפשר לומר שהקורונה עשתה טוב לישראל פעמיים. השיח הבינלאומי עבר למדיה הדיגיטלית, שם ישראל מפעילה לא פחות מ־850 ערוצים בשפות שונות - כך שהיתה לנו עמדת פתיחה נוחה. שנית, הקורונה אפשרה למקד את השיח ביתרונות של ישראל, גם בתחומי מדע והיי־טק וגם מבחינת היחסים הבין־דתיים".

שר החוץ ישראל כץ הוסיף כי "משבר הקורונה יצר עבור מדינת ישראל הזדמנות להציג את התרומה האדירה שלנו למדע ולחדשנות בעולם".

משרד החוץ קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד