י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
החולה התחיל להתעורר

הגר"ח הורה במפתיע: תוסיפו את השם עובדיה

מגיד המישרים הנודע הגאון רבי שלמה לוינשטיין, סיפר בשיעורו השבועי על יהודי צרפתי שמצבו היה קשה בעקבות נגיף הקורונה וכשפנו לשר התורה הגר"ח קנייבסקי - הוא פסק במפתיע להוסיף לו את השם "עובדיה" ומה הסבירו הצרפתים?

הגר"ח הורה במפתיע: תוסיפו את השם עובדיה
מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ושר התורה צילום: שוקי לרר

בפתח שיעורו השבועי של מגיד המישרים הנודע הגאון רבי שלמה לוינשטיין, המועבר בימים אלו בשידור חי עקב המצב, הוא ביקש להתפלל על החולים מנגיף הקורונה ובפרט על אלו משכונת מגוריו רמת אלחנן בבני ברק וכן על יהודי מצרפת בשם עובדיה סעדיה.

"שבוע שעבר הוא היה סעדיה, השבוע הוסיפו לו עובדיה סיפור מעניין מאוד" סיפר הרב שלמה לוינשטיין.

"צלצלו לר' חיים קנייבסקי והמשבקי"ם שם אמרו שבדרך כלל ר' חיים אומר או 'חיים' או 'רפאל', אז הם אמרו אם ישאל תגידו 'רפאל', למעיישה ר' חיים אמר להוסיף 'עובדיה' לא כמו שחשבו".

"אז הצרפתים אומרים" סיפר הרב לוינשטיין שהיהודי הזה סעדיה שה' ישלח לו רפואה שלמה, הוא מתרגם ספרים. סיפרתי לכם שהוא תרגם את הספרים שלי 'מתוק האור' לצרפתית והחלום שלו היה לתרגם ספר על פועלו וחייו של מרן הרב עובדיה יוסף הוא מצא ספר באנגלית של 600 עמודים ולקח לו שנתיים וחצי לתרגם והוא עשה את זה".

"אז כשבאו לשאול את ר' חיים איזה שם להוסיף לו אמר להוסיף 'עובדיה'. ברוך ה' כבר למחרת התחילו לעורר אותו ומצבו יותר טוב, אך הוא עדיין מונשם והוא זקוק לרחמי שמים וה' ישלח לו רפואה שלמה בזכות המעשים טובים שלו ושל עם ישראל אמן ואמן".

ויהי לפלא.

ההקלטה של הרב שלמה לוינשטיין משיעורו השבועי

הרב עובדיה יוסף הגר''ח קנייבסקי הרב שלמה לוינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד