י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לקראת הדיון בבג״צ

סקר מנדטים קובע: גוש הימין עם 65 מנדטים

סקר מנדטים שנערך על ידי 'דירקט פולס' מציב את גוש הימין במצב נח במיוחד מזה זמן רב: 65 מנדטים. הסקר מגיע יומיים לפני שבג"צ אמור לדון בעתירות שהוגשו נגד ההסכם הקואליציוני ונגד היכולת של נתניהו להרכיב הממשלה

סקר מנדטים קובע: גוש הימין עם 65 מנדטים
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: אוליבר פיטוסי/אבשלום ששוני, פלאש 90

מחר (ראשון) צפויים שופטי בית המשפט העליון להכריע את עתיד הממשלה שטרם קמה בפועל. בליכוד מאיימים כי פסילת נתניהו או חלקים מההסכם הקואליציני על ידי בג"צ, יובילו לבחירות. סקר מנדטים קובע כי לו הבחירות היו מתקיימות היום - גוש הימין היה זכה ברוב מוחץ.

על פי סקר שפורסם ביום שישי שנערך על ידי מכון 'דירקט פולס', הליכוד מזנק ל 41 מנדטים, כחול לבן של בני גנץ זוכה ל 16 מנדטים, הרשימה המשותפת שומרת על כוחה עם 15 מנדטים.

עוד נקבע בסקר, כי יש עתיד יחד עם יעלון צונחת ל- 11 מנדטים כפי גודלה בכנסת ה- 20. אחריהם: ש"ס עם 9 מנדטים, יהדות התורה 8 מנדטים וימינה עולה ל 7- מנדטים.

בתחתית הרשימה נמצאת מפלגתו של אביגדור ליברמן 'ישראל ביתנו', שעולה במנדט אחד וניצבת על שמונה מנדטים. מרצ סוגרת את הרשימה עם- 5 מנדטים.

סיעת 'העבודה' נמחקת מהמפה הפוליטית לצד סיעות 'דרך ארץ', 'גשר' ו'עוצמה יהודית'.

הבשורה בסקר היא כי במקרה ומחר שופטי בג"צ יפסלו סעיפים בהסכם הקואליציוני בין כחול לבן לליכוד, או שמא יקבעו כי לא ניתן להעניק את המנדט לידי נתניהו אשר נגדו הוגשו כתבי אישום, נתניהו ייבחר באופציה הלא רעה בכלל מבחנתו - בחירות.

סקר בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד