י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שלח מייל בטעות

הרופא החרדי שטען כי יש לו תרופה לקורונה - נחקר

ד"ר ולדימיר זלנקו, חסיד חס"ד ורופא חרדי ידוע בויליאמסבורג, עומד תחת חקירה לאחר מייל שנשלח בטעות וחשף לרשויות כי הוא משווק את התרופה שלטענתו יעילה לקורונה ומספר כי היא מאושרת על-ידי ה-FDA

הרופא החרדי שטען כי יש לו תרופה לקורונה - נחקר
ד"ר ולדימיר זלנקו צילום: באדיבות המצלם

רופא חרדי מפורסם בקריית יואל, ד"ר ולדימיר זלנקו, נחקר על ידי משרדו של התובע רוברט מולר, זה שחקר בעבר את הדיווחים על קנוניה של הנשיא טראמפ עם רוסיה.

הרופא התפרסם בעבר לאחר שטען כי מצא תרופה לקורונה. לטענתו תרופה נגד מלריה יכולה להתאים גם לנגיף הקורונה.

כעת ד"ר ולדימיר זלנקו תחת חקירת משרד המשפטים, לאחר מייל ששלח בטעות לאחד מאנשי משרד ה-FDA שחוקרים את שימוש התרופות בארצות הברית.

ה-FDA אחראי מטעם ארצות הברית על אישור לתרופות ותוספי מזון, ורק באישורו ניתן לשווק תרופות בארצות הברית.

במייל נכתב בטעות כי התרופה אותה שיווק הרופא החרדי כיעילה לקורונה, מאושרת על ידי ה- FDA, לאחר שהמייל נשלח בטעות לחוקר מטעם משרד המשפטים, הרופא החרדי נמצא תחת חקירה.

החקירה החלה כאשר הפרשן הפוליטי ג'רום קורסי, שלח בטעות הודעת מייל שהיתה מיועדת לרופא זלנקו לשם אחר המתחיל עם האות "Z" ברשימת אנשי הקשר שלו, שהתגלה לבסוף כתובע פדרלי בשם אהרן זלינסקי, חבר בצוות של החוקר רוברט מולר, ששם משפחתו גם כן מתחיל באות "Z".

הרופא ועורך דינו טוענים כי זה היה חלק מהתכתבות, ולרגע לא חשב הרופא להונות מישהו שהתרופה מאושרת, והם ישתפו פעולה עם החקירה באופן מלא.

הרופא ולדימיר זלנקו, הנמנה על חסידי חב"ד תועד בעבר בסרטון באנגלית, שבו הוא פונה לנשיא דונלד טראמפ ומציע לו טיפול אפשרי בקורונה.

בסרטון סיפר ד"ר זלנקו כי באמצעות השיטה שלו הוא טיפל במאות בני אדם שחלו בנגיף הקורונה בקריית יואל החסידית בניו יורק, וכי תוצאות הטיפול מוצלחות ביותר. בסרטון טען ד"ר זלנקו כי הפיתרון שלו מצוין נגד נגיף הקורונה, וכי כל מי שטופל על ידו לא אושפז בבית החולים.

לרופא יש מרפאה בקרית יואל בניו יורק, שם מתגוררים למעלה מ- 40 אלף חסידי סאטמר, והוא נחשב שם לרופא מצוין.

קורונה קרית יואל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד