י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

גנים מרהיבים ומסלולי טיול ברמת הנדיב

אם אתם אוהבים קצת היסטוריה של ההתיישבות, יחד עם מקום בילוי נחמד לכל המשפחה, סעו לגני רמת הנדיב

רמת הנדיב הוא פארק טבע רחב-ידיים הנמצא מדרום לזכרון יעקב, שהוקם סביב חלקת הקבר של הברון בנימין אדמונד דה רוטשילד. סביב הקבר משתרע שטח של כ־4,500 דונם ובו גנים מטופחים. משפחת רוטשילד דואגת לטיפוח המקום ומממנת את פתיחת הגנים לקהל הרחב במשך כל השנה, ללא תשלום.

המקום מהווה מוקד משיכה למטיילים ולתיירים. באזור הגנים מצויים מסלולי טיול ואתרים ארכאולוגיים. לאורך המסלול שזורים גנים לפי נושאים: גן המפלים, גן הוורדים, גן הדקלים, וגן הריחות.

בשנת 2008 נפתח ליד הכניסה לגן, מרכז מבקרים הבנוי כתל ירוק שאדמה וצמחיה מכסים אותו. בתוך התל - אולם ובו מוקרן סרט על הברון רוטשילד ופועלו בארץ ישראל, אולם הרצאות, גלריה לתערוכות מתחלפות, מרכז מידע למבקרים, מזנון ומסעדה. מרכז זה היה לבניין הראשון בישראל שזכה לתו תקן של בנייה ירוקה. בבנייתו הודגשו החסכון באנרגיה, השתלבות בנוף ומזעור ההשפעה על הסביבה.

נוסעים על כביש החוף הישן מצפון או מדרום עד שמגיעים לבנימינה. בצומת בנימינה פונים לתוך המושבה ונוסעים מזרחה בכביש הכניסה (653) עד לכיכר הראשונה. פונים בכיכר שמאלה לדרך העצמאות, ובכיכר הבא פונים ימינה לדרך נילי. ממשיכים עם הכביש, עוברים בגשר תחתי מתחת למסילת הרכבת, ומיד לאחר מעבר המסילה התת קרקעי, פונים שמאלה לעבר זכרון יעקב (כביש 652). כשמגיעים לצומת שיש בה שילוט לכיוון חוות הנוקדים וגן הנדיב פונים. מחנים את הרכב במגרש החנייה של גן הנדיב ומתחילים את הסיור. מומלץ להשקיע לפחות שעה בסיור ברחבי הגן ולהנות מהתצפית שהוא מציע לכיוון הים.

מהגן ניתן לצאת למספר מסלולים מעגליים יפים ולא קשים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!