י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נצחו אראלים

אבל כבד: הגאון רבי שמואל רוזנגרטן זצוק"ל ראש ישיבות בעלזא

בבית החולים 'שערי צדק' שבירושלים נפטר לבית עולמו הגאון החסיד רבי שמואל רוזנגרטן זצ"ל לאחר שהתמוטט בביתו. הוא כיהן במשך עשרות שנים כראש ישיבות בעלזא וכן כחבר בית הדין קהל מחזיקי הדת | היה בגיל 89 בפטירתו | מסע הלוויה בשעות הבוקר דרך קרית בעלזא בי-ם

אבל כבד: הגאון רבי שמואל רוזנגרטן זצוק"ל ראש ישיבות בעלזא
הגאון רבי שמואל רוזנגרטן זצ"ל צילום: אנשיל בעק

אבל כבד בעולם החסידות בכלל ובחצר חסידות בעלזא בפרט עם הסתלקותו בסערה השמימה של הגאון החסיד רבי שמואל ישכר רוזנגרטן זצ"ל ראש ישיבות בעלזא וחבר בד"ץ ' קהל מחזיקי הדת' ומגדולי הדיינים ומרביצי התורה בדורנו שנפטר בגיל 89 לאחר שהתמוטט בביתו הערב מוצאי שבת. 

פטירתו הכתה בהלם את רבבת חסידי בעלזא בארץ ובעולם שבמשך עשרות שנים העמיד אלפי תלמידים בתורה, בשבת עוד התפלל כל התפלות ממרפסת ביתו ובשבוע שעבר עבר ראש הישיבה בדיקה לגילוי קורונה. 

מתולדותיו של הגר"ש רוזנגרטן זצ"ל:

הגר"ש זצ"ל נולד בחודש אלול בשנת תרצ"ב בשווייץ לאביו הרבני ר' אברהם דוד ז"ל. בבחרותו למד בישיבתו של הגאון רבי יצחק דוד קופלמן זצ"ל, ובהמשך עלה ללמוד בישיבת חברון בארה"ק, משם התקרב לבעלזא והחל להסתופף בצל הקודש אצל המהר"א מבעלזא זי"ע.

מעשה מפורסם בחסידות היה בשמחת העליה לתורה שלו התקיימה בתל אביב בבית מדרשו של הרבי ר' אהרן מבעלזא זיע"א באותו שבת לא חש הרבי בטוב ולא יצא כל השבת לתפילות, במוצאי שבת התבטא החתן למשב"ק יבלחט"א הרה"ח ר' יצחק לנדאו שליט"א שהייתה לו חלישות הדעת מזה והמשב"ק סיפר זאת לאדמו"ר מהר"א זי"ע, והרבי הורה להכניס את החתן לחדרו האישי (שלא כל אחד זכה לזה רק יחידי סגולה ובתוכם המשבקי"ם) ובירכו לקראת שמחת הנשואין.

הקים ביתו עם זוג' תבלחט"א בתו של הרבני החסיד המפורסם רבי משה מעד ז"ל שהיה מזקני וחשובי חסידי סאדיגורה שיום היארצייט שלו חל היום.

בצעירותו ניכרו עליו גאונותו ולמדנותו, היה ידוע ומפורסם כתלמיד חכם עצום. בשנת תשמ"ט עם פטירתו של הגה"צ רבי שמואל זאב רוט זצ"ל נכנס לכהן כחבר ביד"צ במקומו ביחד עם יבלחט"א הגה"צ רבי חיים צבי שפירא רב קהל חסידים בבני ברק, ומני אז הכל לשמש ולכהן כראש ישיבות בעלזא (מאז פטירתו של ראש הישיבה הקודם הגה"צ רבי משה שובקס זצ"ל בשנת תשד"ם לא מונה ראש ישיבה במקומו).

הגר"ש רוזנגרטן זצ"ל עם יבלחט"א האדמו"ר מבעלזא. צילום: אנשיל בעק

בכל השנים התגורר ברחוב הרב סורוצקין סמוך לקרית בעלזא בירושלים, ולפני כמה שנים עם היחלשותו עבר להתגורר בקרית בעלזא בירושלים סמוך לבני משפחתו, בשנים האחרונות סבל הרבה על הלב ויצא מזה כמה פעמים בחסדי השי"ת.

הרב רוזנגרטן כיהן כחבר בוועד הישיבות וחבר נשיאות מפעל הש"ס.

בשנת תשנ"ג לפני שמחת נשואיו של הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח בנו יחידו של האדמו"ר, עבר החייאה לאחר התקף לב שעבר בחדרו בישיבה ברח' אגריפס בירושלים, ואחד הבחורים שלמד אז עזרה ראשונה התחיל לעבוד עליו עד שכוחות ההצלה הגיעו והציל את חייו ומני אז סבל על לבו.

בחודש חשוון תשע"ג שיכל את בנו הגאון רבי יצחק עוזר (איצ'ה) רוזנגרטן זצ"ל, ראש ישיבה לצעירים דחסידי בעלזא בלונדון שנפטר בגיל 59, לאחר התקף לב.

ח"כ ישראל אייכלר, חסיד בעלזא, ספד לראש הישיבה זצ"ל: "נגדע ארז הלבנון, אוי לה אמרה ארץ ישראל כי אבדה כלי חמדתה, גאונה ופאר התורה של חסידות בעלזא שר התורה חבר הביד"צ הגאון רבי שמואל רוזנגרטן זצ"ל ראש הישיבה דחסידי בעלזא מרביץ תורה לאלפי תלמידים למעלה מיובל שנים".

"המה נסעו למנוחות ואותנו השאיר לאנחות. רבבות תלמידי מוסדות בעלזא בארץ ובעולם הוריהם ומוריהם למדו תורה מפיו, מבכים מרה את הסתלקותו של צדיק בכל דרכיו. הוא היה עמוד התורה, יסוד העבודה וראש וראשון בעולם החסד המידות הטובות והענווה, אוי מי יתן לנו תמורתו".

מסע הלוויה בשעות הבוקר מבית הלוויות שמגר בירושלים דרך קרית בעלזא, הציבור ילווה את ארונו של ראש הישיבה דרך המרפסות והחלונות בקרית בעלזא באישור מיוחד מהמשטרה ובליווי משטרתי, הציבור לא יורשה ללוות פיזית את המיטה, בהוראת הרבנים מבקשים מכל הציבור לציית להוראות והנהלים.

הגר"ש רוזנגרטן זצ"ל ייטמן בחלקת הרבנים סמוך לציון קדשו של האדמו"ר מהר"א מבעלזא זיע"א במרומי הר המנוחות. 

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה' 

הרב שמואל רוזנגרטן חסידות בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד