י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מערכת בחירות רביעית בפתח?

לקראת דיונים דרמטיים בבג"ץ: 11 שופטים יחליטו אם נתניהו כשיר

הימים הקרובים במערכת הפוליטית צפויים להיות דרמטיים ביותר • היום ומחר יתקיימו דיונים בבג"צ, ביום רביעי צפויה להתקיים השלמת החקיקה, ובחמישי המנדט שנמצא בידי הכנסת פוקע • על רקע המתיחות ההולכת וגוברת - הוקפאו כל שיחות המו"מ עם חברי גוש הימין

לקראת דיונים דרמטיים בבג"ץ: 11 שופטים יחליטו אם נתניהו כשיר
ראש הממשלה נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הבוקר (ראשון) ומחר ידונו שופטי בית המשפט העליון בסוגיות הפוליטיות שעל הפרק. השופטים יכריעו בסוגיה המשפטית האם בנימין נתניהו יוכל לקבל את המנדט לידיו בזמן שהוגש נגדו כתב אישום, וכן בשאלה המשפטית סביב סעיפי ההסכם הקואליציוני שגובשו עם בני גנץ.

באם שופטי בג"צ יפסלו את נתניהו מלקבל את המנדט, או לחלופין אם יפסלו כמה מסעיפי ההסכם הקואליציוני, הדבר יגרור בוודאי את המערכת הפוליטית למערכת בחירות רביעית. לכן, על רקע המתיחות ההולכת וגוברת - הוקפאו כל שיחות המו"מ עם חברי גוש הימין.

במידה ולא יינתן צו להקפאת החקיקה ויינתן אור ירוק לממשלת נתניהו החמישית, יתקיים ביום רביעי הקרוב בכנסת מרתון דיונים כדי להשלים את החקיקה הנדרשת לגיבוש ממשלת הרוטציה. יצוין כי בכנסת יש את הרוב הדרוש לחקיקה והתקווה היא כי לא תהיה התערבות של שופטי בג"ץ.

ביום חמישי השבוע תם מועד המנדט שנמצא בידי הכנסת, עד אז יצטרכו בכנסת להגיש מכתב עם 61 ממליצים על בנימין נתניהו, מה שיקנה לו 14 יום נוספים עד למועד הסופי בו הוא יצטרך להודיע כי גיבש ממשלה. במידה ולא יגיש את החתימות - הכנסת תתפזר אוטומטית.

בג"ץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד