י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בן ה-100 התרגש

שלטונות גרמניה: "אסור לדבר בשעת התפילה"

"אסור לדבר בשעת התפילה", זו כבר לא רק הוראה הלכתית, גם שלטונות גרמניה שהתירו את פתיחת בתי הכנסת הגדולים הציבו כתנאי שלא לדבר בשעת התפילה, לצד הוראת נוספות | קשיש בן 100 מפרנקפורט תועד כשהוא מרוגש בתפילת מנחה של ערב שבת

שלטונות גרמניה: "אסור לדבר בשעת התפילה"
שמעיה זיגמונד פרוינד, בן ה-100 צילום: רפאל ארליך

שמעיה זיגמונד פרוינד בן ה-100, ממתפללי בית הכנסת הגדול בפרנקפורט שבגרמניה, צהל משמחה בהגיעו לתפילה ביום שישי האחרון.

תמונות שהגיעו ל'בחדרי חרדים' מתפילת מנחה בערב שבת קודש, שעה לפני כניסת השבת עם פתיחת בית הכנסת הגדול בפרנקפורט על ידי שלטונות גרמניה, מראים את השמחה של היהודים שכל כך חיכו לחזור לבית הכנסת.

רק בתי הכנסת הגדולים בגרמניה נפתחו ביום שישי האחרון, אך ההוראות של השלטונות היו שאין לנהל שיחות בבית הכנסת, הגבילו את המרחק בין מתפלל למתפלל וכן אסרו על שירה בציבור.

רבה של פרנקפורט, יו"ר רבני גרמניה וסגן יו"ר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' הרב אביחי אפל, אמר על ההחלטה: "עד עתה ואי"ה גם מעתה, המצב כאן יחסית היה כנראה בטוב והצליחו לשלוט בהתפתחויות, כך דברי השלטונות ויהי רצון שהכל יהי' בשמחה ובבריאות בעז"ה".

על פי ההנחיות נפתחו רק בתי הכנסת הגדולים בהם ניתן להקפיד על הוראות הבריאות. מרחקים בין אנשים וויסות הכניסה והיציאה. עם זאת הורו השלטונות כי אין לשיר בציבור.

עוד הורו השלטונות כי אין לחולים להגיע לבית הכנסת. סידורים וטליתות על המתפללים להביא רק מביתם. המרחק בין הבעל קורא והעולה לתורה נשמר. הגבאים לא עמדו על בימת בית הכנסת. ספר התורה הונח מראש על הבימה והוחזר לאחר התפילה ללא נוכחות המתפללים. וההנחיה המשמעותית ביותר; אין לנהל שיחות בתוך בית הכנסת.

פרנקפורט בית הכנסת הגדול גרמניה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד