י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בעזרת ווארט חסידי

ליצמן הסביר לבחורים מדוע הורה לו הרבי להחליף תפקיד

בשיחה מיוחדת שמסר טלפונית לבחורי חסידות גור, התייחס יעקב ליצמן להחלטה לעזוב את תפקידו במשרד הבריאות לטובת משרד השיכון, ובעזרת ווארט חסידי ששמע מה'בית ישראל' הסביר את עבודתו הפוליטית • האזינו לדברים

ליצמן הסביר לבחורים מדוע הורה לו הרבי להחליף תפקיד
יעקב ליצמן צילום: דוד כהן, פלאש 90

במסגרת הקלטה ששיגר השר יעקב ליצמן לבחורי חסידות גור, הוא מתייחס להוראת האדמו"ר מגור שעליו לעזוב את תפקידו כשר הבריאות לטובת משרד השיכון, כשהוא מגייס לעזרתו ווארט חסידי ששמע מה'בית ישראל' מגור זצ"ל, עת שנכנס לתפקידו הפוליטי כמו כן הודה בשיחה כי נדבק בקורונה בגלל שהסתובב המון.

"מדבר יענקל ליצמן, בעבר שר הבריאות, עדיין בסוף, בעזרת השם בקרוב שר השיכון", פותח ליצמן את דבריו ומדבר על פרשת השבוע אחרי מות-קדושים, על הכלל של ואהבת לרעך כמוך והמחויבות לכבד כל יהודי.

ליצמן סיפר לבחורים כי באזור שנת תשל"ד "הבית ישראל קרא לי אחרי הסעודה פרשת וירא", כשהוא ציטט מהפרשה, בה מסופר שאבימלך ואברהם אבינו עשו ברית "ויעשו שניהם ברית", ליצמן ציטט שאלה חסידית, שלכאורה מדובר מסתירה, אם הם כרתו ברית, הם אמורים להיות כאחד, מדוע כתוב שניהם?

"אז הוא אמר", שיחזר ליצמן את השיחה עם ה'בית ישראל', "על אף שעשו ברית עדיין נשארו שניים ולא התאחדו". ליצמן התייחס להחלפת התפקידים שהוא מסביר: "אני בטוח שהרב׳ה (האדמור מגור, א.ק.) התכוון: פעם אחת תהיה חבר כנסת, סגן שר או שר, לא משנה. אתה תלך למקומות שיש שם חברי כנסת נגד הדת ולא מתנהגים ברוחנו ודרכנו "ויכרתו שניהם ברית" גם אתה שם, אבל תישארו שניהם".

ליצמן התייחס בדבריו גם למלחמה בנגיף הקורונה ואמר לבחורי החסידות: "אנחנו בימים אלו צריכים רפואות, צריכים להיזהר, צריכים לשמור", כשהוא מציין לטובה כי "העובדה שראינו שברוך השם, בזכות הראיה של הרב'ה שליט"א, בגור ממש היה מינורי (במספר החולים א.ק.), ברוך השם, גם אני עברתי את הקורונה, אבל ממני זה לא ראיה כי הסתובבתי בכל מיני מקומות אבל בחסידות גור אין (חולים)".

עוד אמר ליצמן: "הרב'ה סגר את הבית מדרש ראשון, אף אחד לא הבין את זה, אבל אח"כ אחרי יום כולם הבינו מה קרה כאן". נזכיר כי בגור היו מהראשונים לסגור את בית המדרש המרכזי עוד קודם חג הפורים.

יעקב ליצמן האדמו"ר מגור שר השיכון הבית ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד