י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
על רקע נגיף הקורונה

קידוש השם: השכנים הגוים הודו למשפחה החסידית על המחווה

ברקע האנטישמיות כלפי החרדים בגין כביכול זלזול מצידם בהנחיות הקורונה, שיגרה משפחה חסידית מקנדה, סהרונים ומיני מתיקה לשכניהם הגויים, כדי להציג את הפנים היפות: "אולי נגרמה לכם אי נעימות ואנחנו מעריכים את תמיכתכם, אנא קבלו את התשורה הקטנה שלנו עם הערכה, בתיאבון", נכתב במכתב שצורף

קידוש השם: השכנים הגוים הודו למשפחה החסידית על המחווה
המשפחה החסידית מקנדה עם המחווה לשכנים צילום: באדיבות המצלם

הציבור החסידי בארצות הברית סופג בימים האחרונים ביקורת קשה בתקשורת האמריקאית ומחוצה לה, על כך שלא שומר על הכללים של שמירת מרחק וחבישת מסכות בגין נגיף הקורונה, אך לפעמים הביקורת היא לא עניינית, אלא יותר אנטישמית.

אך משפחה חסידית אחת בקוויבק שבקנדה הביאה לקידוש השם גדול, המשפחה שלחה מכתב לשכנים עם עוגיות ומיני מתיקה בצירוף מכתב בשפות אנגלית וצרפתית, בו נכתב: "אנחנו מקווים שהמכתב הזה מגיע אליכם בזמן טוב עם בריאות ומצב רוח טוב, אנחנו מבקשים להודות לכם ולהראות לכם את הכרת הטוב שלנו על הסבלנות שאתם מראים ועל ההבנה שלכם בזמן המצב הזה שכולנו מתמודדים".

"במשך השבועות האחרונים ראיתם אותנו במרפסות שלנו שלוש פעמים ביום מתפללים, אולי זה גרם לכם אי נעימות ואנחנו מעריכים את תמיכתכם, אנא קבלו את התשורה הקטנה שלנו עם הערכה, בתיאבון".

"נ.ב. הקופסאות נארזו עם כל כללי הזהירות עקב המצב, וכל כללי הבטיחות נלקחו".

"השכנים שלכם מקוויבק".

השכנים פרסמו את התמונות עם המכתב בחשבון הפייסבוק שלהם. וכתבו "יוזמה נחמדה מאוד משכני החסידים היקרים, יאמי, יאמי, זו מחווה יפה של שכני החסידים השכנים שלי, מאוד נוגע ללב, התמונות פורסמו ברשותם".

מחווה קורונה חרדים קנדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד