י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לבחור בקריירה בעלת השפעה על חיי היום יום

החיים בתא המשפחתי לא תמיד רגועים. לחצים מבחוץ, קפיצות גדילה של הילדים ושינוי השגרה, מכניסים מתח ומקשים על זוגות והורים. יועצים בתחום הזוגי ובתחום הדרכת ההורים נכנסים לתפקיד ברגעים הכי רגישים ויכולים לעשות שינוי משמעותי בתא המשפחתי

לבחור בקריירה בעלת השפעה על חיי היום יום
יעוץ זוגי צילום: pixsabay

אם תמיד חלמת לעזור לזוגות ומשפחות ויש לך ניסיון בתחום הטיפולי או הכשרה אקדמית, זה הזמן להרחיב את הידע והיכולות שלך. הקורסים של עידן ההורות בשיתוף לימודי החוץ של המכללה האקדמית תל חי פתוחים בפניך, גם בלימודי אונליין ומאפשרים לך ללמוד מהטובים ביותר בתחום.

להשפיע מבפנים

זה לא סוד שחיי המשפחה הם לחוצים ולא תמיד קלים. מעל לשליש מהזוגות מתגרשים ולא פעם ניתן למנוע זאת על ידי החזרת התקשורת לחיים. הורים רבים מעידים על קושי מול הילדים וכי הקושי משפיע על חיי היום יום וכמובן, גם על הזוגיות. התפקיד של מדריכי ההורים הוא לעזור, להנחות, לסייע ולכוון לשינוי.

המטפלים והמדריכים עוזרים לזוגות ולהורים ומשפיעים מבפנים על התא המשפחתי. בתהליך הייעוץ לזוגות, היועצים עוזרים לזוגות להפריד בין הקושי האישי לבין הקושי הזוגי, לעבוד על האינטימיות הרגשית והביטחון בתוך התא הזוגי ומסייעים להם לבנות תקשורת חיובית שמשנה את התקשורת בזוגיות. אל הטיפול יכולים להגיע זוגות בכל שלביהם, הורים בתחילת דרכם וזוגות אשר פתחו סבב שני. למטפלים אשר עוברים הכשרה בעידן ההורות יש את כל הכלים הנדרשים לעזור בכל שלב של הזוגיות.

בתהליך הדרכת ההורים המדריכים מסייעים להורים לשמור על הסמכות ההורית ובו בזמן להכיל את ילדיהם. הם לומדים כיצד להתמודד עם השגרה וכיצד להתמודד עם מצבים מיוחדים וכן מול גיל ההתבגרות, הכל בהתאם לצורך שעולה בבית. המדריכים לומדים כיצד לעבוד עם כל משפחה, מהי הדרך להעביר מסרים ואיך לסייע לכל משפחה בהתאם לבעיות שצפות ולגילאי הילדים.

ללמוד מהטובים ביותר

קריירה בעלת השפעה מתחילה מלימודים מהטובים ביותר. קורס ייעוץ זוגי והדרכת הורים דורשים מקצועיות, ניסיון ושילוב בין לימודים תיאורטיים לבין התנסות מעשית. המרצים צריכים להיות מטפלים בפועל שכבר נתקלו בשלל בעיות, בקשות ושאספו כלים פרקטיים שישמשו את היועצים לעתיד.

הפן התיאורטי

ישנן תיאוריות רבות בתחום הטיפולי והן משמשות כבסיס להבנת המערכת הזוגית והתא המשפחתי. כניסה לעומק התיאוריות מאפשרת להבין התנהגויות שונות, תגובות של זוגות ושל הורים וכמובן, להכיר את שלבי ההתפתחות של הילדים. בפן התיאורטי ילמדו נושאים כמו השפה הטיפולית, הבחנה בין קשיים שונים שעולים אצל המטופלים, תפיסה מגדרית ועוד.

הפן היישומי

את התיאוריה אפשר ללמוד מהמרצים הטובים ביותר ומספרים. לעומת זאת, את הפרקטיקה אפשר ללמוד רק מהתנסות ולכן ישנה חשיבות עליונה ללימודים אשר כוללים קליניקה עם פיקוח צמוד של מנחה. כל מי שרוצה לצאת לקריירה חדשה בתחום הייעוץ וליווי, זוגות משפחה, צריך לבצע את המפגשים הראשוניים כשעומד לרשותו מנחה שיוכל לעזור בניתוח כל מפגש ולכוון על פי הצורך.

עכשיו גם בלימודי אונליין

לימודי ייעוץ זוגות והדרכת הורים מתקיימים עכשיו גם באונליין. כל זאת בלי להתפשר על רמת הלימוד ועם המרצים הטובים ביותר אשר כל אחד ואחת מהם בעלי קליניקה טיפולית משגשגת. הלימודים פתוחים לאקדמאיים או בעלי ניסיון בתחום שעברו ראיון אישי מקדים והם מוכרים לקרן ההשתלמות של משרד החינוך.

סיום כל אחד מהקורסים מותנה בסטאז' כך שכל יועץ ומלווה יצאו עם ידע פרקטי כיצד לעבוד עם זוגות והורים. הבוגרים יקבלו תעודה מטעם עידן ההורות בשילוב לימודי החוץ של מכללת תל חי.

לימודים יעוץ זוגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד