י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

רימרקטינג וניהול קמפיין ממומן שמביא תוצאות

התחרות על תשומת ליבו של הגולש לא תפסיק לעולם. כמות הגירויים שמתקיימים בו זמנית בזמן הגלישה גבוהה וההחלטה האם לעצור ולהתעמק באתר זה או אחר מתקבלת תוך שניות ספורות ובאופן לא מודע. ישנם גורמים רבים שמשפיעים על ההחלטה האם להיכנס לאתר זה או אחר והאם להפנות את מלוא תשומת הלב דווקא אליו

רימרקטינג וניהול קמפיין ממומן שמביא תוצאות
רימרקטינג צילום: 123rf

אחד הגורמים המשפיעים על ההחלטה, האם להתייחס לעסק, לאתר או למידע או לא, הוא ההכרות המוקדמת. באופן טבעי רובנו נעדיף ליצור קשר עם אנשים שמוכרים לנו על פני אלו שלא. אותו הדבר קורה באינטרנט. רובנו נעדיף להיכנס לאתר מוכר, דף בעל שם או קבוצה שאנחנו יודעים מה היא עושה, על פני כניסה למחוזות שאנחנו לא יודעים לאן הם מובילים. מה זה אומר על קידום האתר וכיצד רימרקטינג משפיע על העסק? על כך נענה בכתבה.

מהו רימרקטינג?

רגע לפני שנוכל לצלול פנימה ולהבין כיצד נוכל לגרום לגולשים חדשים לחלוטין להיכנס דווקא לתוך האתר שלנו ואפילו ליצור עמנו קשר, נבחן מהו רימרקטינג. הרימרקטינג הוא שיטת שיווק אשר "צובעת" את הגולשים שהתעניינו בתוכן מסוים ולאחר מכן "עוקבת" אחריהם במקומות שונים ברשת.

כיצד זה מתבצע? הגולש נכנס לכתבה כלשהי, לאתר או לדף נחיתה שבהם ישנו קוד ששותל "עוגייה" בדפדפן של הגולש. אותו קוד יודע לזהות את התנועה של הגולש ברחבי הרשת ולהציג לו תכנים נוספים. ככל שהגולש נתקל ביותר מסרים, כך הם הופכים להיות מוכרים יותר, אך יש להשתמש בשיטה זו במידה הנכונה כדי שהוא לא יפתח רגש שלילי מאותה הרדיפה.

כדי שאפשר יהיה "לצבוע" את הגולש, דבר אחד צריך להתקיים והוא – המפגש הראשוני. ללא אותו מפגש ראשוני (שיכול לקחת אפילו שנייה אחת בלבד) אי אפשר יהיה להשתמש בשיטת שיווק זו. כיצד נוכל לגרום למפגש הראשוני? לשם כך ניתן לבצע קמפיין ממומן.

ניהול קמפיין ממומן

קמפיין ממומן מאפשר לנו לבצע שתי פעולות: הראשונה היא למצוא את הקהל הרלוונטי לעסק ולשתול בדפדפן שלו עוגייה. השני הוא לחשוף את אותו קהל לעוד תכנים של העסק. ישנה חשיבות רבה להקמת קמפיין שכזה כיוון שהמטרות שלו הן לגרום ליותר לקוחות להגיע לעסק ולא לבצע רדיפה שאינה רלוונטית. לשם כך ישנם מספר דגשים שיש לשים לב אליהם:

  • הקהל הראשוני צריך להיות רלוונטי. לכן חשוב מאד לבצע קמפיין ממומן חכם ונכון שיקלע לקהל היעד של העסק, קהל שבהמשך הדרך יהיה מוכן להפוך ללקוח.
  • הקהל צריך להתעניין בעסק. זה לא מספיק לסמן את הקהל של העסק. יש לקבל החלטות נכונות בתחילת הקמפיין כדי להוביל להצלחתו. למשל, לסמן רק את הגולשים שנשארו בדף המיועד מעל למספר שניות שהוגדרו מראש.
  • הצגת תוכן בצורה הנכונה. ישנו הבדל בין התוכן הראשוני שהקהל ייחשף אליו לבין התוכן השני. יש לתכנן בצורה חכמה את החשיפה ולאפשר לקהל להכיר את העסק ולמכור לו רק בזמן הנכון.
  • לדעת להפסיק את הקמפיין. צריך לדעת לא רק מתי להתחיל את הקמפיין ולהיחשף לקהל אלא גם לדעת מתי להפסיק "לרדוף" אחריו. רדיפה ממושכת תגרום להתרחקות הקהל ותוביל לבזבוז כספי העסק שלא לצורך.

להכיר, לאהוב, לסמוך

העולם הדיגיטלי עלול להיתפס כקר ומנוכר. אנו לא מכירים את רוב האנשים שנמצאים מאחורי האתרים שאנו גולשים אליהם, אך אין זה אומר שאנחנו לא רוצים להכיר אותם. מודל "להכיר, לאהוב ולסמוך" מוביל את תפיסת הרימרקטינג וניהול הקמפיין הממומן ונסביר עליו.

הקהל שלנו צריך להכיר אותנו כדי שהוא יוכל לקנות מאיתנו. התפקיד הראשוני של הקמפיין הוא לגרום ליותר קהל להיחשף לעסק ולהכיר אותו באופן ראשוני. לאחר מכן הוא צריך להרגיש רגש חיובי כלפי העסק ולשם כך אפשר להמשיך להעביר לקהל מסרים שרלוונטיים עבורו. לא מדובר על מסרים פרסומיים מציקים (ממש לא) אלא דווקא על מסרים מעניינים שיגרמו לקהל לפתח רגש חיובי לעסק.

בשלב השלישי הקהל מתחיל לסמוך על העסק ובשלב זה הוא מוכן להפוך ללקוח משלם. בשלב זה הוא כבר מכיר את העסק ומרגיש שהעסק יכול לתרום לו והוא מרגיש בנוח לפנות אליו ולצרוך את המוצרים או השירותים שלו. רק קמפיין חכם ששם את הגולשים במרכז, יכול להוביל לתוצאות הרצויות. קמפיין מציק ומכירתי מדי יוביל לבזבוז משאבים ותוצאות ירודות.

הקמת וניהול קמפיין רימרקטינג

הקמה וניהול קמפיין רימרקטינג דורשת תכנון מקדים ושילוב של תוכן מתאים ושימוש נכון בתקציב שהוגדר למשימה. מראש נצטרך לדעת מהי החשיפה שנרצה להגיע אליה, להגדיר במדויק את קהל היעד, להבין מה העסק יכול להציע לקהל ולאחר שנדע לאן אנו רוצים להגיע, נוכל לצאת לדרך.

לאורך כל הפעלת הקמפיין נהיה עם אצבע על הדופק. נבדוק מה קורה עם התקציב, כיצד הקהל מגיב לתכנים השונים ונבצע פעולות לשיפור התוצאות. קמפיין רימרקטינג יכול לעמוד בפני עצמו והוא יכול להתבצע במקביל לקידום אורגני ולחזק את התנועה לאתר.

קמפיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד