י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

טיפים לתכנון ועיצוב מטבח גינה

עם עיצוב נכון של מטבח גינה, כל מה שתבשלו בבית תוכלו לבשל גם בחוץ, ויותר מכך. תוכלו לטגן ולצלות בשר על הגריל מבלי לחשוש מריחות לוואי בתוך הבית, שלפעמים לוקח להם זמן להתפוגג. תוכלו לשדרג את הגינה מבחינה עיצובית ופונקציונלית, לשכלל את אפשרויות האירוח שעומדות לרשותכם ולשפר משמעותית את הזמן שאתם מבלים בחוץ

טיפים לתכנון ועיצוב מטבח גינה
עיצוב מטבח צילום: מוני חסון

עם עיצוב נכון של מטבח גינה, כל מה שתבשלו בבית תוכלו לבשל גם בחוץ, ויותר מכך. תוכלו לטגן ולצלות בשר על הגריל מבלי לחשוש מריחות לוואי בתוך הבית, שלפעמים לוקח להם זמן להתפוגג. תוכלו לשדרג את הגינה מבחינה עיצובית ופונקציונלית, לשכלל את אפשרויות האירוח שעומדות לרשותכם ולשפר משמעותית את הזמן שאתם מבלים בחוץ.

למטבחי גינה וחוץ המון יתרונות

כיום מטבחי חוץ גינה מציעים עולם שלם של אפשרויות מתקדמות ובלתי מוגבלות. כבר לא מדובר רק במנגל וכיור בחוץ. מטבחים חיצוניים כוללים תחכום ומושקעת בעיצובם המון מחשבה. הם מיוצרים מחומרי גלם מגוונים ועמידים שקל לנקות, נראים פשוט נפלא ומתאימים לכל סגנון עיצובי. מטבחי חוץ ללא ספק משדרגים את החצר וכשהם משתלבים עם עיצוב וסגנון הגינה בכוחם לגרום לחצר הבית הפרטית שלכם להיראות כמו אתר נופש אקזוטי בחו"ל.

יחד עם זאת, לפני שאתם מחליטים על מטבח חוץ כזה או אחר, חשבו על הטיפים הבאים שיעזרו לכם לתכנן ולעצב את מטבח הגינה האידיאלי בהתאמה לצרכים ולחלל החוץ שלכם.

חומר הגלם

חומר הגלם ממנו מיוצר המטבח הוא קריטי. באופן כללי עדיף לעצב מטבח גינה מנירוסטה שכן חומר זה מציע כמה וכמה יתרונות:

  • נירוסטה משתלבת בקלות עם חומרים אחרים כמו למשל עץ
  • נירוסטה קלה לניקוי ולא צוברת כתמים
  • פלדת אל-חלד אינה מחלידה ונשמרת לאורך זמן
  • מחיר של חומר גלם זה זול מול התחליפים
  • המראה של נירוסטה אסטטי, בוהק ונקי
  • נירוסטה עמידה בחום וניתנת למיחזור

תקציב

הכינו תקציב והשתדלו עד כמה שניתן לעבוד במסגרתו כשאתם מעצבים מטבח גינה. אתם יכולים להתלהב מהמון רעיונות, חומרי גלם, מכשירים וכדומה ובסוף לגלות כי הם עולים יותר מהצפוי. לכן הגדירו תקציב והתנהלו בתוכו. אל תשכחו לכלול עלויות נוספות כמו שירותי מעצב ובעלי מקצוע (כמו חשמל ואינסטלציה), קבלת אישורים, כלי עבודה ועוד. חשבו על התדירות בה תשתמשו במטבח והכי חשוב – היו מציאותיים.

סגנון הבישול

מה אתם אוהבים לבשל בחוץ? האם אתם אוהבים דגים על הגריל? מה עם פיצה שנאפתה בתוך תנור לבנים חיצוני? או שאולי בכלל אתם חובבי בשר שעושן בתנור ייעודי לכמה שעות טובות? כיום ניתן להזמין מטבח חוץ מנירוסטה בהתאמה אישית עם תכנון מדויק עד לרמת הפרט הקטן, בהתאם לגודל המרחב ולהעדפות הקולינריות שלכם. במטבח החוץ שלכם תוכלו לכלול את כל האביזרים הדרושים לכם ביניהם: משטח עבודה גדול, גריל גז איכותי, כיור עם ברז מים, כיריים גז לבישול, חיבור לחשמל ומערכת תאורה, מקרר, ארונות אחסון, צ'יפסר, ובעצם השמיים הם הגבול ותוכלו להוסיף את כל מה שתרצו!

תחזוקה

מטבח גינה חשוף למזג האוויר באופן תדיר, בין אם לשמש חמה ולחות ובין אם לרוחות וגשמים. מכיוון שהוא נמצא בחוץ הוא ידרוש יותר תחזוקה כמו למשל כיסוי המטבח כשהוא לא נמצא בשימוש, ניקיון משטחי העבודה ועוד. הקדישו מחשבה לזמן ולמאמץ שיידרשו לכם על מנת לשמור על המטבח שאתם בונים או מתקינים. ובאופן כללי מומלץ לבחור בחומרים כמו נירוסטה שידועים כעמידים וקלים לתחזוקה וניקוי.

עיצוב מטבח טיפוח גינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד