ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
משכינים שלום בחב"ד

אחדות היסטורית: האנטי והמשיחיסטים התכנסו ביחד

אחדות היסטורית בחב"ד בין הממסד החב"די הרשמי לפלג המשיחיסטי: הנהלת הגוף העליון של חב"ד התכנסה לאחר עשור זאת על רקע המצב בעולם והאסונות שפקדו משפחות רבות בחב"ד. הוחלט: על הקמת צוות שישכין שלום במקומות הצריכים לכך

אחדות היסטורית: האנטי והמשיחיסטים התכנסו ביחד
שיחת הזום ההיסטורית בחב"ד צילום: באדיבות המצלם

בחסידות חב"ד רושמים אחדות היסטורית: על רקע המצב בעולם והאסונות בעקבות נגיף הקורונה, התכנס הגוף העליון של חב"ד בארץ 'אגודת חסידי חב"ד', המהווה את הנהלת חב"ד בארץ, הגוף כינס את החברים לאחר עשר שנים, שלא התכנס, באמצעות תוכנת 'זום' יחד עם חברים של הפלג המשיחיסטי בחב"ד שהתכנסו יחד עם הזרם המרכזי בחסידות הנקראים 'אנטי'.

כידוע על גוף זה כתב הרבי בכתב יד קודשו, "תוקף והנהגת וענין אנ"ש שי' באה"ק, בידי אגו"ח באה"ק, הוא בידי אגו"ח באה"ק ובראשם (ועד) רבני חב"ד אנ"ש שי' שהם הדיינים ופס"ד בתוקף התורה". ולועידה יש משמעות רבה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשיחה שהתקיימה על רקע המצב בעולם בכלל ובארץ הקודש בפרט והאסונות ל"ע שפקדו משפחות רבות ופטירתו של חבר אגו"ח הבלתי נשכח הרב שמואל חפר ז"ל, דנו בעניינים העומדים על הפרק ובדחיפות המתבקשת להוריד את הדיבורים למעשה בפועל.

השיחה התקיימה מתוך אהבת חסידים והצורך להתלכד ברצונו הקדוש של הרבי. בין הדברים הוחלט שאגודת חסידי חב"ד תקים בימים אלו צוות שיקח על עצמו להיכנס לעובי הקורה לקירוב הדעות והשכנת שלום במקומות שיש בהם צורך ברחבי ארה"ק.

מי שהוביל את המהלך הוא מי שעומד בראש שלושת הארגונים המרכזיים של חבד (אגו"ח צא"ח והרשת) הרב יוסף יצחק אהרונוב הנחשב כמי שמוביל את המיינסטרים של חב"ד כיום אך בשביל להוביל מהלך כזה אין ספק שהיתה צריכה להיות גם פשרה מהצד המשיחיסטי כגון ראש ישיבות חב"ד של צפת וחיפה הגאון הרב יוסף יצחק וילישאנסקי שלקח חלק פעיל באסיפה ואיתו עימו קבוצה של מנהלי מוסדות משמעותיים הנחשבים משיחיסטים ובהחלטה משמעותית והיסטורית ניתן לומר ישבו כולם סביב שולחן וירטואלי אחד על מגוון דעותיהם וניהלו שיחה של למעלה משעתיים, אין ספק שזה מהלך שיהיו לו משמעויות רבות.

בוועידה החשובה השתתפו הרבנים חברי אגו"ח (לפי סדר א-ב): הרב יוסף יצחק אהרונוב, הרב יצחק גולדברג, הרב יוסף גינזבורג, הרב מנחם מנדל גרונר הרב מרדכי הלפרין הרב נתן וולף, הרב יוסף יצחק וילשאנסקי, הרב יוסף יצחק חיטריק, הרב יעקב ליברמן, הרב נפתלי ליפסקר, הרב בנימין ליפשיץ, הרב אריאל למברג, הרב זושא פויזנר, הרב יוסף יצחק פיקרסקי, הרב חיים קפלן והרב שלמה רסקין.

צעירי אגודת חבד משיחיסטים חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד