י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

5 התוכניות הטובות ביותר בלמידה מרחוק

5 התוכניות הטובות ביותר בלמידה מרחוק לשיפור הצלחת הסטודנט אונליין

5 התוכניות הטובות ביותר בלמידה מרחוק
למידה מרחוק צילום: pixsabay

סטודנטים מגיעים לתוכניות תואר אונליין עם רמות שונות של יכולת, אבל הצלחה בהשכלה גבוהה מצריכה הרבה כישורים שונים. בנוסף לכישורים הבסיסיים, כמו יכולת חשיבה כמותית ואוריינות, כישורים רכים המזוהים עם עבודה וירטואלית, כמו היכולת להסתגל ועבודה בצוות, הם קריטיים להצלחת הסטודנט בלמידה מרחוק.

 סטודנטים ללמידה מרחוק חייבים להיות בעלי כישורים טכניים, כמו שימוש בפלטפורמות מחשב ומערכות אינטרנט, כדי לתפקד באופן יעיל בסוגים שונים של למידה מתוקשבת. בהמשך מתוארות  5 התוכניות הטובות ביותר בלמידה מרחוק שיעזרו לסטודנטים אונליין לפתח את הכישורים הנחוצים להצלחה. בתי ספר שיאמצו את התוכניות הללו יראו סטודנטים החווים רמות טובות יותר של הצלחה ועיסוק ברשת.

5 התוכניות הטובות ביותר בלמידה מרחוק  

  1. ישמו תוכנית לבחירת קריירה

הסיבה הנצפית ביותר לנשירת סטודנטים- גם אונליין וגם בלמידה במוסדות לימוד באופן פיזי- היא חוסר החלטה בבחירת קריירה. וידוא שלסטודנטים יש תוכנית למידה ברורה המתאימה למטרות הקריירה שלהם, צריכה להיות בעדיפות ראשונה של מוסד הלמידה. ישנם הרבה כלים אונליין שמטרתם לעזור לסטודנטים לבחור תחום אקדמי המתאים לחוזקות שלהם ולמטרות הקרייריסטיות שלהם.

  1. הגברת שימוש ברשתות חברתיות

סטודנטים אונליין לעיתים מפתחים תחושת בידוד. הם מפספסים את ההטבות המצוינות המסופקות פנים מול פנים, כמו ההזדמנות ליצור קשרים עם הצוות ולהשתלב חברתית עם סטודנטים אחרים. כדי לעזור לסטודנטים אונליין להרגיש יותר מחוברים וכדי לעזור להם לקבל גישה לחלק מאותו התוכן והשירותים הנגישים לסטודנטים בקמפוס, מנהלים ומרצים צריכים להתחבר לרשתות חברתיות, כמו טוויטר ופייסבוק, יחד עם פונקציות צ'אט אחרות. רשתות חברתיות יכולות לעזור לסטודנטים להרגיש יותר מחוברים לבית הספר שלהם בכך שהן מאפשרות יותר אינטראקציה. מחנכים המפקחים על פעילויות אורייניות צריכים לפתח תוכנית של רשתות חברתיות שעוזרת לחבר סטודנטים הלומדים מרחוק למוסד לשילוב נוסף ולדירוג גבוה יותר של הצלחת סטודנטים אונליין.

  1. הצעת ייעוץ אלקטרוני

תוכניות רבות של למידה מרחוק משתמשים בטכנולוגיה, במיוחד כשהם מתקשרים עם סטודנטים. הצוות של המכללה או האוניברסיטה צריך להציע ייעוץ אלקטרוני ((E-Advising. זה מאפשר ליועצים לתקשר עם סטודנטים למפגשי הדרכה ולעזור להם להתגבר על מכשולים. מערכות טכנולוגיות יכולות לעזור למנוע מכשולים שיעכבו את הצלחת סטודנט הלמידה מרחוק. הרבה מערכות של ניהול למידה יש פונקציה של "התרעה מוקדמת" שמזהה סטודנטים החווים קשיים ומקשרת אותם עם יועצים בצוות האקדמי היכולים להציע ייעוץ-אלקטרוני. יתר על כן, ייעוץ אלקטרוני צריך להיות נגיש בערוצים סינכורניים וא-סינכורניים כדי שלסטודנטים תהיה גישה למערכות תמיכה וייעוץ על מסעם האקדמי.

  1. שירות הדרכה אונליין

להחזיק סטודנטים "מעל המים" מבחינה אקדמית זו תוכנית נוספת. מספר רב של ערוצים אונליין יכולים לשמש כמקורות תגבור או לימוד. המקורות החיצוניים הללו יכולים להרחיב על מה שקורה בכיתת האונליין. בנוסף, מספר אוניברסיטאות מספקות מדריכים אונליין או שירותי תמיכה כתובים ישירות לסטודנטים, ובכך מאפשרים להם להגיש את הדו"חות והעבודות שלהם לבחינה. שירותים אלו לא מספקים עריכה, אך הם מספקים פידבק לסטודנטים כדי לעזור להם לזהות אזורים לא מספקים ולתמוך בהתפתחות כישורי הכתיבה הקריטיים שלהם.

  1. עודדו קבוצות למידה אונליין

קבוצות אלו עשויות לספק תמיכה נוספת לקורסים או נושאים ספציפיים. במידה מסוימת, יצירת הקבוצות הללו מחדדת את חוויות הסטודנטים, מעודדת אותם לעסוק לעומק יותר בתוכן הקורס ולהתחבר עם סטודנטים אחרים שיש להם זיקה מסוימת לאותו הקורס הנלמד. סטודנטים של למידה מרחוק יכולים להיפגש עם סטודנטים אחרים פנים מול פנים בספריות מקומיות ובבתי קפה. מנהלים צריכים לוודא שהסטודנטים מודעים להזדמנויות הללו. לימוד אונליין פתח הרבה ערוצים לאלו הזקוקים לזמן וגמישות כדי לאזן בין משפחה, עבודה ודרישות אישיות. מחנכים עדיין צריכים להמשיך ללטש את מאמציהם כדי להגיב לצרכים הייחודיים של סטודנטים של קורסים ללמידה מרחוק. אני מציע להשתמש בחמש התוכניות הטובות ביותר ללמידה מרחוק הללו כדי להגביר את העיסוק ברשת והצלחת הסטודנטים באונליין.

לימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד