י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

יתרונות בריאותיים של קו-אנזים Q10

הרמות בגוף של קו אנזים Q10 בגוף האדם מגיעות לשיאן בגילי ה20 לחיינו, אולם לאחר מכן ישנה ירידה מתמדת ברמות אשר לצערנו אינה מתחדשת מספיק עם התזונה שלנו. כך אנו מגיעים למצב שכבר בגילי ה30 שלנו הרמות מדלדלות וממשיכות להדלדל עם השנים

יתרונות בריאותיים של קו-אנזים Q10
ויטמינים צילום: freeimages

מהו בעצם קו אנזים Q10?

קו אנזים Q10  הוא חומר דמוי ויטמין אשר מיוצר בגוף באופן טבעי באיברים כגון הלב, הכבד, הכליות והלבלב.

חומר זה חשוב מאוד להמון תהליכים ביולוגיים אשר מתחרשים אצלנו במערכות הגוף כולל ברמת אנרגיית התא.

קיו-10 מוגדר כנוגד חמצון (אנטיאוקסידנט) חזק במיוחד אשר משפר לנו את זרימת הדם, תורם לאנרגיה ומונע תהליכי חמצון של התאים כך שיש לו אפילו יתרונות קוסמטיים! (בתכשירים קוסמטיים רבים היום מכניסים מולקולות Q10 אשר אמורות לשפר את מרקם תאי העור ולגרום לו להראות זוהר יותר ובריא יותר.)

אילו תכשירים של Q10 קיימים בשוק?

הקו-אנזים נמכר בבתי המרקחת ובבתי הטבע במינונים של 60  מ"ג (המינון העדין הסטנדרטי), 100 מ"ג, 120 מ"ג, 200 מ"ג ואפילו תכשירים מסויימים המכילים 600 מ"ג לטבליה! מינון גבוה זה מומלץ רק בהוראה מיוחדת מהרופא או הרוקח. כאמור הרבה חברות של תוספי תזונה מייצרות את הקו-אנזים ואין זה קריטי איזו חברה אנו ניקח, מה שקריטי הוא המינון. המינון הסטנדרטי המומלץ הוא בין 60-120 מ"ג ביום כתוספת כללית. לבעיות ספציפיות יכול להיות שנצטרך מינונים גבוהים יותר. מומלץ להוועץ ברופא המטפל או הרוקח. חברות ידועות המייצרות או משווקות Q10  בארץ הינן אלטמן, סולגאר, וסופהרב וניתן למצוא אותם גם באתרי הפארם האינטרנטים וגם בחנויות הפיזיות.

אם הוא נמצא בגוף באופן טבעי, למה אנחנו צריכים לקחת תוספים?

הרמות בגוף של קו אנזים Q10 בגוף האדם מגיעות לשיאן בגילי ה20 לחיינו, אולם לאחר מכן ישנה ירידה מתמדת ברמות אשר לצערנו אינה מתחדשת מספיק עם התזונה שלנו. כך אנו מגיעים למצב שכבר בגילי ה30 שלנו הרמות מדלדלות וממשיכות להדלדל עם השנים.

בנוסף לכך, ישנן אוכלוסיות מסויימות סובלות מרמות נמוכות במיוחד. מעשנים מאבדים כמויות גבוהות משאר האוכלוסיה, כך גם אנשים הנוטלים תרופות מסוגים מסויימים כגון סטטינים להורדת כולסטרול. לכן אוכלוסיות אלו מועדות לפורענות.

מהם היתרונות הבריאותיים בקו אנזים Q10?

קו-אנזים Q10  יכול לעזור למגוון בעיות (כתוספת לתרופות קונבנציונליות כמובן, ולא כתחלופה להן). במערכת הלב וכלי הדם למשל, הקו-אנזים יכול אפילו לסייע לירידה של לחץ הדם. בנוסף הוא עוזר להתאוששות מערכת הלב לאחר אירועים לבביים כגון התקפי לב ואי ספיקת לב.

קו-אנזים Q10 יכול אף לסייע לאנשים הסובלים ממיגרנות, הוא יכול למנוע כאבי ראש ומיגרנות בלקיחה יומיומית.

בנוסף הוא יכול לסייע במתן אנרגיה כללית. לכן משלבים אותו הרבה פעמים עם נוסחאות של מולטי ויטמינים. בגלל התערבותו במעגל אנרגיית התא הוא יכול למנוע מצבים של עייפות וחולשה.

מחקרים אף מצאו שבמינונים גבוהים במיוחד (מעל 600 מ"ג ביום) הוא יכול אף לעזור מעט במחלות מוטוריות כגון הנטינגטון.

האם ניתן לקבל קו-אנזים Q10 גם מהמזון?

ישנם מזונות המכילים  Q10 אך בכמויות קטנות. אנו יכולים למצוא אותו בעיקר במוצרי בשר ובמאכלי ים.

את הקו-אנזים אנו נוטלים עם האוכל ואם אנו לוקחים יותר מ100 מ"ג עדיף לעשות זאת במנות מחולקות ולא בבת אחת.

בדקו עם הרוקח שלכם אם גם לכם כדאי לקחת תוסף CO-ENZYME Q10.

ויטמין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד