ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

אילו סוגי חול לחתולים קיימים בשוק? ולמה כדאי לשים לב לפני הרכישה?

קיימים בשוק סוגים רבים של חול לחתולים - חול מתגבש, חול קריסטלי ועוד, אז איך נדע איזה חול לבחור? במאמר הבא נבחן את הסוגים השונים הקיימים ולאילו נתונים כדאי להתייחס לפני הרכישה

אילו סוגי חול לחתולים קיימים בשוק? ולמה כדאי לשים לב לפני הרכישה?
חתולים צילום: freepik

גידול חיית מחמד לא מורכב רק מפעולות נחמדות ונעימות. כי כל חיית מחמד באשר היא מצריכה גם טיפול וטיפוח וכמובן פתרון מותאם לצרכים שלה. כאשר מדובר על חתול ביתי יהיה עלינו למצוא פתרון מתאים לעשיית הצרכים, וזאת כדי לאפשר לחתול לגשת בעת הצורך למקום המיועד לכך, ושם לעשות את הצרכים. מסתבר כי הפתרון המוצע והשימושי ביותר הוא ארגז חול. מדובר על מקום מיוחד שאנחנו מגדירים אותו בבית או בחצר, ובו אנחנו ממלאים חול לחתולים שהוא חומר סופג שקולט את השתן וסופג את הריחות. כך אנחנו יכולים לחיות בשלום עם החתול, ולהימנע מריחות לא נעימים ולכלוך.

סוגים שונים של חול לחתולים

כל מי שמגדל חתול יגלה בתחילת דרכו כי יש מגוון אפשרויות לארגז החול של החתול שלו. הפתרונות המוצעים שונים זה מזה, ומאפשרים לכל אחד לבחור לפי הפרמטרים שלו את החול הרצוי לו עבור החתול. להלן פירוט של האפשרויות הבולטות:

  1. מצע סופג שאינו מתגבש – כאן אנו מדברים על מצע מיוחד שיש לו תכונת ספיגה טובה. הוא סופג את השתן וגם מנטרל את הריח הלא נעים. לאחר תקופת מה של שימוש המצע מאבד את כושר הספיגה שלו. בשלב זה יהיה עלינו לזרוק את החול ולמלא מחדש את הארגז בחול חדש וטרי.
  2. חול מתגבש – כאן מדובר על מצע מיוחד שמורכב מגרגרים. כאשר הגרגרים באים במגע עם הרטיבות הם מתגבשים לכדי גוש אחד. את הגוש ניתן להוציא בקלות מתוך הארגז. ואילו הוא שנשאר בתוכו נשאר נקי ומתאים לשימוש. כך שאין צורך להחליף בבת אחת את כל החול שבארז, אלא יש להוסיף מידי פעם כמות נוספת של חול כדי לשמור על ארגז מלא בחול. היתרון הגדול של חול זה הוא בכך שהחול שנשאר בארגז נקי ולא בא כלל במגע עם שתן.

על איכות המוצר ומאפיינים נוספים

כאשר בעל חתול בוחר את החול לחתול שלו הוא מתייחס לנתונים נוספים, בין היתר:

איכות החול – לכל חול יש רמת איכות שונה. וזה אמר שכושר הספיגה של החול, כושר ההתגבשות ויתר הפרטים הקשורים לחול משתנים בין המוצרים השונים.

ריח – ניתן להשיג חול שיש לו ריח נעים. מה שמונע היווצרות של ריחות לא נעימים באזור ארגז החול של החתול.

מחזור – נושא הקיימות והסביבה חשוב לכל אחד מאתנו. גם בעניין זה ניתן לבחור מוצרים טבעיים שניתנים למחזור. זה יכול להיות נסורת, חצץ וכן הלאה.

היגיינה – כדי לשמור על הבריאות שלנו ושל החתול שגדל בביתנו עלינו לשים לב להיגיינה שהחול מאפשר לנו לשמור. אי אפשר לוותר על עניין זה ולחיות בצל ריחות לא נעימים. על כן עלינו למצוא את החול המתאים והנקי ביותר שיהיה נוח לחתול ומתאים גם לקריטריונים שלנו.

המאמר נכתב באדיבות דרך החיות המספקת מזון איכותי לחתולים, מתקני גירוד וציוד מקיף לחתולים.

חתולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד